بازدید 11514
مهندسان ایرانی در لبنان، تحقیقات در سوریه:

آیا اتحادیه عرب، ایرانیان ربوده شده را از آزاد می‌کند؟

یک گروه از بازرسان اتحادیه عرب در محل نیروگاه سیکل ترکیبی «جندر» حاضر شدند تا هویت و سابقه کاری هفت تکنسین و مهندس شاغل در این نیروگاه را که بیش از یک ماه است پیرامون شهر حمص در سوریه ربوده شده‌اند، بررسی کنند.
کد خبر: ۲۲۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵ 30 January 2012
سرویس بین‌الملل ـ اتحادیه عرب تحقیقات خود را برای شناسایی هویت ایرانیان ربوده شده در سوریه آغاز کرده‌اند.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، اخبار رسیده از دمشق، پایتخت سوریه حاکی از آن است که یک گروه از بازرسان اتحادیه عرب، صبح روز شنبه ـ هشتم بهمن ماه ـ در محل نیروگاه سیکل ترکیبی «جندر» حاضر شدند تا هویت و سابقه کاری هفت تکنسین و مهندس شاغل در این نیروگاه را ـ که بیش از یک ماه است در حوالی شهر حمص در سوریه ربوده شده‌اند ـ بررسی کنند.

گفته می‌شود، دیدار بازرسان اتحادیه عرب با مسئولان نیروگاه سیکل ترکیبی جندر، بدون آگاهی و هماهنگی قبلی انجام شد و نزدیک دو ساعت به طول انجامید. این گروه هفت نفره از بازرسان اتحادیه عرب، با حضور در نیروگاه 484 مگاواتی در حال راه‌اندازی جندر، به احراز هویت و بررسی مدارک و تصاویر مربوط به متخصصان ایرانی شاغل در این نیروگاه که مدتی است ربوده شده‌اند، پرداختند.

گفتنی است، بازرسان اتحادیه عرب پرسش‌هایی درباره نحوه همکاری هفت ایرانی ربوده شده با نیروگاه جندر، سوابق کاری و مدارک تحصیلی آنان داشتند که مسئولان نیروگاه جندر با در اختیار قرار دادن تصاویر و فیلم‌های مستند مربوط به فعالیت این افراد در کارگاه‌ها به تشریح فعالیت‌های آنان در راه‌اندازی نیروگاه جندر پرداختند.

ناگفته نماند، مسئولان پروژه نیروگاه جندر همچنین درباره تأثیرات منفی ربوده شدن این افراد بر روند راه‌اندازی نیروگاه و تولید برق در سوریه به ارایه توضیح پرداخته و تأکید کردند که برخلاف ادعاهای ربایندگان، هیچ‌گونه ارتباطی میان کارکنان ربوده شده با نیروهای نظامی و امنیتی نبوده و نیست.

در پایان باید گفت، با این بازدید سرزده، این گروه بازرسان اتحادیه عرب از نیروگاه جندر سوریه و دستیابی به اطلاعات دقیق و درست درباره نوع فعالیت این هفت هموطن ربوده شده کشورمان، به نظر می‌رسد، این بازرسان پس از آگاهی از حقیقت غیر نظامی بودن این افراد، برای آزادی هر چه سریعتر آنان گفت‌وگویی با ربایندگان داشته باشند و تلاش کنند که گامی کارساز در راستای آزادی آنان بردارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان