بازدید 19683
همراه با بازگشت سفرای فرانسه و آمریکا به سوریه؛

«هیلاری کلینتون»: مسأله سوریه، برکناری بشار اسد نیست!

دولت‌های آمریکا و فرانسه که در واکنش به ناآرامی‌های سوریه، سفرای خود را از این کشور فراخوانده بودند، آنان را به دمشق بازگرداندند. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز که در ژنو با هفت تن از مخالفان حکومت سوریه دیدار کرده بود، به آنان گفت: مسأله سوریه به معنای برکناری بشار اسد نیست
کد خبر: ۲۰۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۲:۱۷ 07 December 2011
سرویس بین‌الملل ـ دولت‌های آمریکا و فرانسه که در واکنش به ناآرامی‌های اخیر سوریه، سفرای خود را از این کشور فراخوانده بودند، آنان را به دمشق بازگرداندند.

به گزارش «تابناک»، به نقل از شبکه انگلیسی «بی‌.بی‌.سی‌»، «رابرت فورد» سفیر آمریکا در دمشق که اواخر اکتبر از دمشق فراخوانده شده بود، برای ادامه کار خود به این کشور برمی‌گردد.

«هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه آمریکا نیز که در ژنو با هفت تن از مخالفان حکومت سوریه دیدار کرده بود، به آنان گفت: تغییر دمکراتیک در سوریه به معنی برکناری بشار اسد نیست، بلکه مسأله ای بیشتر از آن، یعنی ایجاد حاکمیت قانون در این کشور است.

وی در این باره افزود: سوریه باید در مسیر حاکمیت قانون، حمایت از حقوق جهانی شهروندی بدون توجه به جنسیت و قومیت افراد قرار گیرد.

بر پایه این گزارش گفته می‌شود که «رابرت فورد»، اواخر سه شنبه وارد دمشق شده است، با این حال تا کنون سوریه اعلام نکرده است که سفیر خود را به واشنگتن خواهد فرستاد یا این گونه نخواهد شد.

افزون بر آمریکا، فرانسه هم روز دوشنبه سفیر خود «اریک چوالیر» را به دمشق بازگرداند. وزارت خارجه فرانسه گفته است که بازگشت سفیر به معنای برطرف شدن نگرانی فرانسه در مورد سوریه نیست و فرانسه بیش از هر زمان دیگری حامی مردم سوریه است.

با این حال بازگشت این سفرا به دمشق و همچنین سخنان هیلاری کلینتون مبنی بر اینکه مسأله سوریه، تنها برکناری بشار اسد نیست، بلکه ایجاد یک دگرگونی دمکراتیک است، نشان دهنده تغییر رویکرد غرب در قبال سوریه است، بدین ترتیب که به جای لجاجت در بردشتن اسد آنان به فکر ایجاد روندی دمکراتیک در آن کشور افتاده‌اند؛ موضعی که از همان آغاز ایران هم بر آن تأکید داشت.

افزون بر این، می‌توان گفت که سفر غیر مترقبه امیر قطر به ترکیه نیز از دیگر شواهد تغییر رویکرد غرب به مسأله سوریه و نگرانی قطر و ترکیه از این بابت است، چرا که این دو کشور تنها به دنبال سرنگون کردن بشار اسد هستند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل