بازدید 18374

فرانسه: چرا احمدی نژاد به ابوموسی رفت!؟

کد خبر: ۲۳۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹ 21 April 2012
فرانسه با انتقاد از سفر احمدی نژاد به جزیره ایرانی ابوموسی از پیشنهادات امارات در این رابطه اعلام حمایت کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی در پاریس گفت: در شرایطی که ثبات و امنیت در منطقه اهمیت دارد نسبت به همه اقدامات بحران زای ایران و از جمله سفر محمود احمدی نژاد به جزیره ابوموسی، ابراز تاسف می کنیم.

"برنارد والرو" بدون تایید حق حاکمیت ایران یا امارات بر جزیره ابوموسی اضافه کرد: باید از اقدامات یکجانبه که باعث افزایش تنش می شود خودداری کرد. ایران با نپذیرفتن پیشنهادات امارات برای حل منازعه بر سر جزایر، موضع مسالمت آمیزی را در پیش نگرفته است.

ایران هر گونه مذاکره بر سرحاکمیتش بر جزایر ابوموسی ، تنب بزرگ و کوچک را رد می کند اما امارات خواهان مذاکرات دوجانبه یا مراجعه به دادگاه بین المللی لاهه برای حل این مسئله است.

وی ادامه داد: درباره موضوع جزایر، ما با دو نوع از مواضع روبه رو هستیم. اول موضع ایران که اظهارات و اقدامات تحریک آمیزی انجام می دهد که از جمله می توان به سفر اخیر آقای احمدی نژاد به جزیره ابوموسی اشاره کرد. موضع دیگری نیز وجود دارد یعنی موضع دولت امارات که با در پیش گرفتن شیوه مسالمت آمیز، پیشنهاد مراجعه به مذاکرات دوجانبه یا دادگاه بین المللی لاهه را مطرح می کند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچنین گفت درباره احتمال اقدام ایران برای نظامی کردن مسئله جزیره ابوموسی اطلاعات دقیقی در اختیار ندارد اما نسبت به این موضوع، هشدار می دهد.

وی گفت: چنین اقدامی، این مشکل را حل نمی کند. نمی توان این مشکل را با موشک حل کرد.

چنین مشکلاتی را می توان با در پیش گرفتن شیوه مسالمت آمیز از طریق قانون بین الملل ، مذاکرات مستقیم یا نهادهای بین المللی و دادگاه لاهه حل کرد.

فرانسه در سواحل خلیج فارس امارات دارای یک پایگاه نظامی کوچک است.

امارات یکی از مشتریان تسلیحات فرانسه است و هم اکنون مذاکرات برای خرید جنگنده های رافائل ادامه دارد.

پیش از این هم آمریکا موضع مشابه فرانسه در رابطه با جزایره سه گانه اتخاذ کرده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۲۶
اتفاقاً به وقتش این مشکل با موشک به راحتی حل میشه.
بهتر است این افراد به جای دخالت در این سمت دنیا به فکر حل مشکل بی کاری و... در کشور خود باشند و حداقل سعی کنند مراقب گند کاری های اخلاقی رئیس جمهورشان باشند
رفت ببينه فضولش كيه؟رييس جمهور ايران هر جاي ايران كه لازم باشه سفر ميكنه فضوليش هم به فرانسه جنايتكار كه سوابق جناييش در اسناد تاريخي در كشورهاي آفريقايي و غيره مجود است نيومده.
چطور شاهزاده چارلز انگلیسی به جزیره مورد مناقشه با آرژانتین (فالکلند) که هزاران کیلومتر از انگلیس دور است و چسپیده به سواحل آرژانتین، در کسوت یک ارتشی مسافرت میکند و هیچ کشور غربی هم اعتراضی نمیکند. رئیس جمهور ما کار کاملا درستی انجام داد در ابو موسی مردم ایرانی زندگی میکنند.
چرا ایران به سفر شاهزاده انگلیسی به جزیره مورد مناقشه با آرژانتین، اعتراض نمیکند ، مخصوصا از موقعی که در سواحل جزیره نفت پیدا شده و انگلیسیهای استعمارگر بوی نفت به مشامشان رسیده.
این ها زر زیادیه،این بی شرفا اونور دنیا تشستن و تو کار ایران فضولی می کنن،اونم در باره خاک ایران، این احمقها فکر می کنند این جزایر پاشنه آشیل ایران هست،غافل از اینکه بیشتر و بیشتر باعث همبستگی ماهاست ، حتی منی که این همه نسبت به دولت و رئیس جمهورش بدبینم. این دفعه میگم ایول آقای احمدی نژاد، ناز شستت،تا آخرش پشتت وایسادیم.
کشورهای غربی شدن آتیش بیار معرکه
بهترین کار اینه که حداقل یک پادگان ارتش تو اونجا ایجاد بشه - یک دانشگاه ویک......خلاصه شلوغ پلوغش کنند
براي امارات موشك و كشتي جنگي نياز نيست همان لنج هاي غيور مردمان جنوب كفايت مي كند
اگر کشورهای غربی راست می گویند مشکل جزایر اشغا ل شده آرژانتین توسط انگلیس را حل کنند
به نظر میرسه این موضوع یک طراحی از پیش تعیین شده باشه برای سرگرم کردن ما و امتیاز گرفتن از ما خصوصا در این برهه از زمان که متحدان ما مثل سوریه درگیرند و موضوع هسته ای هم در حال مذاکره است.....
اینا (فرانسه)چراخودشون به منطقه باسک وجزیره کرس استقلال نمی دن؟ ماهم بامردم اون مناطق
اعلام همبستگی می کنیم.
ایها کور خود هستند و بینای دیگران، اگر رئیس جمهور یک کشور غربی به یکی از شهرها یا روستاهای محروم و دور افتاده کشور خود برود باید از او انتقاد کرد؟ واقعا که دشمنان ما از احمق ترین ها هستند.
فرانسه شکر خوری کرده
لطفا در ایجاد استان خلیج فارس سریعا اقدام گردد
۷۵ میلیون نفر ایرانی حاضریم به ابوموسی و تنب ها یفر کرده و هرچه اجنبی است را از انجا بیرون کنیم
به فرانسه چه ربطی داره ؟؟؟زر بزنه تا خسته شه
بهشون بفرمایید اکه میشه تشریف بیارن دادگاه بین المللی میخایم پاریس رو ازشون بگیریم.یا حداقل لطف کنن بیان در این مورد با هم مذاکره کنیم.
احظار سفیر و اعتراض به دخالت در امور داخلی ایران حداقل کاریه که میشه کرد .
جزایرتنب بزرگ وکوچک وابوموسی متعلق به سرزمین ایران بوده است وخواهدبودوامارت وبعضی سخنان بیهوده هم واهی وبی فایده میباشد رفتارومواضع امارات ودولت فاسدفرانسه ودولت فاسدانگلیساین دولت خونریزدرتاریخ و دولت جنایتکاروضدبشرامریکا فقط باعث حقارت انها وبی اعتباری انها درجهان میشودمیباشد
بهشون برسونید که فرانسه باید بیاید تا بر سر پاریس با ما به گفتگو بنشینیم چون ما معتقدیم آنجا جزء ایران است.
فرانسه غلط كرده كه در باره آب و خاك ما حرف زده. اينها بهتر است مواظب رئيس جمهور عياش خود باشند.
ما هیچ حرفی نداریم چون مال ماست اگه نظامی هم بشه تا ته خط هستیم.
خب امارات پیشنهاد بدی هم نداده و بهتره برن دیوان لاهه ولی قبلش بهتره ادعای ایران در مورد الحاق مجدد امارات به ایران بررسی بشه و اگه تائید شد و امارات شد مال ایران استان خلیج فارس با مرکزیت ابوموسی و الحاق امارات به آن تشکیل بشه.
پر واضح است كه ايران مالك اين جزاير است و بنابراين ما با هيچكس مذاكره اي نداريم.
كسي سندي براي حرفش ندارد بنابراين بي محلي به اين پيشنهادهاي مسخره بهترين راه حل است. بگذاريد تنها خودشان مشتري چرنديان و مذاكراتشان باشند و بس!
آیا کسی نیست به این الاغ فرانسوی بگوید اگر کشوری مثل انگلیس بخواهد به طور مسالمت آمیز در زمینه حاکمیت پاریس با شما کفتگو کند آیا شما می پذیرید. واقعا چه احمق هایی هستند اینها
از اول هم معلوم بود که امارات کاره ای نیست.عروسک گردان های پشت سرش دارن میچرخوننش.خاک تو سرشون اگه فکر یک وجب از خاک ایران رو میکنن کور خوندن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان