بازدید 2350
ابوترابي‌فرد:

دولت بايد بر روي ريل مجلس حركت كند

کد خبر: ۲۲۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۲:۵۴ 09 February 2012
يك نماينده مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: ما در حوزه دفاعي و سياسي از قدرت‌هاي بزرگ به شمار مي‌رويم و بايد در حوزه اقتصادي نيز به چنين قدرتي دست پيدا كنيم.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابي‌فرد در همايش "انقلاب اسلامي، انتخابات مجلس نهم و بيداري اسلامي"، گفت: حضرت امام(ره) با تحليل درست از شرايط منطقه و جهان و نقش مردم در شكل‌گيري نظام‌هاي سياسي مستقل، ضرورت ارائه مدل قابل قبولي از نظام اسلامي براي رويارويي با مدل دموكراسي غرب را ارائه كردند.

وي اضافه كرد: يكي از مهم‌ترين دلايل انقلاب و شادابي مردم، جايگاه جمهوريت در اين نظام اسلامي است و اگر تئوري نظام اسلامي را مطرح نمي‌كرديم، اكنون از چنين اقتدار و توانايي در ساختار و تشكيلات بهره‌مند نبوديم.

اين نماينده مجلس با تاكيد بر نقش اسلاميت و جمهوريت در كنار يكديگر، خاطرنشان كرد: اسلاميت در كنار جمهوريت و معارف دين، موجب شكل‌گيري نظامي شد كه رهبري آن بايد بر عهده مديري توانا و مدبر باشد. ضمن اين‌كه جمهوريت نظام با آراي مردم تعيين مي‌شود و جمهوريت يكي از شاخص‌هاي مهم در نظام اسلامي است.

ابوترابي‌فرد با اشاره به درپيش بودن انتخابات آتي مجلس تصريح كرد: در آستانه شكل‌گيري مجلس نهم، بايد زمينه را براي حضور مردم و حضور شايسته‌ترين‌ها براي قرار گرفتن در معرض انتخاب مردم و نيز تعيين سياست درست براي مشاركت حداكثري فراهم كنيم.

وي در ادامه، به روند شكل‌گيري منشور اصولگرايي اشاره كرد و گفت: با تصميم آيت‌الله مهدوي‌كني و آيت‌الله يزدي، مجموعه‌اي به عنوان 8+7 تعيين شد كه اين مجموعه از هفت نفر عضو هيات داوري از بدنه جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز تشكيل شد و مجموعه‌اي از اصولگرايان را در سه ضلع تشكيل داده است كه اين سه ضلع، مجموعه‌اي از ايثارگران، رهپويان انقلاب، حزب موتلفه و جامعه مهندسين است و مجموعه‌اي كه در شرايط فعلي به عنوان پايداري شناخته مي‌شوند، هركدام با معرفي دو نفر در اين مجموعه مشاركت كردند كه در نهايت با برگزاري جلسات متعدد، منشور نهايي اصولگرايي تدوين شد.

نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: مجموعه‌اي كه در شرايط فعلي با عنوان پايداري شناخته مي‌شود بر اين باور بوده است كه اهداف آنها گفتمان اصولگرايي است اما بعدها تصميمي اتخاذ كردند مبني بر اينكه در انتخابات، با رعايت مباني اصولگرايي شركت كنند.

ابوترابي‌فرد از نهايي شدن تقريبي كانديداهاي جبهه اصولگرايي در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: ممكن است احزاب ديگر از جمله جبهه پايداري نيز كانديداهاي ما را به عنوان نامزد خود در برخي شهرستان‌ها معرفي كنند و در آخرين تصميمي كه گرفته شد، در صورتي‌كه چنين كاري صورت گيرد مشكلي نخواهد بود.

وي همچنين اظهار كرد: در تاريخ انقلاب اسلامي تا كنون سابقه نداشته است كه با تكيه بر افراد صاحب فكري مانند آيت‌الله مهدوي‌كني و آيت‌الله يزدي، مجموعه‌اي براي نامزدي انتخابات تعيين شود. اين افراد عالم، مسووليت و مديريت قوي سياسي را براي حضور در مجلس بر عهده دارند.

اين نماينده مجلس در ادامه با بيان اينكه "به طور كلي عملكرد مجلس هشتم قابل قبول و قابل دفاع است"، خاطرنشان كرد: عملكرد مجلس هشتم پيرامون مباحث بين‌المللي و اتخاذ مباحث سياست خارجي، شفاف و در جريان فتنه نيز شاهد عملكرد خوبي از مجلس بوديم، به طوري كه حتي يك‌بار نيز از تريبون مجلس مواردي كه خارج از چارچوب سياست‌هاي نظام باشد مطرح نشد. تعامل بين قوا نيز كار يكسويه‌اي نيست. مجلس ريل حركت واگن‌هاي دولت را فراهم مي‌كند و دولت موظف است بر روي اين ريل‌ها حركت كند.

ابوترابي‌فرد در پايان، با تاكيد بر لزوم تلاش بيشتر در زمينه‌هاي اقتصادي اظهار كرد: ما در حوزه دفاعي و سياسي از قدرت‌هاي بزرگ به شمار مي‌رويم و بايد در حوزه اقتصادي نيز به چنين قدرتي دست يابيم و اين امر با نگاه سطحي ميسر نخواهد شد بلكه بايد نگاه‌هاي زيربنايي داشته باشيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار