بازدید 89769

اقدام به بازداشت مشاور احمدی نژاد + تکمیلی

کد خبر: ۲۰۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶ 21 November 2011
 از چند ساعت پیش تعدادی  از ماموران دادستانی تهران برای بازداشت جوانفکر ، مدیر مسول روزنامه ایران به دفتر محل کار وی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار تابناک، برخی از پرسنل روزنامه ایران با تجمع در دفتر جوانفکر از بازداشت وی ممانعت کرده و خواستار این هستند که جوانفکر احضار و سپس بازداشت شود یا حداقل بدون دست‌بند بازداشت و از محل کار خارج شود.

جوانفكر، مدیر عامل ایرنا می‌باشد که به دلیل انتشار ویژه‌ نامه "خاتون" که در آن زمان تحت مدیر مسولی وی در روزنامه ایران منتشر
شد، تحت محاکمه قرار گرفت و به تازگی حکم وی مبنی بر محرومیت از کار روزنامه نگاری و نیز حبس صادر شد. جوانفکر نیز به دنبال آن با روزنامه اعتماد مصاحبه‌ای انجام داد که انتشار مصاحبه به تعطیلی این روزنامه منجر شد.

اقدام برای بازداشت مدیر مسول روزنامه دولتی ایران در حالی است که وی 15 روز فرصت اعتراض به حکم صادره دادگاه را دارد. بنابراین احتمال  می رود این اقدام به دلیل مصاحبه چند روز گذشته وی باشد.

تکمیلی:
 
بنابراین گزارش، در پی کشمکش‌های ایجاد شده بین پرسنل دادستانی و پرسنلی از روزنامه ایران که منجر به برخوردهایی نیز شده است ، بازداشت کنندگان مجبور استفاده از گاز اشک آور شدند.
 
در دقایقی پیش علی اکبر جوانفر بازداشت شد و توسط نیروهای بازداشت کننده از ساختمان رسانه تحت مدیریتش خارج شد.
 
خبرهای خبرنگار ما حاکی است که پرسنل روزنامه ایران از ساختمان این رسانه به خارج هدایت شده و در آن نیز پلمپ شد ،
اما دقایقی پس از بردن جوانفکر، پلمپ ساختمان نیز باز شد. 
 
حضور جوانفکر در روزنامه ایران در حالی است که این روزنامه مصیب نعیمی، مدیر مسول  الوفاق، روزنامه عربی زبان موسسه ایران را از چندی پیش به عنوان مدیر مسول خود معرفی کرده و در روزنامه نیز اسم وی را درج می‌شود.
 
علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد، رییس جمهور  است که مدیریت عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا را نیز به عهده دارد و این سازمان صاحب امتیاز روزنامه ایران است.

تحريريه «ايران» تعطيل شد

مسئولان روزنامه ايران پس از بازداشت علي اكبر جوانفكر، سرپرست موسسه فرهنگي مطبوعاتي ايران اقدام به تعطيلي تحريريه و بخش‌هاي مختلف اين موسسه كردند.

به گزارش «خبرگزاري دانشجو»، پس از آنكه علي اكبر جوانفكر، سرپرست موسسه فرهنگي مطبوعاتي ايران صبح امروز بازداشت شد، مسئولان اين موسسه اقدام به تعطيلي بخش هاي مختلف اين موسسه كردند و به  احتمال زياد فردا روزنامه دولتي ايران منتشر نخواهد شد.

بنا بر اين گزارش، بخش‌هاي مختلف اين روزنامه اعم از سايت شبكه ايران، تحريريه روزنامه ايران و بخش الوفاق و ايران ورزشي تعطيل شد و به دستور مسئولان موسسه ايران خبرنگاران و كارمندان محل كار خود را ترك كردند.

روایت ایرنا از بازداشت جوانفکر

به گزارش خبرنگار ایرنا، با وجود اعلام برخی سایت های خبری مبنی بر بازداشت جوانفكر ،‌وی هم اكنون در محل موسسه مطبوعاتی ایران حضور دارد.

بر اساس این گزارش، همزمان با حضور نیروهای دادستانی و ضابطین انتظامی در روزنامه ایران،كاركنان این روزنامه در حالی كه سرود 'كجایید ای شهیدان خدایی' را سر می دادند، مانع از بازداشت جوانفكر شدند كه با برخورد این نیروها مواجه شدند.

در جریان این حادثه، سرپرست موسسه مطبوعاتی و فرهنگی ایران و برخی از كاركنان این روزنامه، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

همچنین 'مصیب نعیمی' مدیر مسوول و برخی دیگر از كاركنان روزنامه ایران بازداشت شدند.

اقدام به بازداشت علی اكبر جوانفكر در حالی انجام شد كه وی ساعت 10 صبح امروز طی نشست مطبوعاتی به سوال های خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد.

اجرای حکم بازداشت جوانفکر متوقف شد

علی اکبر جوانفکر همچنان در روزنامه ایران حضور دارد و اجرای حکم بازداشت وی فعلا متوقف شده است.

به گزارش فارس، در حالی که ضابطین قوه قضائیه ساعاتی پیش به منظور بازداشت علی اکبر جوانفکر مدیرعامل فعلی ایرنا و سرپرست سابق روزنامه ایران، در محل روزنامه ایران حضور یافته بودند، اجرای این حکم بنا به دستور مقامات بالاتر قضائی فعلاً متوقف شد.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری فارس دقایقی پیش نیز گزارش داده بود که ضابطین قضایی در داخل روزنامه ایران، جوانفکر را جلب کرده‌اند اما وی هنوز داخل ساختمان حضور دارد.

اخبار تکمیلی حاکی از آن است که مقامات قضائی انتقال جوانفکر از روزنامه ایران به بازداشتگاه را متوقف کرده‌اند.

جوانفکر هم‌اکنون داخل روزنامه ایران حضور دارد.

ورود احمدی نژاد به ماجرای بازداشت جوانفکر

در حالي‌ كه پس از نشست خبري سرپرست روزنامه ايران اخباري مبني بر بازداشت «علي‌اكبر جوانفكر» منتشر شد، اما مشاور مطبوعاتي رييس‌جمهورتاكيد كرد كه علي‌رغم حضور نيروهاي دادستاني بازداشت نشده است.

علي‌اكبر جوانفكر كه تلفني از دفتر روزنامه ايران با ايسنا گفت‌وگو مي‌كرد، در اين‌باره اظهار كرد: متاسفانه دوستاني از دادستاني به دفتر روزنامه ايران مراجعه كردند و به رغم اين‌كه آن‌ها را دعوت به آرامش و صبر كردم تا اقدامات لازم در سطح بالا صورت بگيرد، ولي آن‌ها حاضر به همكاري نشدند.

وي با بيان اين‌كه «من آماده بودم كه به دادستاني بروم» مدعي شد: با اقدامات اين افراد، همكارانم در روزنامه ايران به شدت برآشفتند و نيروهاي دادستاني در ساختمان گاز اشك‌آور انداختند و سعي در وارد شدن كردند، تعدادي از خبرنگاران روزنامه ايران را بازداشت كردند و با خود بردند و يكي از همكاران من را با شوك الكترونيكي زدند و اكنون وضعيت خوبي ندارد.

وي با بيان اين‌كه «آقاي رييس‌جمهور نيز تلاش مي‌كردند كه اين مساله به خوبي حل شود» گفت: ولي آن‌ها مي‌گفتند ما كاري به رييس قوه قضاييه و همچنين رييس‌جمهور نداريم، ما دستور داريم.

مشاور مطبوعاتي رييس‌جمهور ‌گفت: همكاران من در روزنامه ايران به شدت ترسيدند، تعدادي از آن‌ها آسيب ديدند و من انتظار دارم با ورود رييس قوه قضاييه با افراد خاطي برخورد شود؛ چراكه اين اقدام براي استحكام نظام ضرورت دارد.

وي گفت: آن‌ها ملاحظه شرايط مرا نكردند، من نماينده دولت و مشاور رييس‌جمهور هستم و دولت يعني نماينده مردم. آن‌ها بايد پاسخگوي اين رفتار خود باشند. مرا هر گاه به دادگاه احضار كرده‌اند براي ارائه توضيحات رفته‌ام و اگر اين‌بار نيز مرا مي‌خواندند اين كار را انجام مي‌دادم و احتياجي به اين اقدامات نبود.

اژه ای: جوانفكر بازداشت نشده است

سخنگوي دستگاه قضايي، بازداشت علي‌اكبر جوانفكر را تاييد نكرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در گفت‌وگو با ايسنا درباره اخبار منتشره مبني بر بازداشت علي‌اكبر جوانفكر اظهار كرد: بازداشت جوانفكر صحت ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل