بازدید 10987

«اي كيو سان» ايراني مي‌شود

کد خبر: ۲۱۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱ 26 December 2011
«هوشان» پسر بچه‌ي باهوش انيميشني به همين نام است كه قرار است شخصيت اصلي نسخه‌ي ايراني شده‌ي كارتون معروف «اي كيو سان» باشد.

مسعود صفوي ـ تهيه‌كننده انيميشن «هوشان» ـ در اين زمينه به ايسنا گفت: مي‌توانيم اين واژه را درباره‌ي «هوشان» به كار ببريم كه او «اي كيو سان» ايراني است‌، چون در زماني كه «اي كيو سان» ساخته مي‌شد، خيلي از قصه‌هايش ايراني بودند و در فرهنگ ديني و ملي ما جا داشتند.

وي ادامه داد: خيلي از قصه‌هاي «اي كيو سان» منصوب به حكايت‌هاي منتسب به امام علي(ع)،‌ بهلول و رندهاي ايراني بود. اين داستان‌ها در انيميشن «اي كيو سان» ‌آماده بود و گروه نويسندگان ما روي اين قصه‌ها كار كرد. مجموعه قصه‌هاي ما از داستان‌هاي معروف مذهبي و ايراني الهام گرفته‌اند.

صفوي كه تهيه‌كنندگي انيميشن «شكرستان» را نيز برعهده داشته است‌، درباره‌ي تفاوت اين دو انيميشن‌، گفت: با انرژي‌اي كه روي اين كار گذاشته شده‌، از لحاظ طراحي بعدي و زيبايي شناسي، كمي بيشتر از «شكرستان» روي آن كار شده است. «شكرستان» براي سرگرمي ساخته شده بود و در آن آموزش هم داده مي‌شد، اما در «هوشان» سرگرمي كمتري مدنظر بوده است.

وي ادامه داد: در انيميشن «هوشان» سعي كرديم به بچه‌هاي گروه سني نوجوان‌، درس مستقيم ندهيم بلكه چيزي كه به آنها آموزش داده مي‌شود،‌ در زندگي روزمره‌شان اثر گذار باشد. «هوشان» را براي خنديدن نساختيم بلكه مي‌خواستيم بچه‌ها را به فكر وا دارد.

اين تهيه كننده همچنين تصريح كرد: براي ساخت «هوشان» كه با همكاري حوزه هنري و مركز صبا ساخته مي‌شود، پيش توليد سنگيني را پشت سرگذاشتيم. اين مجموعه تركيبي از كات اوت و دو بعدي است كه به فرمت «شكرستان» نزديك است.

صفوي افزود: فاز اول «هوشان» در 52 قسمت نوشته شده،‌ اما در فاز دوم‌، احتمالا به 90 قسمت مي‌رسد. در حال حاضر نيز مراحل پيش توليد‌، طراحي شخصيت‌ها‌، فضاها و لباس به اتمام رسيده و حدود چهار قسمت نيز توليد شده است.

وي درباره‌ي زمان تحويل انيميشن «هوشان» گفت: طبق برنامه‌ريزي‌هايي كه انجام داده‌ايم، در نيمه دوم سال 91 «هوشان» را به تلويزيون تحويل مي‌دهيم، زمان پخش نيز بعد از تحويل كار است.

به گزارش ايسنا،‌ مجموعه انيميشني «هوشان» درباره پسري به نام «هوشان» است كه سعي مي‌كند مشكلاتي را كه با آنها مواجه شده‌، حل كند. داستان‌هاي «هوشان» در شهري اتفاق مي‌افتد كه معلم ها‌، همشاگردي‌ها و همشهري هاي «هوشان» كاراكترهاي داستان را تشكيل مي‌دهند. حميد برزويي كارگرداني انيميشن «هوشان» را برعهده دارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار