بازدید 62316

عصبانیت چند رسانه از مذاکرات 5+1 و ایران

کد خبر: ۲۳۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴ 15 April 2012
ابراز امیدواری اروپا و غرب به نتایج مذاکرات دیروز ایران و کشورهای عضو گروه 5+1 در استانبول با نارضایتی رسانه های عربی همراه شد.

 به گزارش العالم، پایگاه خبری – تحلیلی میدل ایست آنلاین در گزارشی تحت عنوان "آرام گرفتن طبل های جنگ ضد ایران و استقبال غرب از آنچه که پارسال تحریم کرده بود"؛ تأکید کرد: تهران و 6 کشور برای نخستین بار توافق کردند مذاکرات را ماه آینده در بغداد ادامه دهند، و فعالیتهای هسته ای ایران را به صورت طبیعی بررسی کنند.

میدل ایست ادامه داد: در سایه تهدیدها درباره جنگ در خاورمیانه، دیپلماتهای آمریکایی و غربی از تمایل همتایان ایرانی خود در استانبول برای مذاکره طبیعی فعالیتهای هسته ای ایران استقبال کردند .. این درحالی است که غرب اوایل سال قبل با آن مخالفت کرده بودند.

این پایگاه خبری – تحلیلی عربی تأکید کرد: سال گذشته، اسرائیل تهدید کرده بود که در صورت متوقف نشدن برخی جنبه های برنامه هسته ای ایران، به حملات پیش دستانه علیه این کشور روی خواهد آورد .. تهدیدی که موجب افزایش بهای نفت شد.

شورای امنیت فتوا

از سوی دیگر روزنامه "الشرق الاوسط" امروز در مطلبی، استقبال آمریکا از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حرام بودن سلاح هسته ای را به باد انتقاد گرفت.

الشرق الاوسط با لحنی تمسخر آمیز از آمریکا خواست شورای امنیت فتوا تأسیس کند.

این روزنامه عربی با برابر دانستن مقاومت در منطقه و تروریسم، نوشت: اگر دین تضمین کننده رفتار و سلوک ایران باشد، این کشور هیچگاه از عماد مغنیه حمایت نمی کرد؛ و با گروه تروریستی القاعده وارد معامله نمی شد و از آن حمایت نمی کرد.

این ادعای عجیب الشرق الاوسط و همچنین برابر دانستن مقاومت در برابر رژیم اشغالگر با تروریسم درحالی مطرح می شود که همگان، مهمترین حامی مالی و فکری القاعده را که ساخته و پرداخته سازمان جاسوسی آمریکا است، عربستان سعودی می دانند.

فرار رو به جلوی تهران

روزنامه المدینه نیز در سرمقاله خود تحت عنوان " تهران .. فرار رو به جلو" مدعی شد: همزمان با آغاز مذاکرات تهران و گروه 5+1 در استانبول، رسانه های ایران حملات برنامه ریزی شده ای را علیه دولت امارات به دلیل انتقاد از سفر رییس جمهوری ایران به جزیره ابوموسی، آغاز کرده اند.

درحالیکه کشور نوپای امارات اخیرا با تکرار گستاخی و مواضع مداخله جویانه، مبنی بر ادعای مالکیت جزایر سه گانه ایران، تلاش کرد فضای منطقه را متشنج وناآرام کند، این روزنامه ادعا کرد: برخی در تهران ترجیح می دهند با ایجاد مشکل با کشورهای همسایه رو به جلو فرار کنند.

روزنامه المدینه در ادامه این مطلب که بیانگر نارضایتی اعراب از نتایج مثبت نشست دیروز استانبول است، نوشت: نشست هایی که دیروز در استانبول آغاز شد باید علاوه بر برنامه هسته ای تهران، بلندپروازی های این کشور درباره کشورهای شورای همکاری را نیز محدود کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر