بازدید 5186

افزایش قیمت سکه، بحران ازدواج را در پی دارد

کد خبر: ۲۲۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲ 25 January 2012
یک جامعه شناس و استاد دانشگاه معتقد است: افزایش قیمت سکه و طلا کاهش چشمگیر ازدواج را در پی دارد و به زودی با بحران ازدواج روبرو می‌شویم.

دکتر امان الله قرایی مقدم با اشاره به تغییرات قیمت طلا و سکه در چند ماه اخیر گفت: این تغییرات سبب کاهش ازدواج و افزایش طلاق در خانواده ها می شود .

وی ادامه داد: به جز افزایش مهریه ها هزینه برگزاری یک مراسم ساده عروسی نیز به حدی افزایش پیدا کرده است که بسیاری از خانواده ها امکان تامین آن را ندارند و دختران ترجیح می دهند که به جای سختی زندگی متاهلی در خانه بماند و پسران نیز بیش از گذشته از تشکیل خانواده فراری شده اند.

قرایی مقدم اضافه کرد: سکه یک میلیونی سبب کاهش ازدواج های رسمی و افزایش ازدواج های موقت می شود که درآینده بحران های خانوادگی بیشماری را برای جامعه ایجاد می کند.

این استاد دانشگاه با بیان این که کاهش ازدواج سبب افزایش آمارهای تجاوز و دزدی می شود گفت: ذهنیت مادی گرایی سبب شده است که اولویت های ما برای ازدواج پل و خانه مهریه های بالا باشد. در جامعه ای که پول حرف اول را می زند مسلما گرانی طلا و سکه زندگی ها را نا بسامان می کند.

قرایی مقدم با اشاره به این که بر خلاف تصور گرانی سکه سبب افزایش آمار طلاق در جامعه می شود گفت: این افزایش سبب ایجاد حسن ناامنی در میان مردان شده و ناسازگاری را در زنان شوهردار بیشتر می کند.

منبع: مهر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
حرف دل ما جوون ها رو زده ...
نه اين كه الان ازدواج بحراني نيست !!!!
خيلي عاليه. باز هم يه روش ديگه براي كنترل جمعيت.
قربونت برم
مهریه کم بگیرند مشکل بیکاری رو ما جوان ها چه کار کنیم
مشکل اصلی ما کار هستش
نمیشه که هوا خورد
گس از چندماه مقدار پولی پس انداز کرده بودم تا برای همسر آیندم طلا و این چیزا بگیرم اما حالا با همون پول نصف چیزایی که تو ذهنمم بود رو هم نمیشه خزید ... خیلی به مردم مدیونید ... از اخرتتون بترسید و از گناه کردن جوانهایی که بخاطر بی گولی نمیتونن ازدواج کنن
چرا مسولان نمیان نسبت به سکه و مهریه خانم ها معیار وام ازداواج رو تعیین کنن.مثلا"هرچه سکه کمتری مهریه شده باشد وام بیشتری پرداخت شود .خواب این موضوع یک راه تشویقی جهت ازدواج می باشد و خیلی راه های دیگر هست .دوستان مسول باید به فکر جوانان باشند.
تو این گیر ودار لحظه ای قیمت ارز و طلا این از اون حرفها بودا.
من به شخصه نوشته های بالا را قبول دارم
واقعا همینطوره
واقعاًما اینقدر ملت ظاهربینی هستیم که طلا بالا بره ازدواج ما پایین بیاد؟ خیر سرمون مسلمونیم .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر