بازدید 33281

روی آوردن پزشکان به مسافرکشی

کد خبر: ۲۱۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵ 06 January 2012
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به مشکلات پزشکان برای تامین هزینه های مطب بعد از هدفمندی یارانه ها، اظهارداشت: متاسفانه این وضعیت باعث شده تا تعدادی از پزشکان به سراغ ساختمان سازی، موبایل فروشی و گاهی اوقات مسافرکشی بروند.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت معیشتی پزشکان اشاره کرد و افزود: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، هزینه بخش سلامت افزایش یافت به طوریکه برخی از پزشکان توانایی تامین هزینه های مطب شان را ندارند.

وی با انتقاد از متناسب نبودن افزایش تعرفه ها و نرخ تورم در کشور، گفت: آنچه به عنوان رشد تعرفه ها اتفاق می افتد حداکثر 10 درصد و بعضا بین 5 تا 6 درصد است. در حالی که نرخ تورم به مراتب بالاتر از این اعداد و ارقام است.

خسرونیا با اعلام اینکه افزایش تعرفه ها با هزینه ها جور در نمی آید، ادامه داد: این وضعیت باعث شده آن دسته از پزشکان که نمی توانند هزینه های تاسیس مطب را تامی کنند، به سراغ مشاغلی غیر از پزشکی می روند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، ساختمان سازی و موبایل فروشی و گاهی اوقات مسافرکشی را از جمله مشاغلی دانست که پزشکان برای بیکار نماندن به سراغ آنها می روند.

وی با تاکید بر اینکه 50 درصد پزشکان اگر مطب نداشته باشند به نان شب محتاج خواهند بود، افزود: تنها 10 درصد پزشکان کشور ثروتمند هستند و 40 درصد نیز همطراز سایر اقشار جامعه قرار دارند و اوضاع خوبی دارند.

خسرونیا به وضعیت نامنسب پزشکان عمومی در کشور اشاره کرد و گفت: حدود 60 هزار پزشک عمومی داریم که تنها 10 هزار نفر از آنان به طور کامل فعال هستند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران همچنین از حضور پزشکان سن بالا در شیفت شب بیمارستانها انتقاد کرد و افزود: چرا یک جراح عمومی که 60 سال سن دارد باید برای تامین هزینه زندگی مجبور شود کشیک شب بیمارستان باشد. در حالی که او در این سن باید استراحت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۵۶
خب چه ایرادی داره ؟؟؟کار که عار نیست ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
شما اگه رفته بودی هفت سال با بدبدختی درس خونده بودی و قبلش هم واسه کنکور خودتو کشته بودی این حرفو نمیزدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
براي هر پزشك عمومي در دوره تحصيل، بيش از 400 مليون تومان هزينه اين مملكت صرف مي شود. بايد كاري متناسب با اين هزينه به آنها داد. مشكل اين است كه اكثرشون حاظر نيستند خارج مركز استان بروند و روستاها را قبول ندارند.
ناشناس
| Tajikistan |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
مرد حسابی 20 سال درس نخونده بعد مسافرکش بشه می دونی این 20 سال از جیب ملت و خودش چقدر هزینه شده؟؟
خب اگر قرار بود اون کارها را انجام بده از اول می رفت دنبال کار آزاد!!!
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
اینکه پزشکان درس خوانده اند بحثی نیست . اینکه زحمت کشیده اند بحثی نیست . اما ... اما.... داستان وقتی شروع میشه که که پزشکان اعم از عمومی و متخصص تصور میکنند تافته جدا بافته از جامعه هستند . اگر پزشکان به خصوص متخصصین توجه بیشتری به درمان داشته باشند و کمی ( تنها کمی ) رعایت اعتدال و انصاف را مد نظر قرار بدهند خواهیم دید که خیر و برکت به زندگی اشان خواهد آمد . وقتی یک پزشک متخصص برای عمل جراحی بیماری که چاره ای جز عمل نداره پیشنهاد زیر میزی میدهد خوب اوضاع بهتر از این نخواهد شد. پزشکان U.T دریافت نکنند ......(U.T= UNDER TABLE)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
شوخی میکنی؟ طرف نزدیک 20 سال درس نخونده که بره مسافر کشی کنه که با مدرک زیر سیکلم میشه انجامش داد.
همه مردم سراغ چنین کارهایی می روند.
حتی با مدرک دکترای مهندسی هم کسانی را دیدم که سراغ کاری غیر از تخصصشان می روند.
در جامعه مهندسین وضع از اینهم بدتر است.
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
کار کردن عار نیست ولی ان دانش اموخته دانشگاه که ۷ تا ۸ سال فضای دانشگاه را با ان همه هزینه اشغال کرده پاداش انهمه تلاش رانندگی است . جای تاسف است !!!!!!! من یک مهندس هستم ولی در این حرفه سراغ ندارم کسی شغل رانندگی را انتخاب کرده باشد.قابل توجه جوانان تحصیلکرده
اتفاقا مسافر كشى پزشكان بد نيست در اين صورت ما داراى تاكسى-امبولانس هائي خواهيم شد كه چند منظوره است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
قشنگ گفتی ...
ساختمان سازی که شغل پولدارها است در ضمن مهندسان که خیلی وقت سراغ مسافرکشی رفتند کسی هم ککش نگزید والبته ویزیت 10000تومانی و حداقل 10 مریض در روز میشه 100000 تومان این کمه یا کارگر ساده با حقوق 11333 تومان در روز که آخر سال اون ده درصد هم اضافه نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
کارگر رو با پزشک مقایسه می کنی؟ یارو 20 سال درس خونده
در جامعه ما برای هر رشته ای کار نباشد برای گروه پزشکی صد در صد کار هست حتی کسی که دیپلم گروه پزشکی داشته باشد مثلا دیپلم بهداشت باور کنید چندین نفر هستند در خود شهرستان ما که براحتی جذب مراکز درمانی شده اند و حقوق خوبی هم دریافت می کنند و حتی مراکز درمانی ها کمبود نیرو هم دارند حالا چه رسد به پزشک
چرا پزشکان عمومی و متخصص مثل سایر رشته ها در نقاط محروم کشور مشغول به کار نمی شوند؟ مگر با هزینه و بودجه هموطنانشان در این نقاط تحصیل نکرده اند؟ اگر واقعا برای شروع به کارشان میل به خدمت در نقاط محروم را ندارند پس می بایست ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی را مسولین افزایش دهند تا از این لحاظ کمبودها جبران شود.
شوخي مي كني متخصص با ماهي 40 ميلييون درآمد كم آورده؟!؟!؟!؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
متخصص داریم تا متخصص ، همسر بنده متخصصه ولی برجی بیشتر 400 هزارتومن بیشتر نداره ، شما از کجا 40 میلیون دآوردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
همه که این طور نیستند پزشک داریم 500 میلیون هم در میاره ولی عمدشون پول زیاد ندارند.اجاره که 5 ملیون باشه خوب تو باید 6 میلین رو حداقل در بیری
این جرقه در ذهن من بعنوان یک کارآفرین خطور کرد که می توان طرح "پزشک تاکسی" را عملیاتی کرد و پزشکان در داخل وسیله نقلیه معاینه نمایند
اگه به جای تهران به مناطق محروم برن نمی خوان ازین کارا کنن
پس اینا که ویزیت 16هزار تومانی و پول میلیونی زیر میزی میگیرن کین؟نکنه همه زیر دیپلمن؟
هزینه یک مطب اینقدر بالاست که یک پزشک باید یک برج بسازه و بفروشه تا از پسش بر بیاد؟؟!!! آقای دکتر ما رو گرفتیا!
موضوع هزينه هاي مطب نيست. پزشکي که ساختمان سازي مي کنه يعني وضع مالي خوبي داره و فقط براي مال اندوزي بيشتر اين کار رو انجام ميده. کسي هم که مسافر کشي مي کنه يعني يه پزشک عموميه که کار پيدا نکرده.
خداوکیلی یک جوری نوشته من دلم کباب شد.
آقای محترم کشیک شب وا می ایسته ماهی 5 تومن می گیره.
منظورتان از پزشک احتمالاً شاخه های غیر طب است. مثل رادیولوژی و فیزیوتراپی و...
خودتان هم می دونید الان یک پزشک داخلی بیش از روزی 600 تومن درآمد خاص دارد.
از هرکس می خوای سوال کن.
خطاب به آقای دکتر:
ببخشید کجا هستید که بسیار پرستاران بسیار آزمایشگاهیان بسیار از مشاغل در حوزه درمان چه میکشند مسافرکشی که آبرومندهست چند پیراپزشک نام ببریم که که شب صبح شیفت بیمارستان میگیرند باز در مخارجشان ماندند.خب از حرفای شما اینجور استنباط کردم که 2باره ویزیت را گران کنند آقای دکتر مردم چه گناهی کردند؟
ساختمان سازي كه جزو كارهاي پر درامد دنيا محسوب ميشه چه ربطي داره به مسافر كشي وموبايل فروشي
این حرفا یعنی چه! الان دکتری که حداقل سواد داشته باشه در برترین شرایط و در شهرستان 100 هزار تومانی درآمد داره، اگه نداره مشکل از خودشه. با این همه مشکلات از انواع سختیهای زندگی گرفته تا زیباگرایی انواع مریض و سالم رو به دکتر می کشونه و پول رو به سمت آنها جاری می کنه. این حرف قایل قبول نیست.
سلام
فرمودند آقایی که توانایی تأسیس یک واحد مطب را ندارد، مجبور است برای بیکار نماندن ساختمان سازی کند!!!
یعنی از روی ناچاری و نداری بجای یک واحد مطب، یک مجتمع میسازد!!! فقط از درد بیکاری و نداری!
بسیاری از همین پزشکان می توانند در شهرهای کوچک و نیز روستاها درآمد بسیار خوبی داشته باشند ولی می خواهند حتما در کلانشهرهای بمانند. گویی فقط مردم کلانشهرها به پزشک نیاز دارند و این همه هزینه برای آموزش پزشکی فقط سهم مردم شهرهای بزرگ است.
صرف نظر از اینکه این اطلاعات درست یا نادرست باشد ، بیان آنها لازم نیست . مشکلات یک صنف علمی و محترم را مردم عادی نمی توانند حل کنند پس گفتنش به عموم نه تنها فایده ای ندراد بلکه از حرمت و منزلت اجتماعی آنها نیز می کاهد . یک پزشک که بقاعده فردی عالم و محترم است ، ترجیح می دهد این قبیل اخبار در باره او و صنفش بر سر زبانها نیافتد اگرچه لازم باشد که با سیلی صورتش را سرخ کند . پس لازم است از بیان این قبیل حرفها در حضور مردم و خبرنگاران اجتناب فرمایند و مراقب غرور و سرافرازی این صنف خدمتگزار و دانشمند باشند.
خیلی ممنون تابناک. بیشتر از مشکلات پزشکان بگو. اون تصویر ذهنی غلط پزشک پولدار باید از ذهن جامعه پاک بشه. الان بیشتر پزشکان متوسط یا فقیرند
همه فکر می کنن پزشکان و دندانپزشکان جز افراد مرفه و بیدرد جامعه می باشند.من خود یه دندانپزشک هستم و هنوز چندین سال پس از فارق تحصیلی نتوانسته ام مستقل شوم.تمام آقایان همکلاس من به جز یکی دو نفر هنوز حتی فکر تشکیل خانواده را به ذهن خود راه نداده اند...خیلی از آنان حتی تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند!خود من در یک درمانگاه دولتی به صورت قراردادی مشغول به کار هستم،خود قرارداد که دست کمی از ترکمنچای ندارد ولی هنوز پس از شش ماه از حقوق خبری نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
همکار عزیز کاملا صحیح می فرمایید. فکر می کنم دوستان بخاطر اشکال املائی فراغت از تحصیل به جنابعالی منفی می دهند.
خوب مگر چه عیبی دارد قبلا مهندسین و افرادی که در رشته های غیر پزشکی تحصیل کرده بودند مسافرکشی میکردند حالا پزشکان هم مسافرکشی کنند عیبی دارد؟
اقای خسروی نیا سلام
غرور و شخصییت پزشک به وی اجازه چنین کاری را به وی نمیدهد ضمنا در یک جایی هست اچاره مطب در یکی از شمالی ترین نقطه تهران در ساختمان پزشکان خوب طبیعی است اجاره بالا باشدو این را هم بدان برداشت ما ایرانیان این است که اگر مطب یک پزشک متخصص در شمال شهر باشد ولو اینکه در طبابت تجربه کافی نداشته باشد مردم از جنوب شهر جهت مدادای بیمارش به شمال شهر میرود وعقیده دارد پزشکان بالای شهر واردتر از پزشکان پایین شهرند و بر عکس یکی از بهترین متخصصها بیاید پایین شهر مطب دایر نماید مراجعه بیمار به وی کم هست وقبول دارم که پرشکان به حق و حقوق خود راضی نباشند بروند سراغ ساخت وساز
اقای خسروی نیا ایا میدانید چه کسانی سراغ ساخت وساز میروند؟من به شما عرض میکنم کسانی که تمکن مالی دارند نه افرادی که هزینه مطب را نمی توانند جبران نمایند خوب وقتی پزشکان میبند که سوذ سپرده بانکی اندک هست ترجیح میدهند در بخش مسکن هم فعالییت داشته باشندو چه بسا همین افزایش اجاره مسکن ممکن هست از زیر سر این پزشکان محترم باشد چرا؟ چون به پول نیاز ندارنند وچکب بابت مصالح - معمار- اهن فروش و....در دست طلبکار ندارنند وهر قیمتی که دلشان میخواد اجاره میدهند یا واحدهایشان را بفروش میرسانند وهمین امر موجب از هم گسیختگی بازار مسکن شده است
اقای خسروی نیا چطور یک کارمند با حقوق 500هزارتومان دارد عابرومندانه زندگی میکند ولی یک پزشک متخصص مسافر کشی میکند؟اگر این پزشک محترم از تجملات زندگی کمتر کند خیلی راحت میتواند با زندگی بالاتر از این ادامه دهذ
جناب خسروی نیا این را میدانید که گرانی و ترکش اجرای هدفمندی یارانه ها فقط به پزشکان نخورده است از بیکار جامعه بگیر تا عالی ترین سطوح علمی همه دارند در این جامعه زندگی میکنند پس اقا و خانم پزشک وکارگر ندارد لطفا فرافکنی نکنید وضمنا موبایل فروشی هم در زمره همان شغل بساز و بفروش پزشک اعتقادی به سپرده گذاری در بانکها را ندارد وچون نیاز به زراندوزی دارد به فکر موبایل فروشی افتاده است
جناب خسروی این را همحتما شما تایید میفرمایید اگر پزشک جراح عمومی دارد در سن 60سالگی شیفت شب کار میکند به دلایل زیر
1- فرد حرص مالی دارد دوست دارد اندوخته بیشتری برای وارث خود بجا بگذارد
2- ممکن است جراح ماهری باشد و نیاز بیمارستان اگر چنین است ما دست این گونه جراح رو میبوسیم که تا لحظه اخر عمرش بفکر خدمت و مداوای هموطنان خویش هست
پاسخ ها
شمه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
اکثر پزشکان محترم خودشونو خیلی بالاتر از سایر اقشار جامعه میدونن از نحوه برخوردشون هم معلومه، در صورتیکه هر شغلی در جایگاه خودش برا جامعه مفید و محترم هستش ولی نباید هر شخصی فقط به خاطر اینکه شغل خاصی رو داره در جامعه اعتبارش پایین یا بالا باشه
کسی از بی پولی سراغ ساختمان سازی نمی رود استاد!
این دیگه از اون حرفا بودا!!
بابا سطحه توقعتون را بیارید پایین
ببخشيد درسته كه پزشك ها هم بايد پول زحمتي كه را ميكشند بگيرند اما واقعا اگه يكم قانع باشند مشكلي ندارند . شما در نظر بگير اگه يك پزشك نتونه هزينه هاي زندگيشو تامين كنه پس يك كارمند و يا كارگر بايد حتما برن سرشون را بزارن روي خاك و اشهدشون را بخونن . تو را خدا شما هم يكم به فكر مردمي باشين كه با كلي مشكلات دارن زندگي مي كنن و حالا اگه خداي نكرده گذرشون بيفته طرف شما مثل يك عابر بانك بهش نگاه نكنين .
ببخشید مطب چه خرجی دارد؟ نکنه منظورشون پول قبض برق است؟
اين امر مقدس مسافركشي بتدريج براي همه قشر تحصيلكرده به اجرا در خواهد امد بخصوص بازنشستگان با ابرو و محترم.اخر چه كنند فرزندان و نوه ها ......از بابا بزرگ انتظار دارند.....وبابا بزرگ دستش خالي ....و با اين باصطلاح حقوقي كه ميگيرد فقط ذيست ميتوان كرد. تازه بازنسشته
باسلام
در بخش دندانپزشکی جذب دانشجو به سختی و کمتر انجام میشود و این باعث شده گه در تخصص دندانپزشکان رقابت وجود نداشته باشد و قیمت ها سرسام اور هست. پیشنهاد میشود پزشکان عمومی را با برگزاری ازمونی تخصصی به جهت گزینش علمی برای دانپزشکی به این سو (دندانپزشکی ) سوق دهند تا تعادل در قسمت پزشک عمومی و هم در قسمت دندانپزشکی ایجاد شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
اخه مگه کشکه دندانپزشک 6.5 سال درس می خونه می شه دندانپزشک
تا خالا شده براي مراجعه به يك پزشك عمومي كمتر از يك ساعت صف معطل شده باشيد؟ يك سري به اين درمانگاهها و بيمارستانها بزنيد ببينيد مردم براي يك ويزيت ساده چقدر بايد علاف شده بي حرمتي را تحمل كنند ؟!!
به نظر مي رسد اينها مغيار زندگي خود را با درآمد در ايران و خرج در خارج بسته اند كه خوب معلوم است جور در نخواهد آمد
به نظرم پزشک متخصص بیکار نمیمونه گاهی تشخیص اشتباه پزشکان که منجر به آسیب دیدن و حتی فوت بعضی ها شده که یادم میاد میگم خوبه اینا پزشکی نکنن همون یهتر پزشک بی تخصص بره ساختمون سازی حداقلش اینه که جون کسی یه خطر نمیفته
هنگامی که نه از روی عشق به پزشکی که به خاطر پز اجتماعی و ثروت خیلی ها راهی این رشته ی سخت و پر کار می شوند و از سوی دیگر حاضر نیستند در مناطق محروم با حقوق چند میلیونی و مزایا که دولت ها چندین سال است تضمین کرده اند بیماران نیازمند را مداواکنند یا با ویزیتی پایین تر در همین تهران طبابت کنند باید تن به کارهایی بدهند که نیاز به دانش ندارد و از سوی دیگر دین بیماران نیز برگردنشان باشد کدام پزشک بزرگ تاریخ را می شناسید که درآمد و شهر زندگی برایش مهمتر از جان مردمان بوده است ؟ دکتر فلیمینگ این گونه بوده است یا پاستور یا دکتر قریب ؟
سلام
پزشک ها یک نمونه کوچک هستند تو رو خدا برید دانشگاه ها ببینید چند در صد کارشناسی ارشدهای مهندسی دنبال فقط چند ساعت کار دارند خودشون رو به اب و اتیش می زنند اون وقت صدا و سیمای ما همه اش داره گزارش چند بی خانمان اروپایی رو میده همه ی مردم بیل گیتس نیستن که بتونن ابتکار از خودشون نشون بدن و پول در بیارن یک کم هم به داد مردم برسید
عجب دست روی دل پزشکان متخصص باز نشسته گذاشتید که درایام جوانی وقی انشائ گفتند: علم بهتر است یا ثروت علم را انتخاب کردند وحالا در سن 70 به بالا مانده اند در مقابل غول تورم 20 به بالا ومات میمانند وقتی می بینند یک نفر دیپلمه و زیر دیپلم بعضا" از انها بیشتر حقوق میگیرد!
بنده در زمانی که مشغول تحصیل بودم یکی از هم کلاسی هایم که درسش خیلی ضعیف بود و سه سال در یک پایه مانده بود از مدرسه اخراج شد. او از کارگری سنگبری شروع کرد و کم کم قسمتی از سنگبری را خرید و حالا شکر خدا صاحب ششدانگ یک سنگبری شده و صاحب خانه و ماشین خارجی مدل بالا شده ولی شاگرد اول کلاسمان وارد دانشگاه در رشته ی دبیری اموزش وپرورش شد . یک ماشین اردی دارد و مستاءجر می باشد وحقوق ماهیانه اش یک دهم سنگبر هم نیست . ایا ژاپنی ها هم این گونه به کسی که دنبال علم و دانش برود بها می دهند؟ باید کسی که دنبال درس و دانش رفت زندگی بهتری داشته باشد نسبت به کسی که درس کمتری خوانده است. ولی متاءسفانه در کشور ایران بر عکس می باشد.
بعضی از دکترا روی دلال نمایشگاه را سفید کرده اند اکثر دکترا پولهای گزافی را بیماران میگیرند من حاضرم برای تمامی دکترا در اقصی نقاط کشور مطب دایر کنم به شرطی که متعهد ومنصفانه کار کنندیک نمونه ...از هزاران.. اگه دکترا راست میگند روستا ها و بخش های کشور نیازبه پزشک دارند
در عجبم از اینگونه دفاع رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران از جایگاه و شان و منزلت پزشکان !!
و بیشتر از ان در عجبم از بعضی از نظرات درج شده ! واقعا قدرت تعقل ما ایرانی ها کجاست ؟ چقدر سطحی نگر و ساده انگار شده ایم ! در حالیکه در بیشتر شهرهای کشورمان کمبود پزشک هنوز مشهود است آیا میتوان گفت که پزشک بیکار و یا پزشکی که مسافر کشی می کند هم وجود دارد ؟ اگر هم باشد ایراد کار در کجاست ؟
کم نیستند افراد تحصیل کرده ای که بیکارند. کم نیستند افراد تحصیل کرده ای که در مقطع دکتری ادامه تحصیل می دهند تا شاید کاری پیدا کنند.
حتی خودرویی هم ندارند که با آن مسافرکشی کنند. آن وقت شما از درد مرفهان بی دردی می گویید که ......
واقعا مردم ما فقط ظاهر می بینن یک متخصص در40سالگی فارغ التحصیل میشه تازه بره طرح کسانی که تو تهران نشستن و میگن برین مثلا مناطق محروم حاضرن خودشون برن بلوچستان؟ جالبه اگه چیزی بشه باید دیه 120ملیونی داد اماویزیت 10هزارتومنی باکلی منت که در افغانستان 18هزار ودر عربستان40هزارتومنه واسه من کهاز بس درس خوندمو کشیک دادم زیاده اما برای یه آرایش عروس500هزارمیدن مردم.توبه کردم اومدم پزشکی.
انان که غنی ترند محناج ترند
دارند کاری می کنند که یارانه اشان قطع نشود.فرق معلم بازنشسته 60 ساله با پزشکان 60 ساله چیست؟
پس ان افرادی که با غرور نخوت بیماران بدبخت دنبالشون میدوند. و پولهای میلیونی ،ماشینهای میلیونی و سفرهای انچنانی میروند میشه بفرمایید جناب آقای خسرونیا بفرمایید اینها کی هستند؟
پس ان افرادی که با غرور نخوت بیماران بدبخت دنبالشون میدوند. و پولهای میلیونی ،ماشینهای میلیونی و سفرهای انچنانی میروند میشه بفرمایید جناب آقای خسرونیا بفرمایید اینها کی هستند؟
بابا دارن بزرگش میکنن احتمالا میخواهند ویزیتها رو ببرن بالا اخه پزشک عمومی برای چند دقیقه هفت هزار تومان پول میگیره واقعا دور از انصاف است باید طبق قانون 20دقیقه وقت بزارن برای اینکه بیشتر پول در بیارن وبیشتر مریض ببینن بیشتر از 5دقیقه وقت نمیزارن اخه یک مطب مگه چه قدر هزینه داره که بعد هدفمندی یارانه ها هزینه هاشون اینقدر بره بالا نکنه بجای مطب دارن در مورد کارخانه صحبت میکنن
اين ها یک نمونه کوچک هستند
در دانشگاه هاکارشناسی ارشدهای مهندسی دنبال فقط چند ساعت کار دارند خودشون رو به اب و اتیش می زنند براي ساعتي 5تا 6 هزارتومان
وااصفا
اين مطلب كه تحصيكرده ترين افراد يك مملكت مجبؤر باشند در غير شغل تخصصي كار كنند فاجعه است و نشان از اوضاع وخيم اقتصادي و مديريت داره دود وضع موجود هم مستقيم به چشم مردم ميره چون طبيبي كه آرامش و آسايش نداشته باشه نميتونه به بيمارش آرامش و سلامت را هديه كنه . من طبيب متخصصي هستم كه كه پنج ساله در شهرستان محرومي كه خيليها اسمش را هم نشنيده اند مشغول خدمت هستم با وضع موجود تا ده سال ديگر هم نميتونم يك منزل ٧٥متري در مركز شهر زادگاهم يخرم.
این حرفها چیه میزنید یکی ازبستگان نزدیک من که یه پزشکه وبسیار باسواد ولی باورکنید بعد ازچند سال پس اندازی نداره که تشکیل زندگی بده تورو به خدا واقع بین باشید یه پزشک نیمی ازعمرشو صرف درس خوندن میکنه که اخرش بره مسافرکشی ودلالی متاسفم
آقای دکتر خسروی برای بیان مشکلات جامعه پزشکی میتوانستند مثال بهتری بزنند. ما پزشکان مشکلات زیادی داریم اما اگه مثل من چن سال بیرون از شهر خودشون برند میتونند پس انداز مناسبی بدست بیارند. هر چند من تو سن 32 سالگی اولین درآمدم را کسب کردم . البته خداوکیلی دندانپزشکان جدید مشکلات زیادی دارند .
من سه ترم دیگه دانشگام تموم میشه، ولی با زور دارم می رم دانشگاه...
چرا وقتی می تونم با یک کار خوب از لحاظ مالی خودم رو تامین کنم، برم دنبال درس خوندن؟
کی گفته همه باید با تحصیلات شاغل بشن
منظور ایشان اینه که دکترا میبینن تو ساختمان سازی و واردات مثلا موبایل بیشتر در میاد به همین جهت بجای طبابت رو به این کارها میارند
خوب معلومه اینا به خاطر قداست پزشکی وارد این کار نشدن بلکه بخاطر پول پزشک شدن حالا هم میبینن کارهای دیگه درآمدش بیشتره میرن سراغ این کارها
این آمادگی وجود دارد به هریک از پزشکان ماهیانه حقوق یک استاد تمامی را بدهند در یک مطب کار کند عمرا اگربپیرندو چرا که در آمد کمتر از ماهی 50 میلیون از نظر آقایون یعنی بیکاری
من خودم 1 ماه پیش عمل کردم دکتر از ساعت 7 صبح تا ساعت 2 بعد از ظهر 4 تا عمل کرد و هر عمل هزینه جراح از 1 میلیون گرفت تا 3 ملیلون فقط حق العمل جراح میانگین 5 میلیون فقط تا ظهر بعد از 1 هفته که مطبش رفتم منشی به من نوبت 32 ومین نفر رو داد و ویزیت با دفترچه 15 هزار تومان بود و اگه ما هر روز 30 نفر رو حساب کنیم در میاد 450 هزار تومان با هزینه عمل 5 تا 6 میلیون در 1 روز در 30 ضرب میشه 15 میلیون تومان خیلی کمه .... دکتر عمومی هم حساب کنیم فقط مطب ماهی 5 میلیون درآمد می شه کمه؟ حقوق کارگر و کارمند و راننده تاکسی و مهندس میانگین ماهی 700 تا 1 میلیون تومان می شه لطفا مقایسه کنید و بعد مصاحبه با تشکر
به نظر می رسد این حرفها برای افزایش ویزیت پزشکان است ، در شهرستانهای دوردست و محروم برای پزشکان هم کار زیاد است و هم درآمد بهتر است که تهران و شهرهای بزرگ را رها کنید
شکستن قداست و احترام طب خواه از درون وخواه از برون گویای رواج بی اخلاقی یا بد اخلاقی در جامعه و در نتیجه تمایل دانش آموزان نخبه یک مملکت به سمت رشته های دیگر وخالی شدن حذاقت وتیزبینی در عرصه آموزش پزشکان توانمند ونیک اندیش این مرزوبوم خواهد شد و پیامد نگران کننده آن در سالهای بعد گریبان مردم را خواهد گرفت تا اعتماد به هم به رفتار پزشکان و هم به روش های تشخیصی و درمانی مخدوش گردد وبرای هر عمل تشخیصی درمانی داخلی و جراحی اطمینان آفرین اگر صاحب مکنتی باشی باید که به دیار فرنگ عزم سفر نمایید آن روز همه کسانی که از بیرون ودرون بر پزشکی تاخته و حرمت هزار ساله اش را خدشه دار کردند مسئولند افسوس که شاید نخواهند بود تا ببینند نسل بعدی که می آید می نگرد و می بیند هیچ حوزه ای حتی طب از سموم بد اخلاقی جان سالم به در نبرده است . شاید حمله کردن به اتوریته طب به نوعی باعث پر کردن صفحات روزنامه ها و برخی رسانه ها و حتی فیلم هاو سریالها باشد ولی مطمئن باشید دود آن به چشم همین مردمی خواهد رفت که اکنون به علت تنگناهای اقتصادی دیواری کوتاه تر از پزشک پیدا نمی کنند که هم سیاسی نیست و هم شکایت پذیر تر است .به هر صورت در پیشگاه عدل الهی هم آن عده معدود پزشکان ضد پزشک و هم آن کسانی که شمشیر از رو بسته اند وه آن کسانی که زمینه چنین سرانجامی را فراهم آورده اند مسئول خواهند بود . با تشکر : پزشک متخصص داخلی که بعد از سالها کشیک های سخت و طاقت فرسای شبانه در نقاط دور افتاده که بعضا به طور همزمان با آنکالی قلب و مغز و اعصاب و عفونی و مسمومین و .... به علت فقدان تخصص های مربوطه اکنون دومین نوبت جرای باز قلب رادر سن 45 سا لگی پشت سر گذاشته است . یا علی
با سلام : برای بعضی از پزشکان!! ، پزشکی شغل دوم آنها محسوب میشود ، شغل اول : ساختمان سازی ، ثبت نام ماشین وفروش قسطی آن، خرید سکه ، خرید طلای مستعمل و........
حالا که پزشکان محترم ما در جرگه ی اقشار اسیب پذیر قرار گرفتند و دنیا رو باختن لااقل برای ابادانی جامعه واخرت خودشون رایگان ویزیت کنند.
کاش معلمان هم یک جامعه داشتند تا یک رئیس براش بذارند و اون رئیس هم دغدغه معلمارو داشته باشه و بگه: معلما سالهای ساله که سه شیفته کار میکنن تا هزینه ی زندگیشون را تأمین کنن، نه ساخت مطب. تازه مسافرکشی شغل خوبشونه،عملگی،بنّایی،چاه کنی،باغ کنی، و ...
بعضي از آقايان پزشك ها هم به غيب گوي روي آورده اند چون تامي روي داخل مطب نسخه آماده هست مردم راضي نيستند چون بعضي از پزشكها خودشان را با بازاري ها مقايسه مي كننددر صورتي كه شغل و قصم پزشكي جدا از سرمايه داري است .
فقط براي دكتري عيبه كه كاري بجز مدركشون كنند كلي تو اين مملكت افرادي هستن كه كارشون به رشته تحصيليشون هيچ ربطي نداره اينم يكي مثل بقيه
تابناک کاش از موضوع پزشکها خارج میشدی و کمی هم به خاطر خدا راجع به فارغ التحصیلان سایر رشته ها صحبت میکردی. بخدا پزشکان وضع زندگیشان اونقدر مثل بقیه اسف بار نیست. فقط طمع بسیاری از آنها بالاست.
همینه دیگه.وقتی دکتری و مهندسی تو کشور کیلویی بشه وضعیت بهتر از این نمیشه انتظار داشت.تعداد مهندسای ایران از ژاپن بیشتره!
آقا توي استان ما به هر پزشك عمومي ماهيانه سه ميليون و پانصد هزار تومن ميدن ولي كسي حاضر نيست بياد...
با خواندن نظرات هموطنان محترم تازه متوجه شدم كه چقدر پزشك ها بدبخت هستند از طرفي قبول شدن در رشته سخت پزشكي و از طرفي 7 سال و نيم تحصيل براي اخذ مدرك پزشكي عمومي آن هم با دروس فوق العاده مشكل و تشريح اجساد و شيفت هاي بيمارستاني و معاينه افراد آلوده به هزار جور ميكروب و ويروس .
اقايان مهندس چند بار كسي رويتان بالا آورده چند بار مجبور شديد نيمه شب سراسسيمه بيمارستان برويد و يا چند بار در و همسايه نيمه هاي شب سراغتان آمده اند كه بيمار دارند و يا چند بار مجبور شديد در عين ترس از واگير بودن صعب الجلاج ترين بيماره انها را معاينه و مداوا كنيد مي دانيد .....................
من پزشك نيستم اما حيف است كه با ارزش ترين رشته دنيا را بكوبيم در حالي كه امروزه پزشكي مملكت ما در منطقه و شايد به زودي در دنيا حرف اول را بزند.
سلام وقتي انسان اي ن خبرها را ميشنود بايد زار زار گريه کندودو دستي توي سرش بزند که پزشکي که شاگرد اولي ورتبه اول کنکور ونخبه وسرمايه اين مملکت بوده وميليونها تومان از بيت المال صرف هزينه تحصيل او شده است با بي سياستي وسوءمديريت مديران کشور به اين حال وروز بيفتد که براي گذران زندگي مسافر کشي کند.جوانان ما وقتي حال وروز تحصيل کرده هاي ما را اينچنيني مي بينند از هرچه درس وتحصيل است متنفر ميشوند.وقتي ميشود توي بازار با خريد وفروش ارز وسکه و.... ميليونها تومان کسب درآمد مفت وباد آورده کرد ديگر چه کسي دنبال علم وتحصيل مي رود؟
اقای دکتر اگه شما این چنین گلایه دارید مردم بدبخت که مشاغل عادی و گاها درامدهای زیر هشتصد هزار تومان حداقل معیشت دارن چه بگوین و عده زیادی از همین مردم گاها 20تا30درصد همین درامد ناچیز را به شماها میدهند از یک دکتر زشته چنین حرفایی بزنه اون دکتری هم که موبایل میفروشه یا مسافر کشی میکنه بهتر است همین الان مدرک ائو را گرفت و برود دنبال همون کارهای نون اب دار خو.دش
باسلام . درجواب دوستان عزیز بایدگفت:کارهست کارگرنیست .این دروغ است که به نان شب محتاجند دراصل برخی از این دوستان خیلی زیاد به روئیاهایشان چسبیده اند. دوست دارندازبیت المال(مالیات هایی که تک تک افراداین مرز وبوم در مناطق محروم و ...می پردازند)استفاده کنند ،صندلی دانشگاه هارا اشغال کنند ، بهترین مطب را در کلان شهرها داشته باشند ، درآمد های آنچنانی ازدولت (بیت المال )یانشد جیب مردم(زیرمیزی)داشته باشند،بهترین خانه ،ماشین، خوراک وپوشاک ...(خلاصه بهترین امکانات رفاهی )را دربهترین مناطق کشور داشته باشند،اماخدمت کردن درمناطق محروم خاری باشد درچشمشان . بیمار روستایی به امیدی صبح زود ساعت 5صبح عازم شهرستان تایباد بشود .اما پزشکان متخصص محترم فقط هفته ای دوروزدر درمانگاه بیمارستان دولتی بنشینند وآن هم 10 نفر بیشتر ویزیت نمی کنندوحق حضور دربیمارستان(فیکس منت2،600،000 تومان ماهانه) را کامل دریافت کنند دروقت اداری به مطب بروند بقیه بیماران روستایی به مطب مراجعه یا برای گرفتن نوبت روزی دیگر مراجعه کنندآنهم اگر نمردندو....شهر درقبضه چند متخصص باشد بیمارانی که بادکتر راه بیایند .... ویزیت شوند بقیه راهی کلان شهرها برای زیارت همین متخصصین باهزینه های پاس کاری زیاد یاراهی قبرستان . آخر نان به قیمت جان است مگر نه ...!!؟
همه ميخوان تو پايتخت باشن و مطبشون هم سمت جردن باشه و روزي 1 ميليون تومان هم درامدشون باشه.خوب برين روستا ها..........كار كنين
من يه دكتر قلب بسيار معمولی ميشناسم كه فقط روزي 200 تومان درامدشه اونم فقط از درمونگاه در مياره چون اجازه مطب نداره ساخنمون سازي هم واسه اينه كه سرمايه ميليارديشون سوپر ميلياردي بشه
1-اگر چنين باشد آن پزشك محترم را نمي توان متعهد ناميد زيرا در كشور عزيز ايران هستند بسيار شهرهايي كه نيازمند پزشك هستند.
2- اين از ضعف نظام پزشكي كشور است.
3- برج سازي پزشكان از شكم سيري است نه از ناچاري؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل