بازدید 3518

سرما، درمان تازه سرطان پروستات

کد خبر: ۲۲۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۵ 15 February 2012
پزشکان در فرانسه ازسرما درمانی بعنوان روشی نوین برای درمان سرطان پروستات استفاده می‌کنند.

به گزارش جام جم به نقل از يورونيوز، در اتاق عمل، جراح مدام درجه حرارت تومور را دربدن بیمارتحت کنترل دارد و در مواقع لزوم آن را تا منهای چهل درجه سانتیگراد پایین می آورد.

البته بدیهی است که تاثیر کرایوتراپی یا سرما درمانی به اندازه جراحی نیست اما دقت آن بیشتر است. برخلاف جراحی‌های سنتی، این روش تنها تومورها را از بین می برد و به اندامهای حساس اطرافش آسیبی نمی رساند.

مارک گالیانو یک جراح متخصص اورولوژی در این مورد می گوید: این درمان لزوما بر روی سرطان متمرکزنیست، هنوز به چنین دقتی نرسیده ایم. ولی در کل برروی محیط‌های سرطانی اشراف داریم که در واقع می شود به آن گفت از بین بردن تقریبی مشکل پروستات. امروز ما در این مرحله هستیم و در آینده در تصویر برداری بسیار دقیقتر خواهیم شد و بنابراین ارتباط بهتری بین محل سرطانی و تصاویرخواهیم داشت.

راههای جدید پیش رو همچون استفاده از فراصوت، لیزر و یا کرایوتراپی هنوز روشهای کاملی برای درمان کامل سرطان پروستات نیستند، اما گاهی اوقات فاقد عوارض جانبی شیوه های دیگر درمانی، نظیر تخريب دستگاه ادراری و جنسی هستند. از هر دو بیمار سرطان پروستات معمولا یک نفر به این عوارض دچار می شود.

زاویه کاتلینو ، یک جراح اورولوژیست می گوید: برتری روشهای کمتر تهاجمی البته موقعی که تمامی دستورالعمل‌های آن به درستی انجام بشود این است که عوارض جانبی همچون بی اختیاری و تکرر ادرار و همچنین خطر ابتلا به ناتوانی جنسی را کاهش مي دهد.

تنها پنج درصد از بیماران به این روش جدید درمانی دسترسی دارند. ژان پیر 65 ساله یکی ازمبتلایان سرطان پروستات برای دسترسی به این روش درمانی تلاش بسیاری کرده است.

او می گوید : از اینکه که موش آزمایشگاهی شده بودم به خودم تبریک می گویم. در واقع یک ریسک بود اما بعد از دو سال نتایج آزمایش‌ها خوب هستند.

این شیوه شاید یک انتخاب بدون پشیمانی برای افرادی باشد که به‌رغم ابتلا به این سرطان، از لحاظ فیزیکی احساس شادابی می کنند و می خواهند از زندگی شان لذت ببرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار