بازدید 10748

احمدی نژاد: مردم آلمان طرفدار ما هستند

مردم آلمان طرفدار ما هستند و می توانید برای اثبات این موضوع رفراندم برگزار کنید. بحث ما دولت ها است ملت ها با هم خوب هستند؛ حقوق بشر در اروپا رعایت می شود؟ چرا اجازه داده نمی شود درباره هولوکاست آزادانه تحقیق شود؟ چند دانشمند فرانسوی در زندان هستند؟ حقوق بشر جهانی است و ارزش های انسانی نباید دستمایه بازی های سیاسی شود.
کد خبر: ۲۳۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹ 04 April 2012
محمود احمدی نژاد در گفت و گو با شبکه zdf آلمان با سوال های مکرر خود از خبرنگار این شبکه انتقادهای صریحی را به عملکرد آژانس بین المللی انرژی اتمی و نحوه فعالیت سیاست مداران اروپایی وارد کرد.

به گزارش خبرآنلاین محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با شبکه zdf آلمان مهم ترین مسائل ایران و اروپا را تشریح کرد.

احمدی نژاد در این گفت و گو که بارها از خبرنگار شبکه آلمان درباره ابهام های فعالیت سیاستمداران اروپایی سوال می پرسید با بیان این که چرا ثروت مردم اروپا باید خرج آدم کشی در فلسطین و تهدید ایران شود، گفت: ایران یک کشور عاریه ای یا اشغال شده نیست و یک کشور مستقل است.

وی با بیان این که اسرائیلی ها هیچ گاه حاکم نبودند و با درست کردن هولوکاست خسارتش را از جیب مردم فلسطین پرداخت کردند در حالی که مردم فلسطین در حوادث نقشی نداشتند، تصریح کرد: موضوع ایران این است که اشغالگری، جنایت و تروریسم باید حذف شود.
احمدی نژاد با طرح این سوال که اگر در فلسطین رفراندوم آزاد برگزار شود درباره تعیین نوع حکومت چه اتفاقی رخ می دهد؟ گفت: مردم فلسطین باید خودشان درباره سرنوشتشان تصمیم بگیرند.
 
اهم سخنان رئیس جمهور کشورمان در گفت و گو با شبکهzdf آلمان در ادامه می آید:
 
آژانس مستقل عمل نمی کند

*بیشترین دسترسی را آژانس در ایران دارد. ما بیشترین همکاری را با آژانس داشته ایم؛ در موضوع هسته ای چند مشکل وجود دارد که اولین مشکل این که آژانس مستقل عمل نمی کند؛ اگر ما هم صاحب حق وتو بودیم آژانس همینگونه برخورد می کرد؟ ایراد دوم روش کار آژانس است، آژانس می گوید اثبات کن سالم هستی! این موضوع چگونه می شود؟  

*آیا آلمان اجازه می دهد دفتر نخست وزیر مورد بازرسی قرار بگیرد؟ آیا آلمان اجازه می دهد آژانس خارج از قانون عمل کند؟ آژانس قانون دارد و با ایران نیز قرارداد دارد و نمی تواند چهره ایران را مخدوش کند؛ روابط ایران با آژانس در چارچوب قانون است.  

 *آژانس اطلاعات محرمانه ایران در اختیار دشمنان قرار می دهد؛ آژانس اطلاعات دانشمندان ما را در اختیار دشمنان قرار داد؛ آیا دولت آلمان از حقوق دانشمندان هسته ای دفاع می کند؟

آژانس تحت تاثیر فشار سیاسی عمل می کند

*ایران طبق قانون حداکثر همکاری را با آژانس انجام داده است اما آنها بیش از آن می خواهند؛ آنها تمام اطلاعات دفاعی ما را به دشمنان دادند، این خلاف آشکار از قوانین آژانس است و ما متاسفیم آژانس تحت تاثیر فشار سیاسی عمل می کند.  

 * ایران هرگز بمب نمی سازید اما اگر بخواهیم بسازیم از کسی نمی ترسیم. احمدی نژاد اگر بخواهد بمب بسازد اعلام می کند و از کسی هم نمی ترسد؛ ما می خواهیم قانون و عدالت اجرا شود و با همه یکسان برخورد شود.

* علت تنش، زیاده خواهی و تبعیض است ما همیشه دنبال تنش زدایی هستیم، ما می گوییم اشغالگری و جنگ نباشد و حقوق ملت ها تبعیض نشود، اینها غیر از تنش زدایی است؟ ما رهبران امریکا را به گفت و گو دعوت کردیم و گفتیم در سازمان ملل در مقابل رسانه ها حرف بزنند؛ ما لشگرکشی نکردیم و سرزمین فلسطین را اشغال نکردیم.  

* مردم آلمان چه گناهی کردند؟ کسانی که در آلمان به دنیا می آیند چه گناهی کرده اند؟ چرا باید به اسرائیل جریمه بدهند؟ این ها 70 سال قبل نبودند اما باید مالیات بدهند؛ چرا؟

ایران قدمت چندهزار ساله دارد؛ اسرائیل از کجا آمده است؟  

* ما ملت بزرگ و قدرتمند هستیم، اسرائیل خیلی کوچک و ابزار امریکا است و از خودش چیزی ندارد، آنها آدمهای بی فرهنگ آدمکش هستند که با ایران قابل مقایسه نیستند، ایرانی ها چند هزار سال است در همین سرزمین زندگی می کنند، آنها از کجا آمده اند؟  

*آژانس باید در مرز قانون حرکت کند و ما اطلاعات خود را در اختیار دشمن قرار نمی دهیم. می دانید ترور یک دانشمند در مقابل خانواده یعنی چه؟ این فرد ترور شده است ولی مدعی های دنیا حرفی نزدند؛ ما دوره طولانی فراتر از قانون با آژانس همکاری کردیم اما بیشتر جریمه شدیم؛ داوطلبانه فوق قانون همکاری کردیم دانشمندمان کشته می شود؛ حتما فردا هم اطلاعات نظامی می دهند تا ما را موشک باران کنند.  

*موضوع هسته ای ایران با فشار حل نمی شود و باید حق ایران را به رسمیت بشناسند، تاریخ نشان داده است که توهین به ایران تجربه خوبی ندارد.   

* در موضوع هسته ای کشورهای اروپایی چه کاره هستند؟ ما با آنها کاری نداریم اما تمام تخم مرغ های آنها در کاسه اسرائیل است.  

* تمام تاسیسات اتمی ما زیر نظر دوربین های آژانس است و آنها طبق قانون نمی توانند خارج از آن را بازرسی کنند اما به زور می خواهند این کار را بکنند و معلوم است که موضع سیاسی علیه ما است.  

* اگر فشار امریکا نباشد دولت ایران و آلمان با هم مشکلی ندارند؛ ما کدام کشور اروپایی را تهدید کرده ایم؟ منابع شما را به هم زدیم؟ چرا دولت های اروپایی از شاه ایران حمایت می کردند؟ دولت آلمان قرارداد هسته ای با ایران دارد، نیروگاه بوشهر را قرار بود آلمان ها بسازند. چرا لغو شد؟ چون در ایران انقلاب شد و مردم جمهوری را انتخاب کردند؛ ما 33 سال است مجازات می شویم به خاطر این که خواهان جمهوری هستیم؛ مشکل همین است.  

* ما مردم و دولت آلمان را خیلی دوست داریم، ما همه را دوست داریم، ما با اشغال و ترور و جنگ مخالفیم؛ واقعا مشکل اساسی حقوق بشر است؟ همه جای دنیا مشکل حقوق بشر حل شده به جز ایران؟ در فلسطین حل شده است؟ برخی کشورها در منتطقه تا کنون یک انتخابات هم نداشته اند و حاکمان آنها مردم خود را می کشند.  

* واقعا این ها دلسوز حقوق بشر هستند یا مانند هسته ای موضوع سیاسی است؟ چرا فقط دولت هایی که مخالف سیاست های امریکا هستند متهم هستند؟ اما دوستان دولت امریکا تحت فشار نیستند. شاه در ایران دیکتاتور بود و همه با وی دوست بودند.  

*مردم آلمان طرفدار ما هستند و می توانید برای اثبات این موضوع رفراندم برگزار کنید. بحث ما دولت ها است ملت ها با هم خوب هستند؛ حقوق بشر در اروپا رعایت می شود؟ چرا اجازه داده نمی شود درباره هولوکاست آزادانه تحقیق شود؟ چند دانشمند فرانسوی در زندان هستند؟ حقوق بشر جهانی است و ارزش های انسانی نباید دستمایه بازی های سیاسی شود.

*در فرانسه مردم تحت فشار هستند در انگلیس هم به همین شکل. مردم اروپا اگر ناراضی باشند چکار باید بکنند؟ مردم انگلیس اگر سیستم کشورشان را نخواهند چکار باید بکنند؟ زنهای انگلیسی را دست بسته به روی آسفالت می کشند، البته این موضوع در تمام دنیا وجود دارد و عمومی است و باید همه باهم این مشکل ها را برطرف کنیم.  

* دوره طولانی اروپایی ها دنیا را استعمار کرده بودند البته آلمان این کار را نکرد، دنیا عوض شده است و همه باید با هم برابر باشند؛ ما دنبال بمب اتم نیستیم، هربار دولت های اروپایی بد اخلاقی کردند ما خویش تن داری کردیم، مردم اروپا دچار مشکل های اقتصادی هستند و ما فشار نمی آوریم چرا که فشار ما به اروپا فشار به مردم است.  

* ایران حتما می تواند به اروپا فشار وارد کند، ایران 24 میلیارد دلار با اروپا مبادله دارد و ما می توانیم این رقم را از جای دیگر تامین کنیم؛ این رقم حدود 300 هزار فرصت شغلی در اروپا است که ایران می تواند این فرصت شغلی را از بین ببرد؛ شما نگران ایران نباشید ما خودمان اداره می کنیم؛ استفاده از لغت مناسب نیست و اگر بخواهیم فشار بیاوریم سیاست مداران مشکلی پیدا نمی کنند آنها وضعشان خوب است و مردم فشار را حس می کنند.

اروپایی ها باید مستقل تصمیم بگیرند   

* زمانی باید برسد که سیاست مداران اروپایی مستقل تصمیم بگیرند؛ تفاوت سیاست اروپا با امریکا چیست؟ قبل از انقلاب امریکا بر ایران حاکم بود و از شاه دفاع می کرد، شاه خشن بود، ملت ما انقلاب کرد و امریکا را بیرون کرد و 33 سال است امریکا دشمن ما است.  

* رابطه ایران با آلمان ویژه است و ما قبول داریم که دولت آلمان نرم تر و عاقلانه تر عمل کرده است و رابطه تاریخی خوبی داریم ولی متوجه نمی شویم چرا دولت های اصلی اروپا فاصله خود را با امریکا مشخص نمی کنند.  

 * گفت و گو بهتر از جنگ و دعوا است و این منطق ملت ایران است و آلمان ها را زیاد دوست داریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل