بازدید 4155

تداوم اعتراض به نظام سرمايه داري در امريکا

در امریکا بر دامنه اعتراضات علیه انچه راهپیمایان ان را طمعکاری شرکت ها و بانک ها می نامند افزوده شده است. سازمان دهندگان این اعتراضات، دو هفته پیش با تجمع در چادرهایی که در نزدیکی وال استریت برپا کرده بودند کار خود را اغاز کردند.
کد خبر: ۱۹۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۴ 03 October 2011
 اعتراض به نظام سرمایه داری در امریکا که از چند هفته پیش اغاز شده است همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی پلیس نیویورک پانصد تظاهر کننده را بازداشت کرده است، این افراد عضو یک جنبش ضد سرمایه داری هستند که نام «جنبش تسخیر وال استریت» را بر خود نهاده اند ان ها تلاش می کنند تا توجه مردم را به انچه طمعکاری شرکت ها می نامند جلب کنند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی در امریکا بر دامنه اعتراضات علیه انچه راهپیمایان ان را طمعکاری شرکت ها و بانک ها می نامند افزوده شده است. سازمان دهندگان این اعتراضات، دو هفته پیش با تجمع در چادرهایی که در نزدیکی وال استریت برپا کرده بودند کار خود را اغاز کردند.

تظاهرکنندگان از سیاست دولت امریکا که از بخش بانکی حمایت و سیاست کاهش خدمات عمومی را دنبال می کند انتقاد کردند همچنین ان ها از این که دولت امریکا این زمینه را برای بخش خصوصی بوجود اورده تا از کارگران سو استفاده و دستمزد ان ها را کم کنند انتقاد و به طمع ورزی شرکت ها اعتراض کردند. یکی از معترضان گفت: اقتصاد امریکا متلاشی شده است مردم گرسنه اند و کاری برای ان ها وجود ندارد و تعداد راهپیمایان در منهتن بیش از هرزمان دیگری است.

راهپیمایی ها اعتراض امیز مردم امریکا تنها در شهر نیویورک نبود بلکه شهرهای بوستون، شیکاگو و سانفرانسیسکو نیز شاهد راهپیمایی های مشابهی بودند و برخی از ستارگان هنری امریکا همچون مایکل مور کارگردان امریکایی و سوزان سراندون در این راهپیمایی ها شرکت داشتند.

تظاهرکنندگان به شیوه برخورد پلیس با راهپیمایی های مسالمت امیزشان اعتراض کردند، تصاویری در یوتیوب قرار داده شد که نشان می داد پلیس امریکا در نیویورک علیه تظاهرکنندگان ازگاز فلفل استفاده کرده است و این مساله موجی از خشم در سایت های ارتباط جمعی به راه انداخته است. پس از انکه تظاهرکنندگان چندساعتی یکی از گذرگاه های پل منهتن را مسدود کردند پلیس اقدام به بازداشت بیش از پانصد تن از ان ها کرد. یکی از تظاهرکنندگان گفت:ما اینجا ایستاده بودیم و شعارهای خودمان را می دادیم و تلاش می کردیم از پل عبور کنیم که ناگهان سرو کله پلیس ضد شورش پیدا شد و بی هیچ دلیلی باتوم هایشان را در هوا می چرخاندند.

تعداد راهپیمایان در نیویورک همچون یک گلوله برف لحظه به لحظه بیشتر می شود. معترضان قصد دارند همچنان به حضورشان در چادرهایشان در مقابل منطقه وال استریت ادامه دهند حتی تا زمانی که زمستان سرد نیویورک فرا برسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر