بازدید 16921

رمزگشایی از لوگوی انتخاباتی جبهه ایستادگی

کد خبر: ۲۲۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸ 27 February 2012
دبیر کل جبهه ایستادگی درباره دلیل انتخاب عنوان ایستادگی برای این جبهه سیاسی گفت: ایستادگی و مقاومت از عناصر و مولفه‌های حیات طیبه اسلامی و نائل شدن به اهداف عالیه در همه شرایط خاصه در شرایط بحرانی و تهدید است، از آنجاییکه جریان باطل در تعارض با جریان حق است و همواره درصدد ایجاد مانع و مزاحمت می‌باشد عنصر ایستادگی و ایثار تا مرز شهادت راهبرد همه انبیاء، اولیاء و مجاهدین بوده است. در حال حاضر نیز این عنصر رمز عبور ملت شریف ایران در مواجهه با همه نبردها چه از نوع نرم و چه سخت آن و مخصوصا رویارویی اقتصادی در شرایط پیچیده منطقه‌ای و جهانی است و نقش راهبردی دارد. ایستادگی مفهومی برخاسته از بصیرت، معنویت و عقلانیت است که اگر به درستی راهبری شود نتیجه حتمی آن پیروزی است. در حوزه داخلی نیز ایستادگی مفهوم و نقش خود را نشان می‌دهد. ایستادگی در برابر انحرافات، نظرات متحجرانه و غلوآمیز و تفسیرهای ناصواب از محکمات انقلاب اسلامی و وظیفه همه دوستداران نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جبهه ایستادگی حجت الاسلام حبیبی به تشریح مهم‌ترین دغدغه جبهه ایستادگی در انتخابات اخیر و شعار"خانه ملت برای ملت" پرداخت و افزود: جبهه ایستادگی با عنایت خداوند متعال و انشاء‌الله اقبال مردم و خاصه جوانان یک تشکل فرا‌ انتخاباتی است و در حوزه موضوعات راهبردی فعالیت خواهد کرد. در عین حال، به دلیل اهمیت انتخابات و نقش آن در کارآمدی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران فعالانه حاضر شده و در سطح تهران و استان‌ها با بیش از 150 کاندیدا به رقابت می‌پردازد. هدف نهایی آن اهتمام به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و تشکیل یک مجلس کارآمد و توانمند در تدوین قوانین و نظارت ‌بی‌ملاحظه بر مجریان و نیز تحقق سند چشم‌انداز در افق 1404 است. مجلس نهم بایستی در خصوص جهاد اقتصادی و ارائه راهبرد و حل معضلات اقتصادی از توانایی لازم برخوردار باشد. اگر از حوزه اقتصاد در شرایط فعلی غافل شویم باید در سایر حوزه‌ها هزینه بپردازیم.

همچنین وی درباره عدد 61 در لوگوی جبهه ایستادگی گفت: عدد 61 مفهوم معنی‌داری با شرایط فعلی دارد. این عدد یادآور دو حماسه مهم در تاریخ اسلام و جمهوری اسلامی است. حماسه اول عاشورای سال61 هجری قمری است که یادآور و نماد ایستادگی و شهادت امام حسین(ع) و فرزندان و یاران با وفای اوست که با این فداکاری اسلام را برای همیشه بیمه کردند، تا آنجا که گفته شد اسلام محمدي الحدوث است و حسيني البقاء، و امام صادق(ع) فرمودند کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا و کل شهر محرم. عاشورا استراتژی همیشگی شیعه در طول تاریخ در مبارزه با باطل شد و مقاومت و ایستادگی تا مرز شهادت را برای مبارزین و مجاهدین به ارمغان آورد.

حماسه دوم مربوط به سال 1361 هجری شمسی و پیروزی بزرگ ملت ایران با صدامیان و پشتیبانان آن در جنگ تحمیلی و آزادسازی خرمشهر است. در این سال مقاومت و مجاهدت ملت ایران به بار نشست و آزادی خرمشهر کلید ظفرمندی و باب الفتح سایر فتوحات شده و شمارش معکوس نابودی حزب بعث و حامیان منطقه‌ای آن آغاز گردید. مردم با همه وجود لطف خداوند متعال را لمس کردند و امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

بنابراین رمز پیروزی در همه اعصار مقاومت و ایستادگی بر اصول، آرمان‌ها و مقاومت و تلاش در جهت عملیاتی کردن آن‌هاست. این رمز امروز هم راهگشاست، در شرایطی که دشمن از حمله نظامی و رویارویی مستقیم نا امید شده و با حربه اقتصادی و مبارزه علمی به مصاف ما آمده است، راهبرد ایستادگی باید سرلوحه همه مسئولین باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار