بازدید 12481
۳

و تو چه می‌دانی که کانادا کجاست؟!

وحید نوروزی*
کد خبر: ۲۰۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲ 16 November 2011
دیروز نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی با موضوع آرم طرح ترافیک سال۱۳۹۱ داشتم. نشست بسیار خوبی بود و برای من که بیش از نه ماه بود در مسئولیت جدیدم هیچ نشست گروهی با رسانه‌ها نداشتم فرصت خوبی برای تجدید دیدار بود.

مطلب شبه طنز اختلاس سه هزار میلیار تومانی سوءتفاهم شده!! را که یادتان است؟ اگر یادتان است لطفا با خواندن این مطلب تا آخرین کلمه نتیجه گیری کنید که احتمالا تشریف فرمایی جناب خاوری به کشور کانادا و مابقی چیزهایی هم که می‌دانید و خوانده‌اید و دیده‌اید و شنیده‌اید همگی یک سوءتفاهم بزرگ‌تر است. بله درست خواندید. شما دچار سوء تفاهم شده‌اید. باور نمی‌کنید این مطلب را تا آخر بخوانید:



 بیشترین دلیلی که خواستم در این ساعت دلنوشته‌ای بنویسم به مشاهده شماره چهارم مجله مدیران و روسا چاپ شده در اردیبهشت۱۳۹۰ در ۱۱۶ صفحه بر می‌گردد. امروز ملاقاتی با یکی از مدیران داشتم که چند دقیقهٔ زود‌تر رسیدم و برای برای گذراندن وقت نگاهی به قفسه مجلات موجود در اتاق انتظار انداختم. دیدن عکس محمود رضا خاوری مدیر عامل سابق بانک ملی مستقر در کشور کانادا بر روی جلد توجهم را جلب کرد. یک عکس بزرگ که کنارش عبارت «محمودرضا خاوری مدیر تحول گرا» نوشته شده بود. ناخودآگاه مجله را برداشتم و بدون آنکه فکرم سمت اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی و تشریف فرمایی جناب خاوری به کشور کانادا شود شروع به ورق زدن نمودم……. و تو چه می‌دانی که کانادا کجاست؟! جایی که رودهای بسیار در زیر درختانش جاریست و …….!!

گزارشی کوتاه از این ۲۸ صفحه تعریف و تمجید را با هم می‌خوانیم. شایان ذکر است حتی یک کلمه خارج از آنچه که در این نشریه چاپ شده است ملاحظه نخواهید نمود.

 در صفحات ۲۴ و ۲۵ این نشریه جناب خاوری به عنوان مدیرماه معرفی شده و ضمن درج تصویر شش شخصیت مهم سیاسی و اقتصادی کشور، از قول۱۷ مدیر برجسته کشور عناوین بسیار مثبت در مورد ایشان درج شده است. در صفحات۲۶ لغایت ۳۱ مجموعا شش صفحه به بیوگرافی و مصاحبه اختصاصی پرداخته شده است. جناب خاوری در این شش صفحه چند جمله کلیدی هم گفته‌اند:

 «بانکداری نوین باید تبدیل به یک ظرف پاکی شود که منطبق با اصول شرعی ما باشد و محتوای این ظرف هم باید منبعث از احکام و مقررات معاملات اسلامی باشد.»

 «در زندگی کاری من در این۳۲ سال، موقعیتهایی ایجاد شده که اگر می‌خواستم بر اساس منافع شخصی تصمیم بگیرم فرصتهایی طلایی محسوب می‌شد اما هیچ‌گاه در زندگی به این مقوله فکر نکردم و اینگونه موارد هیچ جاذبه‌ای برای من نداشته است.»

 «یقینا تصمیمات امروز من با تصمیمات۳۰ سال پیش تفاوتهای اساسی دارد و امیدوار هستم جهت حل مشکلات مردم و جلب رضایت خدا قدمهایی را بردارم.»

 «مدیری موفق است که بتواند با تدبیر و صداقت از دانش و آموخته خویش برای پیشبرد اهداف سازمان بهره گیرد.»

 دکتر حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد جناب خاوری با تی‌تر «مدیری عالم، باتجربه و با تقوا» گفت:

 «بانک ملی در ذیل مدیریت موفق دکتر خاوری توانسته است در حد امکان از کار فعالان اقتصادی گره گشایی کند و بند و زنجیر تحریم را ار پای آن‌ها باز کند»

عملکرد دو ساله دکتر خاوری نشان می‌دهد انتخاب ایشان که در ‌‌نهایت دقت و وسواس صورت گرفته بود سبب ارتقاء جایگاه بانک ملی شد»

دکتر ابوالحسنی معاون بانکی وزیر دارایی گفت:

 «در دوره مدیریت دکتر خاوری تعامل ایجاد شده بین بانک ملی و وزارت دارایی و سایر وزارتخانه‌ها در سطح بسیار بالا و مثال زدنی قرار دارد»

جناب فتحی‌پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

 «دکتر خاوری با هدف فعال کردن چرخه اقتصاد کشورتسهیلات خوبی را در اختیار بخش خصوصی برای تولید کالا و صادرات آن به کشورهای دیگر قرار داده است»

دکتر قضاوی قائم مقام بانک مرکزی گفت:

 «خوشبختانه به دلیل مشابهتی که فی مابین فرهنگ سازمانی بانک مرکزی و بانک ملی وجود دارد یکی از مصادیق بارز همکاری تنگاتنگ و هماهنگ بین بانک مرکزی و بانک ملی شکل گرفته است و بانک ملی در مجموعه بانکهایی است که به توصیه‌ها و مقررات الزام آور بانک مرکزی بسیار مقید است»

دکتر علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس گفت:

 «انتخاب ایشان به مدیرعاملی بزرگ‌ترین بانک جهان اسلام مبتنی بر اشراف مدیران ارشد حوزه اقتصادی کشور به میزان تجربه دکتر خاوری صورت گرفته است»

دکتر کاتوزیان حقوقدان گفت:

 «زمانی که از من در یکی از سمینارهای بانکی دعوت بعمل آورده بودند {دکتر خاوری} در حدود بیست دقیقه از من تعریف و تمجید کردند و تاکید داشتند که ما در همه احوال شاگرد شما بوده‌ایم و خواهیم بود…این رفتار ایشان نشان داد که هنوز فرهنگ جوانمردی و قدر‌شناسی در این مملکت از بین نرفته است…»

محمد رضا حسین‌زاده عضو هیئت مدیره بانک ملی گفت:

 «تغییر ساختار در کنار اعتقادی که {دکتر خاوری} به بحث تفویض اختیار و تمرکز زدایی دارند موجب ایجاد جهش بزرگی در بانک ملی شد تا جایی که هر رییس شعبه می‌توانددر حد مدیر عامل تصمیم بگیرد که البته برای سلامت کار، نظارتهای دقیقی نیز صورت می‌گیرد»

دکتر طالب مدیر عامل بانک کشاورزی گفت:

 «دکتر خاوری در طول خدمتش در نظام بانکی کشور تلاش قابل ملاحظه‌ای در جهت گسترش سرمایه گذاری در طرحهای زیربنایی حوزه صنعت و معدن داشته است»

دکتر حسینی هاشمی مدیر عامل بانک تات گفت:

 «ایشان مدیر با تدبیری است و به هیچ عنوان اهل هیجان و برخوردهای احساسی نیست و ثبات قدم و رفتار دارد……دکتر خاوری از جمله مدیرانی است که منافع کلان کشور اولین اولویت او محسوب می‌شود»

مسعود سمیعی‌نژاد مدیر عامل فولاد مبارکه گفت:

 «دکتر خاوری جزء معدود مدیران بانکی است که به جرئت می‌توان گفت حوزه صنعت کشور به شدت مدیون تلاش و ایثار ایشان است»

 «حسن شاهرخی مدیر عامل سابق شرکت لیزینگ بانک ملی گفت:

ایشان {دکتر خاوری} همواره دقت کرده‌اند که به دلیل تامین منافع مادی سازمان، مصالح کلان ملی و اخلاق انسانی و اسلامی پایمال نشوند»

دکتر خاکی عضو هیئت مدیره بانک ملی گفت:

 «از منظر خصایص فردی نیز ایشان {دکتر خاوری} را فردی با تقوا و با اخلاق می‌دانم»

حسین پاپی عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی گفت:

 «دکتر خاوری از جمله مدیرانی است که کارنامه خود را با حضور در بانک ملی ایران بیش از پیش درخشان نموده است»

دکتر روغنی مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت:

 «دکتر خاوری جزء مدیران لایق و برجسته کشور است که به دلیل سابقه طولانی حضورشان در سیستم و نظام بانکی کشور در بین مدیران این حوزه از جایگاه خاصی برخوردارند»

محمد علی بهزادان عضو هیئت مدیره بانک تات گفت:

 «دکتر خاوری مدیری مثبت اندیش است که علاقه خاصی به حوزه کار خود دارد و در هر مجموعه‌ای که مدیریت کرده است به همکاران خود انرژی مثبت می‌دهد»

محمد کاظم چقازردی عضو هیئت مدیره بانک سپه گفت:

 «اگر امروز ما مدیران سازمان هستیم و بانک سپه را اداره می‌کنیم به یمن تلاش دکتر خاوری و سایر مدیران بلند نظری است که به جانشین ژروری اعتقاد داشتند»

علیرضا حیدرآبادی‌پور عضو هیئت مدیره بانک سپه گفت:

 «دکتر خاوری حقوقدانی است که بازارهای پول و سرمایه را به خوبی می‌شناسند و در بخشهای مختلف اقتصادی از جمله صنعت، معدن، بازرگانی و امور بین الملل بسیار متبحر و با تجربه هستند»

حالا قبول می‌کنید که در مورد جناب خاوری سوءتفاهم شده و ایشان فقط برای گذراندن تعطیلات چند ساله به کشور کانادا رفته‌اند؟!

به قول جناب دکتر کاظمی دینان مدیر اسبق روابط عمومی بانک ملی: شاد باشید.


* معاون اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و کارشناس ارشد محیط زیست
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
تابناک عزيز
با سلام
لطفا بررسي فرماييد روابط عمومي بانک ملي ايران چقدر بابت تهيه اين مجله پرداخت کرده است؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار