بازدید 8629

«يك خانواده‌ي محترم» نامزد دوربين طلا کن

کد خبر: ۲۴۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰ 26 April 2012
فيلم‌هاي بخش «دو هفته كارگردانان» جشنواره‌ي فيلم كن درحالي اعلام شدند كه تنها نماينده‌ي سينماي ايران نامزد جايزه‌ي دوربين طلا شده است.

به گزارش ايسنا، برگزاركنندگان شصت‌وپنجمين جشنواره‌ي فيلم كن روز گذشته 21 فيلم بلند و 10 فيلم كوتاه را براي حضور در بخش دو هفته كارگردانان اعلام كردند.

طبق اعلام قبلي، فيلم «يك خانواده‌ي محترم» از ايران ساخته‌ي «مسعود بخشي» در بخش دو هفته كارگردانان جشنواره‌ي كن حضور دارد. اين فيلم همچنين يكي از نامزدهاي جايزه‌ي دوربين طلاي جشنواره كن است.

این فیلم روایتگر داستانی جذاب و درامی خانوادگی است که با نگاهی به داستان هابیل و قابیل، در بستر اتفاقات و حوادث بعد از انقلاب مخصوصاً آزادی خرمشهر، به تصویر شرایط و دیدگاه‌های شخصیت‌های داستان، در حال حاضر می‌پردازد.

بخش دوربين طلاي جشنواره كن در سال 1978 راه‌اندازي شد كه به بهترين فيلم اول يك كارگردان حاضر در بخش رقابتي، دوهفته كارگردانان و هفته منتقدين اعطا مي‌شود.

به گزارش ورايتي، بخش دو هفته كارگردانان جشنواره‌ي كن روز 17 مي با نمايش فيلم «ما و من» ساخته‌ي «ميشل گوندري» از آمريكا آغاز خواهد شد و فيلم «كاميل باز مي‌گردد» از فرانسه ساخته «نوئمي لووسكي» روز 27 مي پايان بخش اين بخش از جشنواره كن خواهد بود.

اين بخش غيررقابتي جشنواره‌ي كن كه در سال 1969 و يك سال پس از اعتراضات دانشجويي در فرانسه راه‌اندازي شد، امسال «ادواردو واين تروپ» را بر صندلي رياست هيات‌داوران خواهد ديد.

از جمله فيلم‌هاي حاضر در بخش دو هفته كارگردانان جشنواره‌ي كن مي‌توان به فيلم «سه» از اروگوئه، «پادشاه خوك‌ها» از كره‌جنوبي، «تفريحات خطرناك» از چين، «ارنست و سلستين» از فرانسه، «فوگو» از كانادا،‌ «دارودسته‌هاي واسيپور» از هند، «نوزاد پنهان» از آرژانتين، «خير» از شيلي، «عمليات آزادسازي» از سوئيس، «اتاق شماره 237» از آمريكا، «عقب بايست» از فرانسه و «رويا و سكوت» از اسپانيا اشاره كرد.

شصت‌وپنجمین جشنواره‌ي فیلم كن به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی جهان طی روزهای 16 تا 27 می (27 اردیبهشت تا 7 خرداد) برگزار خواهد شد. امسال «نانی مورتی»، كارگردان سرشناس ایتالیایی رییس هیات‌داوران بخش بین‌الملل برای اعطای نخل طلا خواهد بود. وی در سال 2001 با فیلم «اتاق پسر» جایزه نخل طلا و فیپرشی را از كن گرفت.

امسال فيلم «قلمروي طلوع‌ ماه» ساخته‌ي «وس اندرسون» در افتتاحيه‌ي جشنواره‌ي كن نمايش خواهد يافت. اين فيلم با نقش‌آفريني «بروس ويليس»، «تيلدا سوئينتون» و «بيل موراي» داستان زوج جواني است كه از محل زندگي‌شان متواري مي‌شوند و ساكنان محلي را وامي‌دارند تا به دنبال آنها بگردند. «قلمروي طلوع ماه» محصول كمپاني فوكوس است كه فيلم‌نامه‌ي آن را «وس اندرسون» به همراه «رومن كوپولا» نوشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها