بازدید 1534

استقبال دراگی از پیمان جدید اقتصادی اروپا

کد خبر: ۲۲۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷ 03 February 2012
پیمان جدید مالی اتحادیه اروپا که خوستار وضع مقررات جدیدی در قوانین مالی کشورهای عضو این اتحادیه است از سوی ماریو درگی رییس بانک مرکزی اروپا مورد استقبال قرار گرفت.
 
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ دراگی در این باره تاکید کرد این اولین قدم در راستای اتحاد مالی اروپا است و بدون شک اعتماد متقابل را میان کشورهای اتحادیه قویتر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش پیمان مالی جدید اتحادیه اروپا که مقررات جدیدی برای جلوگیری از بحران های اقتصادی مشابه سال اخیر وضع کرده است به امضای 25  کشور اتحادیه اروپا رسید.

انگلیس یکی از کشورهایی بود که از پیروی از مفاد این پیمان خودداری کرد. دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در این باره تاکید کرد کشورهای اتحادیه اروپا باید تلاش کنند تا از بحرانی که منشا آن واحد پولی یورو است بیرون بیایند. جمهوری چک نیز با این پیمان مخالفت کرده است. یکی از مفاد پیمان جدید این است که در صورتی که عضوی از اتحادیه اروپا از حد وضع شده کسری بودجه فراتر رود کشورهای دیگر می توانند تحریم هایی علیه آن کشور به اجرا بگذارند.

صندوق 661  میلیارد دلاری کمکهای ضروری توسط سران اتحادیه اروپا تصویب شد. این صندوق قرار است از ابتدای جولای و یک سال پیش از موعد مقرر فعالیت خود را آغاز کند .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار