بازدید 21883

اخاذی سرکنسولگری آذربایجان در تبریز

با توجه به اینکه سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز تمام استانهای آذری نشین شمالغرب کشور را تحت پوشش قرار می دهد، به نظر می رسد اخاذی روزانه حداقل 35 هزار تومان از صدها مراجعه کننده به این مرکز درآمد سرشاری نصیب دلالان کرده باشد.
کد خبر: ۲۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۱ 22 October 2008
برخی از کارمندان سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز برای تسریع و تسهیل مراحل ارایه ویزای این کشور از شهروندان ایرانی اخاذی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، بر اساس روال قانونی برای دریافت ویزای جمهوری آذربایجان از سرکنسولگری این کشور در تبریز مبلغی حدود 45 هزار تومان به حساب این کنسولگری در بانک ملی شعبه دانشگاه تبریز واریز می شود. اما برخلاف روال گذشته که روادید جمهوری آذربایجان در عرض دو روز صادر می شد هم اکنون متصدیان امر به بهانه های واهی تا یک هفته ارایه روادید را به تاخیر می اندازند.
به گفته مراجعان به این کنسولگری دلایل ارایه شده برای تاخیر در ارایه ویزا بهانه ای بیش نیست، چرا که برخی کارمندان و متصدیان دریافت گذرنامه در این مرکز با هماهنگی دلالانی که در فاصله چند متری ساختمان سرکنسولگری پرسه می زنند در ازای دریافت 30 الی 50 هزار تومان اضافه در عرض پنج ساعت ویزای این کشور را تحویل می دهند!

مراجعه حضوری خبرنگار مهر در تبریز به محل سرکنسولگری و پرس وجو در خصوص این موضوع ، صحت ادعای شهروندان تبریزی را تایید کرد. ضمن اینکه مسوولان سرکنسولگری حاضر به گفتگو در این زمینه نشدند.

گفته می شود دلالان یاد شده که ایرانی هستند با هماهنگی دوتن از کارمندان کنسولگری آذربایجان مبالغ اضافی را از شهروندانی که به هر دلیل فرصت تاملی چند روزه را ندارند گرفته و میان خود تقسیم می کنند!

با توجه به اینکه سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز تمام استانهای آذری نشین شمالغرب کشور را تحت پوشش قرار می دهد، به نظر می رسد اخاذی روزانه حداقل 35 هزار تومان از صدها مراجعه کننده به این مرکز درآمد سرشاری نصیب دلالان کرده باشد.

تا کنون از اقدامات وزارت امور خارجه کشورمان و یا سفارت آذربایجان در تهران در این زمینه خبری نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۰
چند سال پيش هم سفري داشتم به شهر نخجوان، نمي‌اني كه اين پليس آذربايجان چقدر اذيتمان كرد. براي ورود و زدن مهر طلب هر نفر 1000 تومان كرد. در خروجي طلب پول كرد. بالاخره گرفتن چنين پول‌هايي علني بود. شايد سفارت آذربايجان اين خبر را انعكاس دهد و مسئولين كشور آذربايجان اقدامي در رفع اين مشكل انجام دهند. البته شنيده‌ام كه مسئولين آذربايجان خود اين موضوع را مي‌دانند.
چرا به تبریز رفته اید همین تهران را دریابید و موسسات دلال آقای کنسول را شناسايی کنید مثلا شرکت آسان ......، ببینید با چه کثافت کاری در خدمت جناب !!! کنسول هستند . و امثالهم ...
خوب است وزارت امورخارجه کشور عزیزمان به وضعیت صدور ویزا از طرف سفارت کانادا نیز رسیدگی نماید.اینجانب بمنظور دیددار وشرکت در دفاع فارغ التحصیلی پسرم در اول تیر ماه کلیه مدارک لازم را به سفارت کانادا تحویل دادیم وقرار بود در اول مرداد بما جواب بدهد متاسفانه هنوز هم که هنوز است جواب نداده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار