بازدید 1860

امضا قرارداد همکاری انرژی بین ترکیه و کره جنوبی

کد خبر: ۲۲۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳ 07 February 2012
 وزیر اقتصاد كره جنوبی كه به همراه رییس جمهوری این كشور در تركیه به سر می برد، ضمن امضای قرارداد همكاری انرژی با تركیه، آمادگی كره جنوبی را برای ساخت یك نیروگاه هسته ای در این كشور اعلام كرد.
 
به گزارش ایرنا، این قرارداد توسط 'تانر یلدیز' وزیر انرژی و منابع طبیعی تركیه و 'هونگ سوكوو' وزیر اقتصاد كره جنوبی به امضا رسید.

وزیر اقتصاد كره جنوبی در مراسم امضای این قرارداد آمادگی كشورش را برای همكاری در زمینه های مختلف انرژی از جمله انرژی هسته ای با تركیه را اعلام كرد و گفت: كشورش خواهان احداث نیروگاه هسته ای در منطقه 'سینوپ' در كناره دریای سیاه است.

وزیر انرژی تركیه نیز با اشاره به اینكه قرارداد شامل همكاری دوطرف در زمینه نیروگاه های حرارتی با سوخت زغال سنگ نیز هست، گفت: تركیه در زمینه احداث نیروگاه های هسته ای با كشورهای مختلف گفت و گو می كند و در این میان مذاكرات با ژاپن را نیز ادامه می دهد.

شركت های كره ای فعالیت های گسترده ای به ویژه در صنایع خودروسازی تركیه دارند و در دوره اخیر گفت و گوهایی بین دو كشور در زمینه احداث نیروگاه هسته ای صورت گرفته است.

رییس جمهوری كره جنوبی به دعوت عبدالله گل رییس جمهوری تركیه در راس هیات بلندپایه ای برای یك دیدار رسمی چهار روزه یكشنبه وارد استانبول شد و روز گذشته در آنكارا مورد استقبال رسمی گل قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی