بازدید 7830

دیکتاتور پاناما در زندان سکته کرد

دولت مانوئل نوریگا در جریان حمله سال 1989 آمریکا به پاناما، سقوط کرد. وی از زندان "ال رناسر" به بیمارستان "سانتو توماس" در پاناماسیتی، پایتخت پاناما انتقال داده شد.
کد خبر: ۲۲۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۵ 06 February 2012
پلیس پاناما اعلام کرد، دیکتاتور 77 ساله سابق این کشور که به جرم قاچاق موادمخدر و پولشویی به مدت 20 سال حبس بوده، احتمالا به دلیلی سکته از زندان به بیمارستان منتقل شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، پلیس ملی پاناما در بیانیه‌ای اعلام کرد، "مانوئل نوریگا"، دیکتاتور سابق این کشور از فشار خون بالا و احتمالا خونریزی مغزی رنج می‌برده است.

دولت مانوئل نوریگا در جریان حمله سال 1989 آمریکا به پاناما، سقوط کرد. وی از زندان "ال رناسر" به بیمارستان "سانتو توماس" در پاناماسیتی، پایتخت پاناما انتقال داده شد.

یکی از سه دختر دیکتاتور سابق به نام "ساندرا" نیز با حفاظت ماموران پلیس وارد بیمارستان شد.

مقام‌های پانامایی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کردند، نوریگا به علت سکته پیشین قادر به حرکت کردن نیست.

نوریگا از سال 1983 میلادی تا 1989 میلادی دیکتاتور پاناما بود. وی حدود 20 سال به اتهام قاچاق موادمخدر و پولشویی در زندان‌های آمریکا و فرانسه حبس بود و در 11 دسامبر سال 2011 میلادی به پاناما بازگردانده شد. کمی پس از بازگشت، وی تحت تدابیر شدید امنیتی بر روی ویلچر و با کمک مقام‌های زندان به این سو و آن سو منتقل می‌شد. وی پیش از آنکه رهبر ارشد پاناما شود، برای مدت طولانی رئیس اطلاعات این کشور به شمار می‌رفت.

در سال 1989 میلادی حمله‌ای از جانب دولت وقت آمریکا به پاناما صورت گرفت و نوریگا در این حمله دستگیر شد و به "میامی" انتقال یافت. دادستان‌ها اعلام کردند، وی با قاچاق مواد مخدر، هزاران تُن کوکایین وارد آمریکا کرده است. در سال 2007 و با 17 اتهام دولت فرانسه نیز وی را به پولشویی متهم کرد. وی همچنین به قتل، فساد و اختلاس متهم شده است که مجموعا 60 سال حبس برایش در نظر گرفته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار