بازدید 6254

اتفاقي نادر در بوكس ايران !

دبير فدراسيون بوكس گفت: از اينكه اين اشتباه رخ داده متاسفم و من به عنوان سرپرست برگزاري مسابقه‌ها بايد بيشتر دقت مي‌كردم.
کد خبر: ۲۰۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲ 08 November 2011
ايسنا ، بوكس ايران كه در اين سال‌ها هميشه شاهد اتفاق‌هاي نادري همچون جنجال و دعوا در ليگ و مسابقه‌هاي قهرماني كشوري، مبارزه كردن يك بوكسور در دو تيم، برگزاري يك فصل در ليگ در مدت زمان دو سال و طولاني شدن ليگ و چندين و چند اتفاق ديگر بوده، اين بار شاهد اتفاق نادر ديگري است كه يك بوكسور دوپينگي كه دو سال از حضور در تمامي مسابقه‌هاي داخلي و بين‌المللي محروم بود قهرمان وزن ۵۲ كيلوگرم ايران شد.

در بيست و يكمين دوره مسابقه‌هاي بوكس قهرماني كشور كه با حضور ۲۱۳ بوكسور در آبادان با قهرماني تيم تهران به پايان رسيد در وزن ۵۲ كيلوگرم مسعود ريگي از استان سيستان و بلوچستان قهرمان شد.

نكته‌ي جالب اين قهرماني اين است كه مسعود ريگي سال گذشته در جريان بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۰ گوانگ‌جو به دليل استفاده از مواد نيروزا دو سال از حضور در تمامي مسابقه‌هاي داخلي و بين‌المللي محروم شد اما در حالي كه اكنون حدود يك سالي از محروميت اين بوكسور، سپري شده او در مسابقه‌هاي قهرماني كشور شركت كرد و قهرمان شد!

اين بوكسور كه به نوعي در اوزان سبك ايران يك پديده به حساب مي‌آيد، سه سال پيش در مسابقه‌هاي قهرماني جوانان آسيا در تهران هم قهرمان شد كه آن قهرماني هم حواشي زيادي براي فدراسيون ايجاد كرد.

در آن سال پس از مسابقه‌ها اثبات شد كه مسعود ريگي با شناسنامه تقلبي و جعل هويت و صغر سن در مسابقه‌هاي آسيايي شركت كرده و يك سال از حضور در تيم ملي محروم شد و مدالش گرفته شد.

به هر حال مسئولان فدراسيون بوكس براي آنكه اين اشتباه را نپذيرند، ريگي را به تيم ملي دعوت نكردند اما باز هم براي ديگر بوكسورها كه با شكست مقابل ريگي از دور مسابقه‌هاي قهرماني كشور حذف شدند، احقاق حق نخواهد شد.

دبير فدراسيون بوكس با عذرخواهي از مردم و اهالي بوكس، دليل اصلي اين اشتباه را دكتر روان‌شناس و مسئول تغذيه تيم‌ ملي مي‌داند.

همايون اردلان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌جو بود كه مسعود ريگي دوپينگي و براي دو سال محروم شد. او به دليل سرماخوردگي به پزشك عمومي مراجعه كرده بود كه به دليل ناآگاهي پزشك از شرايط دوپينگ، دارويي را مصرف كرد كه دوپينگش اعلام شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا مسعود ريگي در مسابقه‌هاي قهرماني كشور مبارزه كرد، افزود: دكتر حاج رسولي مسئول تغذيه و دكتر روان‌شناس تيم ملي پيش از مسابقه‌ها گفت كه چون ريگي يك سال از محروميتش را سپري كرده مي‌تواند در مسابقه‌هاي داخلي شركت كند! ما هم كه به او اعتماد داشتيم اجازه مبارزه داديم.

دبير فدراسيون بوكس در پاسخ به اين سوال كه مگر در چنين مواقعي نبايد فدراسيون پزشكي ورزشي در نامه‌اي به صورت رسمي اين مسئله را اطلاع دهد، گفت: معمولا اين طور است كه هر ورزشكار دوپينگي بايد دو سال از حضور در تمامي ميادين محروم شود اما وقتي اين مسئله را به دكتر حاج رسولي گفتم به من گفت نامه‌اش را بعدا ارسال خواهند كرد.

وي ادامه داد: توجه به استان محروم سيستان و بلوچستان، حفظ سرمايه‌هاي تيم ملي، توجه به مسائل روحي و رواني ملي‌پوشان و اينكه يك ملي‌پوش از دست نرود از جمله دلايل ما براي اين بود كه اجازه داديم مسعود ريگي در مسابقه‌هاي قهرماني كشور مبارزه كند و نمي‌دانستيم كه اين طور خواهد شد.

اردلان با تاكيد بر اينكه مدال طلاي مسعود ريگي از او گرفته خواهد شد گفت: فردا (سه‌شنبه) جلسه‌اي در فدراسيون برگزار مي‌كنيم كه در آن جلسه تصميم‌هاي نهايي گرفته خواهد شد اما قطعا مدال او را مي‌گيريم و نفرات بعدي به ترتيب يك پله بالاتر مي‌آيند.

وي به اين سوال كه آيا با اقدام فدراسيون در كنار گذاشتن ريگي، حق بوكسورهايي كه به ريگي باخته‌اند پس گرفته خواهد شد؟ پاسخ داد: مي‌دانم كه نمي‌توانيم حق همه بوكسورها را در اين وزن ادا كنيم اما سعي مي‌كنيم با نظر كميته فني آن‌هايي كه شرايط خوبي داشتند و با اختلاف كمي به ريگي باخته بودند را به اردوها دعوت كنيم تا حق آن‌ها ادا شود.

با اشاره به اينكه مسعود ريگي مي‌تواند مدت باقي مانده محروميتش را تمرين كند، گفت: از اين پس در مورد او بيشتر دقت مي‌كنم و سعي مي‌كنم حقي پايمال نشود.

وي گفت: از اينكه اين اشتباه رخ داده متاسفم و من به عنوان سرپرست برگزاري مسابقه‌ها بايد بيشتر دقت مي‌كردم. اما باز هم مي‌گويم روان‌شناس و مسئول تغذيه تيم ملي كه فرد مورد اعتماد است و هميشه به حرف‌هاي او گوش مي‌كرديم مسئول اين اتفاق است. او به من گفت كه ريگي شرايط روحي خوبي ندارد و اگر اكنون به او كمك نكنيم شايد اتفاق بدي برايش بيفتد!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل