بازدید 13032
کشاورز بهترین فوتسالیست آسیا

گزارش کامل از انتخاب برترین‌های آسیا

مراسم انتخاب و معرفی برترین‌های فوتبال آسیا در شرایطی عصر چهارشنبه در کوالالامپور مالزی برگزار شد که فوتبال ایران امیدوار بود، عناوین پرشماری را از آن خود کند، ولی در روزهایی که شاهد کاهش سهمیه باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا هستیم، تنها یک عنوان به ایران رسید!
کد خبر: ۲۰۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۲ 23 November 2011
سرویس ورزشی ـ مراسم برگزیدن برترین‌های فوتبال آسیا، عصر امروز چهارشنبه با حضور مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا و برخی مقامات فدراسیون بین المللی فوتبال ـ فیفا ـ در هتل «مندریان اوریانتال» کوالالامپور برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، علی کفاشیان، عزیزالله محمدی، علی فتح‌الله زاده، محمدحسین علیزاده، محمدرضا ساکت و فریده شجاعی از کشورمان نیز در این مراسم حضور داشتند، ولی سرانجام فوتبال ایران، سهم بسیاری را از آن خود نکرد و تنها توسط محمد کشاورز به یک جایزه، آن هم در بخش بهترین بازیکن فوتسال دست یافت.

بنا بر این گزارش، فوتبال ایران در شرایطی امیدوار بود که عناوین بیشتری را به خود اختصاص دهد که در بخش بهترین فدراسیون نیز نامزد بود، ولی پیش از مراسم نهایی از بین سه گزینه حذف شد؛ افزون بر اینکه هادی عقیلی نیز برای دومین سال پیاپی به عنوان نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا در این مراسم حضور داشت که باز هم در رقابت با «سرور جباروف» ازبکستانی به توفیقی دست پیدا نکرد و دستش از رسیدن به این عنوان مهم خالی ماند.

عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا، هفت سال پیش در سال 2004 به علی کریمی رسیده بود و از آن زمان تاکنون با وجود اینکه برخی بازیکنان ایرانی نامزد دریافت این عنوان شدند، ولی نتوانست عنوان مرد سال فوتبال قاره کهن را به خود اختصاص دهند.

بهترین های فوتبال آسیا در سال 2011 به شرح زیر است:

ـ بهترین فدراسیون عضو: فدراسیون فوتبال ژاپن
ـ فدراسیون منتخب بازی جوانمردانه: فدراسیون فوتبال کره جنوبی
ـ باشگاه فوتبال برتر: السد قطر
ـ باشگاه فوتسال برتر: ناگویا اوشن ژاپن
ـ بهترین کمک داور زن: سارا هو از استرالیا
ـ بهترین کمک داور مرد: رسول‌اف از ازبکستان
ـ بهترین داور زن: ساچیکو یاماگیشی از ژاپن
ـ بهترین داور مرد: روشن ایرماتوف از ازبکستان

جایزه الماس آسیا: حاجی احمد شاه سلطان ایالت پهنگ مالزی

ـ بهترین تیم ملی فوتبال در بخش مردان: ژاپن
ـ بهترین تیم ملی فوتبال در بخش بانوان: ژاپن
ـ سرمربی برتر: ساساکی نوریو از تیم ملی فوتبال بانوان ژاپن
ـ‌ بهترین بازیکن زن: آیا میاما از ژاپن
ـ بهترین بازیکن جوان در بخش پسران: هیدیکی ایشیگه از ژاپن
ـ بهترین بازیکن جوان در بخش دختران: کایلیتین فورد از استرالیا
ـ‌بهترین بازیکن فوتسال: محمد کشاورز از ایران
ـ‌ بهترین بازیکن مرد: سرور جباروف از ازبکستان

در این مراسم، سپ بلاتر، رئیس فیفا نیز دقایقی برای حاضران سخنرانی کرد و با بیان اینکه بسیار خوشحال است که در جمع آسیایی‌ها حضور دارد، از قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان ژاپن در مسابقات سال گذشته جام جهانی تقدیر کرد.

مسئولان ایرانی حاضر در این مراسم نیز تلاش می‌کردند از فرصت حضور در مالزی بهره گیرند و با مسئولان بخش‌های گوناگون کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره مشکلات فوتبال کشورمان گفت‌وگو کنند. فوتبال ایران در تازه‌ترین تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا دو سهمیه قطعی خود را در لیگ قهرمانان از دست داده و تنها با دو سهمیه قطعی در این رقابت‌ها حضور خواهد یافت و باید دو سهمیه دیگر در مرحله پلی‌آف کسب کند.

منبع: مهر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر