بازدید 6197

افتتاح دفاتری برای مخالفان ایرانی در قاهره

به نظر می‌رسد که رژیم سعودی از قدرت روز افزون ایران و استقبال ملت‌های منطقه از گفتمان انقلاب ایران به هراس افتاده و گمان می‌کند با حمایت از اپوزیسیون تهران می‌تواند جمهوری اسلامی را تضعیف کند، غافل از اینکه چنین اقداماتی برای ریاض بسیار گران تمام خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰ 15 February 2012
یکی از فعالان سیاسی سعودی با اشاره به دعوت دربار سعودی از نوری زاده و مهاجرانی در جشنواره الجنادریه، از برخی دیگر از شیطنت‌های ریاض علیه ایران از جمله افتتاح دفاتری برای مخالفان تهران در قاهره پرده برداشت.

به گزارش فارس "حمزه الحسن" از فعالان سیاسی عربستان سعودی با اشاره به دعوت ریاض از اپوزیسیون خارج نشین جمهوری اسلامی ایران و عضو شورای موسوم به سبز در جشنواره میراث فرهنگی این کشور گفت: دربار سعودی با دعوت از مخالفان جمهوری اسلامی در حقیقت راه را برای اینکه دیگران هم مقابله به مثل کنند را باز کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های خاندان سعودی در اعمال تحریم‌ها بویژه تحریم نفت علیه تهران،‌گفت: به نظر می‌رسد که رژیم سعودی از قدرت روز افزون ایران و استقبال ملت‌های منطقه از گفتمان انقلاب ایران به هراس افتاده و گمان می‌کند با حمایت از اپوزیسیون تهران می‌تواند جمهوری اسلامی را تضعیف کند، غافل از اینکه چنین اقداماتی برای ریاض بسیار گران تمام خواهد شد.

الحسن با اشاره به گسترش اعتراضات مردمی مناطق شرق عربستان سعودی، خطاب به دولتمردان کشورش گفت: وقتی خانه‌ تان از شیشه ساخته شده باشد، به سوی خانه‌های دیگران سنگ پرانی نکیند، زیرا با اولین سنگی به سوی خانه شیشه‌ای تان پرتاب شود، دیگری منزلی برایتان نخواهد ماند.

وی از طرح‌های ددمنشانه تندروهای سعودی برای ورود به یک ماجراجویی تمام عیار علیه ایران سخن گفت و افزود: هر چند همه خاندان سعودی را افراد تندرو تشکیل می‌دهند ولی برخی‌ از آنها تندروتر از بقیه بوده و خواستار رویارویی اقتصادی، سیاسی، ‌امنیتی و.. با جمهوری اسلامی ایرانند و معتقدم که حمایت از ایوزیسیون تهران تنها یکی از آن گام‌‌هاست.

این فعال سیاسی سعودی یکی از اهداف جشنواره "الجنادریه " را تلطیف چهره پادشاه عربستان در اذهان عمومی خواند و افزود: پادشاه سعودی در حالی از مخالفان تهران حمایت مالی و رسانه‌ای می‌کند و از فرهنگ دم می‌زند که همگان می‌دانند که وی از عقب مانده‌ترین مخلوقات بوده و حتی نمی‌تواند مطلبی را درست بخواند زیرا او حتی نتوانست دوره ابتدایی را به اتمام برساند.

وی از افتتاح دفاتری برای مخالفان ایرانی با پشتیبانی مالی سعودی‌ها در قاهره پرده برداشت‌ و افزود: حمایت مالی ریاض از معارضان ایرانی موضوع جدیدی نیست بلکه مدت‌هاست که شاهد حمایت‌های مالی سعودی از اپوزیسیون  خارج نشین ایرانی هستیم.

این فعال سیاسی سعودی با غیر اخلاقی دانستن اقدامات ریاض در حمایت مالی از مخالفان یک نظام اسلامی و همسایه، احتمال تشدید این اقدامات از سوی کشورش در آینده نزدیک را پیش بینی کرد و افزود: هر چه درها به ویژه در موضوع سوریه به روی سعودی‌ها بسته شود به همان میزان فشارها بر تهران را نیز افزایش می‌دهند.

وی ریاض را ابزار سیاست خارجی آمریکا دانست و  گفت: اقدام سعودی در دعوت از مخالفان تهران در راستای سیاست‌های آمریکا مبنی بر لزوم حمایت از مخالفان نظام اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

الحسن با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر کمک‌ 18 میلیون دلاری درباره سعودی به اپوزیسیون ایران ووعده ریاض به راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان گفت: رژیم  سعودی می‌خواهد ایران را از دو ناحیه فرهنگی مورد تهاجم قرار دهد.

وی تاکید کرد: ‌از جمله سیاست‌های خصمانه ریاض علیه ایران می‌توان به فتنه انگیزی مذهبی همانند آنچه که در شبکه فارسی زبان وصال دنبال می‌شود و همچنین ترویج فساد غربی اشاره کرد که اکنون در ترجمه فیلم‌های غربی به زبان فارسی در شبکه "ام بی سی فارسی" مشاهده می‌کنیم. علاوه بر این ده‌ها شبکه انحرافی دیگر برای ایرانیان پخش می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار