بازدید 15325

تکذیب اقامت دائم آیت الله شاهرودی در نجف

کد خبر: ۲۰۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۴ 16 November 2011
مسوول دفتر آیت الله "سید محمود هاشمی شاهرودی" از اساتید عالی حوزه علمیه قم اعلام کرد که هجرت وی به نجف اشرف صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ در روزهای گذشته برخی خبرگزاری ها و سایت های عراقی با محوریت "السومریه" شایعه کردند که قرار است آیت الله هاشمی شاهرودی برای اعلان مرجعیت به نجف اشرف هجرت کند.

خبرنگار ابنا در گفت و گو با مسوول دفتر وی در نجف اشرف صحت و سقم این شایعه را بررسی کرد که این مسوول با تکذیب این شایعه اعلام کرد: ایشان برنامه ای برای حضور دایم در عراق ندارند.

"ابراهیم بغدادی" در گفت و گو با ابنا، منشا این شایعه را سوتفاهمی دانست که خبرگزاری السومریه که گرایشات لیبرالی دارد مرتکب شده است.

وی ادامه داد: این خبرگزاری در گفت و گویی که با اینجانب داشت وضعیت آینده آیت الله هاشمی شاهرودی را جویا شد که در پاسخ به این سایت گفتم که ایشان به نجف اشرف سفر می کند اما صرفا برای زیارت حرم مطهر امیرالمومنین(ع) و برنامه ای برای ماندگاری دائمی در این شهر را ندارد.

بغدادی افزود: من در پاسخ به پرسش خبرنگار السومریه که پرسیده بود آیت الله هاشمی شاهرودی به کدام جریان در عراق بیشتر نزدیک است، گفتم که ایشان به همه گروههای فعال شیعه و سنی در عراق احترام می گذارد و خود را متعلق به همه ملت عراق می داند.

همچنین یک مقام مسوول در دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی در قم نیز این خبر را کذب محض دانست و آن را رد کرد.

خاطرنشان می شود آیت الله هاشمی شاهرودی رییس سابق قوه قضاییه هم اکنون عضو فقهای شورای نگهبان و رییس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه است. وی پیش از این عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار