بازدید 14909

خروج سكه از كشور ممنوع شد

کد خبر: ۲۲۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴ 03 February 2012
معاون امور گمركی گمرك گفت: خروج سكه از كشور در زمان حاضر به هیچ وجه مقدور نیست و در گذشته نیز این امكان تنها با مجوز بانك مركزی میسر می شد.

'محمدرضا نادری ' در گفت و گو با خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درخصوص وضعیت خروج سكه و ارز از كشور، افزود: سكه طلا جایگاهی برای خروج از كشور ندارد و خروج طلا و زیور آلات نیز برای مسافران خانم حداكثر تا میزان 150 گرم امكان پذیر است.

وی با بیان آنكه ، بر اساس سیاست ها و مقررات بانك مركزی ، میزان ارز قابل خروج توسط هر مسافر 5 هزار دلاراست، اظهار داشت: هر چند امكان ورود هر میزان ارز به كشور وجود دارد اما باید افراد اظهارنامه ارزی تسلیم كنند.

** بخشنامه نحوه جدید ورود و خروج ارز به تمام مبادی مسافری ابلاغ شد

معاون امور گمركی كشور تصریح كرد:بر اساس اختیارات ویژه نمایندگان ریاست جمهوری و تصمیمات اتخاذ شده، هم اكنون امكان خروج صرفا معادل 5 هزار دلار توسط هر مسافر وجود دارد و افراد می توانند بخشی از آن را از طریق سیستم بانكی انجام دهند.

نادری تصریح كرد: هر فرد در زمان ورود تنها می تواند 5 هزار دلار همراه خود وارد كشور كند و گمرك باید مازاد آن را به بانك ها تحویل دهد تا حساب ارزی در بانك افتتاح شود.

وی ادامه داد: اگر فرد خواستار انجام واردات باشد می تواند از حساب ارزی استفاده كند در غیر این صورت می تواند معادل ارز مذكور ریالی كه توسط بانك مركزی تعریف شده از بانك ها دریافت كند.

به گفته وی ، بخشنامه مربوط در هفته گذشته صادر و به گمركات مسافری ابلاغ شده است.

نادری در خصوص چگونگی شناسایی میزان ارز همراه مسافر گفت:از آنجایی كه بازرسی بدنی در زمان خروج جزو اختیارات گمرك نیست این امر به دستگاه های امنیتی محول شده است.

معاون امورگمرك گمرك ایران اظهارداشت: در جلسه ای با وزیر كشور مقرر شد تا كنترل هایی در زمان خروج انجام شود ضمن آنكه در زمان ورود نیز به طور معمول ارز افراد در كیف و لباس قرارداده می شود كه گمرك اختیاری برای بازرسی بدنی ندارد اما اگر كشف شود و فرد قبلا اظهار نكرده باشد به طور قطع قاچاق محسوب می شود.

وی درباره تجارت ارز نیز گفت: این افراد نیز بیش از 5 هزار دلار و یا معادل آن نمی تواند به داخل كشور ارز وارد كنند و مازاد آن را باید در بانك های مستقر در مبادی ورودی قرار دهند.

وی اظهار داشت: بر همین اساس قاچاق چمدانی ارز از بین می رود.

نادری بابیان آنكه ، اظهار ارز مسافری درآمدی برای گمرك ندارد ،گفت: مگر آنكه كالای همراه مسافر جنبه تجاری داشته باشد و گمرك موظف است با حفظ جنبه تجاری فراتر از سقف 80 دلار حقوق ورودی دریافت كند كه قطعا آن درآمد به خزانه واریز می شود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر