بازدید 4944

تروریستها چه کسی را در بلژیک ترور کردند؟

کد خبر: ۲۳۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶ 15 March 2012
آخرین سفر" شیخ عبدالله دهدوه" به کربلای معلا و عتبات عالیات برای زیارت مرقد سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) بود و سرانجام شب سه شنبه مقارن اذان مغرب و در حالی که برای نماز آماده می‌شد به شهادت رسید.

به گزارش فارس  به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، فردی ناشناس دوشنبه شب با پرتاب یک بمب آتشزا به داخل مسجد شیعیان شهر اندرلخت بلژیک این مسجد را به آتش کشید.در این حادثه علاوه بر سوختن کامل ساختمان مسجد " شیخ عبدالله دهدوه" امام جماعت مسجد شیعیان به شهادت رسید و یک نمازگزار زخمی شد.

پس از پرتاب شدن کوکتل ملوتف به داخل مسجد شیعیان آتش سریعا پخش شد و امام جماعت در حالی که تلاش می‌کرد آتش را خاموش کند در آتش گرفتار شد.

بی بی سی در گزارشی که از این حادثه منتشر کرد نوشت: حاج شیخ عبدالله امام جماعت این مسجد بخاطر سوختگی و استنشاق دود مرده است.

سایت خبری ملی رژیم صهیونیستی نیز در خبری مدعی شد: آخرین باری که یک امام در کشور بلژیک مورد هدف قرار گرفت در سال 1989 بود که بدلیل کشته شدن عبدالله محمد الاحدل یکی از اعضای خانواده سعودی صورت گرفت.

معاون رئیس مرکز اسلامی بلژیک  می گوید عاملان شهادت امام جماعت شیعیان مسجد الرضای "بروکسل" سه نفر بودند که یکی از آنها پس از آتش زدن مسجد، در حالی که شیخ "عبدالله دادو" قصد خاموش کردن آتش را داشت با استفاده از تبر وی را به شهادت رساند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ "عبدالله دوهدوه" مغربی الاصل ومتولد کشور بلژیک است که پس از اخذ مدرک کارشناسی علوم طبیعی از بلژیک به علت علاقه شدید به اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) برای تحصیل علوم حوزوی در سال 1359 وارد حوزه جامعه المصطفی العالمیه در قم شد.

این روحانی شهید پس از طی یک مرحله تحصیل و کسب نخستین مبانی و معارف اسلامی جهت تبلیغ مسائل اسلامی به کشورش بلژیک بازگشته و موسسه و مسجد امام رضا (ع) را راه اندازی می‌نماید.

عبدالله دوهدوه جوان مجددا برای ادامه تحصیل به ایران و شهر مقدس قم مراجعه نموده و پس از تکمیل دوره کارشناسی فقه و معارف اسلامی به بلژیک باز می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین دهدوه فعالیتهای تبلیغی خود را با راه اندازی مرکز و مسجد امام رضا (ع) در شهر بروکسل شروع نموده و در نشر فرهنگ اهل بیت (ع) اقدامات موثری انجام داد. وی مولف بیش از چند جلد کتاب است و بیش از دویست شاگرد نیز تربیت نموده است. کتاب "الحریه من وجهه النظر الاسلام و الغرب" با موضوع سیاسی ـ مذهبی نوشته این عالم شهید است.

وی همچنین دست اندرکار انتشار نشریه‌ای تاثیر گزار به زبان فرانسوی به نام "شعاع الحکمه" در خصوص موضوعات فقهی و عقایدی بود که بین مسلمانان اروپا منتشر می‌شد.

عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) برای سخنرانی و نشر مکتب اهل بیت (ع) به بسیاری از کشورهای اروپایی مسافرت کرده و در کنفرانسهای بین‌المللی نیز شرکت فعال داشت.

حجت الاسلام و المسلمین دهدوه در پنجمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام که شهریور ماه امسال در تهران برگزار شد نیز حضوری فعال داشت و در سفر به مشهد نیز به زیارت مرقد مطهر امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نائل آمد.

آخرین سفر وی به کربلای معلا و عتبات عالیات برای زیارت مرقد سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) بود و سرانجام شب سه شنبه مقارن اذان مغرب و در حالی که برای نماز آماده می‌شد به شهادت رسید.

مجمع جهانی اهل بیت (ع) نیز پس از این حادثه با انتشار بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد امام رضای شهر بروکسل در پایتخت بلژیک را که منجر به شهادت مظلومانه حجت الاسلام "شیخ عبد‌الله دهدوه " امام جماعت این مسجد و مجروح شدن چند تن از نماز گزاران شد، محکوم کرد.

در این بیانیه همچنین همه پیروان اهل بیت (ع) به خویشتن‌داری دعوت شده‌اند.متن بیانیه مجمع جهانی اهل بیت (ع) بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا‌الله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا.(قرآن کریم)

بار دیگر حرمت مسجد به عنوان خانه خدا و محل عبادت پروردگار شکسته شد و خون عالمی دینی در محراب عبادت بناحق بر زمین ریخته شد. در پی حمله تروریستی عده‌ای دست نشانده استکبار، مسجد حضرت امام رضا (ع) در بروکسل به آتش کشیده شد و امام جماعت آن مسجد "حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای شیخ عبد‌الله دهدوه" مظلومانه جان باخت.

این حادثه قلوب انسانهای آزاده و مسلمانان را جریحه‌دار می‌سازد. پر واضح است که عاملان چنین اقدام پست و بیشرمانه از عوامل تندرو، نژادپرست و پیروان گروه جنایتکار القاعده هستند که با حمایت استکبار جهانخوار و برخی از کشورهای معاند و متخاصم نظیر عربستان سعودی، اسرائیل صهیونی و آمریکای جنایتکار دست به این جنایت ناجوانمردانه می‌زنند.

حامیان این گونه جنایات در پاکستان، افغانستان، عراق، بلژیک و اینک کشورهای اروپایی، عالم نمایان دون صفت از خدا بی‌خبر و دشمن انسانیت هستند که با صدور فتواهای جعلی، افراد خود فروخته و جاهل را به قتل مردم بیگناه و آتش زدن مساجد و اماکن عبادی تحریک می‌کنند، امروز این جنایتکاران باید پاسخگو باشند. این روحانی نماها شریک خائنان وحشی خون آشام هستند. هدف این کوردلان، که دیروز درآسیا وامروز در اروپا دست به اینگونه جرائم ضد بشری زشت و کریه می‎زنند تخریب وجهه مسلمانان، ایجاد فتنه و اختلاف در میان مسلمانان در اروپا است. آنان توفیق مسلمانان در همزیستی مسالمت آمیز با پیروان دیگر ادیان د رارو.پا را برنتابیده و در شرایط کنونی که وحدت و یکپارچگی را ایجاب می‌کند، سعی در ایجاد و ترویج تنفر، تفرقه تشتت و د شمنی میان مسلمانان و دیگر ادیان الهی را دارند.

شهادت جانگداز حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای شیخ عبدالله دهدوه عضو مجمع عمومی و امام جماعت محترم مسجد حضرت امام رضا(ع) درشهر بروکسل - بلژیک موجب تالم و تاثر شدید همه پیروان مکتب اهل بیت اطهار (ع) گردید. این واقعه مصیبت بار را به محضر قائم آل محمد(ص) حضرت امام مهدی(عج) و همه مسلمانان به ویژ جامعه اسلامی بلژیک و خانواده محترم ایشان و هیئت امنای محترم مسجد تسلیت وتعزیت عرض می‎کنیم.

شهید شیخ عبدالله دهدوه که در طول عمر خویش خدمت به اسلام و مسلمین را به عنوان سرلوحه اصلی خط مشی خود قرار داده بود قربانی اقدام ناجوانمردانه و سبعانه کوردلانی گمراه شد که تعصب و جهل چشم دل آنان را کور کرده و ریختن بناحق خون بیگناهی را برای خود مباح و صواب می‌دانند

از سوی دیگر مسئولیت حفظ جان و امنیت مسلمانان مقیم اروپا همانند آحاد ملتهای مختلف اروپایی برعهده زمامداران کشورهای اتحادیه اروپاست. آنان بایستی نهایت دقت و مراقبت را بکاربگیرند تا عوامل فتنه انگیز آرامش و امنیت جانی مردم را به مخاطره نیاندازند و نام و یاد آن کشورها را با اینگونه اقدامات غیر انسانی مخدوش و تخریب ننمایند.

مجمع جهانی اهل بیت (ع)، این رویداد دهشتناک را قویا محکوم می‌کند و با صراحت تمام همه پیروان اهل بیت (ع) را به خویشتن‌داری دعوت می‌نماید. همه بایستی مراقب باشند که هیچ کس به اسم انتقام خون بناحق ریخته آن شهید مظلوم، نباید دست به اقدام زده و متعرض دیگران شود. این حادثه ناگوار باید از راههای قانونی و توسط نهادها و مقامات ذیربط پیگیری شود.

در پایان مغفرت و رضوان الهی را برای آن شهید عزیز و صبر جمیل برای بازماندگان بخصوص خانواده گرامی‌اش مسئلت نموده و امید است که شهادت آن بزرگوار موجب تحکیم وحدت و افزایش بصیرت میان همه آحاد جامعه اسلامی اروپا بویژه بلژیک گردد.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

مجمع جهانی اهل بیت (ع)
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار