بازدید 5200
۶

ایرانیان چند میلیون لیتر خون اهدا کردند؟

بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهاني، ايران در زمينه اهداي خون در منطقه، رتبه اول را داراست
کد خبر: ۲۲۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۵ 30 January 2012
رييس سازمان انتقال خون از اهداي دو ميليون ليتر خون توسط مردم ايران در سال جاري خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا توگه، در ديدار با رييس جديد منطقه امرو با بيان اين كه خوشبختانه با اقدامات انجام شده، آمار سالانه اهداي خون افزايش يافته است، اظهار كرد: بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهاني، ايران در زمينه اهداي خون در منطقه، رتبه اول را داراست و صد درصد اهداي خون در ايران داوطلبانه است.

وي اهدا کنندگان مستمر خون را از جمله منابع اطمينان بخش و سالم براي ارزيابي عملکرد سازمان‌هاي انتقال خون دانست و تاکيد کرد: 68 درصد داوطلبان اهداي خون در ايران، اهداکنندگان مستمر هستند.

توگه در ادامه به انجام تست هاي غربالگري در 98 درصد مناطق کشور توسط سيستم هاي مطابق با معيارهاي جهاني اشاره و اظهار كرد: همچنين سازمان انتقال خون توانست در سال جاري 100 هزار ليتر پلاسما را به منظور استحصال فرآورده هاي دارويي مشتق از پلاسما نظير فاكتورهاي انعقادي، به شركت هاي دارويي کشورهاي ديگر از جمله آلمان صادر کند.

وي همچنين اضافه کرد: هم اکنون 37 دانشجو در مقاطع ارشد و دکترا مشغول به تحصيل در دانشکده تحت پوشش سازمان انتقال خون هستند و ظرفيت پذيرش دانشجو از ساير کشورها نيز براي ايران فراهم است.

رييس سازمان انتقال خون ايران، در پايان به راه اندازي سامانه ملي مراقبت از خون(هموويژيلانس) اشاره کرد و گفت: اكنون اين برنامه ملي، تقريبا در تمامي بيمارستان هاي كشور در حال اجراست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
من سابق يك اهدا كننده مستمر خون بودم ولي از زماني كه محل كارم به شهرستان سرخس منتقل شده نتوانستم خون اهداء كنم خواهشمندم از مسئولين كه نسبت به ايجاد پايگاه انتقال خون در شهرستان هاي مرزي و كوچك هم اقدام نمايند.
اجرکم عندا..
اهداء خون اهدای زندگی است
بیائید هر 4ماه برای کودکان سرطانی ونیازمندان زکات بدن سالم خود را اهدا کنیم.
من از اهدا کنندگان مستمر هستم ولی این پایگاهها کمه . برای خون دادن باید یا برم آزادی یا خیابان وصال . اگه تو هر محله ای یه پایگاه انتقال خون بذارن به نظر من این آمار چند برابر میشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر