بازدید 53547

مدیرعامل بانک ملی استعفا داد، مدیر عامل صادرات اما...!؟

در هر صورت و با هر گونه واکنش از افرادی که مسئول بودند و در حیطه مسئولیتشان، چنین خطایی شده، قوه قضائیه و نیرو‌های امنیتی با جدیت مسأله را پیگیری خواهند کرد و دیگر کسانی که سر خود را زیر برف نگاه داشته‌اند نیز به زودی ـ اگر نه به میل خود ـ سرانجام به پیشگاه پاسخگویی ملت کشیده خواهند شد.
کد خبر: ۱۹۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷ 27 September 2011
سرویس اقتصادی ـ محمودرضا خاوری، مدیر عامل بانک ملی ایران استعفا داد.

به گزارش «تابناک»، شنیده‌ها حاکی است، خاوری، مدیر عامل بانک ملی ایران، دیروز از سمت خود استعفا کرد.

در همین رابطه یک منبع آگاه به «تابناک» گفت: شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد با این استعفا موافقت کرده است.

بیش از دو هفته از آشکار شدن بزرگترین اختلاس تاریخ ایران می‌گذرد و مطالبات عمومی در سطح جامعه برای استعفای مسئولین عالی‌رتبه ذیربط همچون رییس بانک مرکزی و رؤسای بانک‌های عامل در این اختلاس همچنان ادامه دارد. گفتنی است در همین راستا، نمایندگان مجلس نیز طرح استیضاح وزیر اقتصاد را کلید زده‌اند.

شاید پندار این باشد که فرد استعفا دهنده با این کار، خود را الزاما خطاکار اصلی می‌داند و معرفی می‌کند، حال آنکه چنین نیست و فرد استعفا دهنده با این رفتار، حداقل از بابت کوتاهی خود در مدیریت ناصحیح مجموعه تحت امرش ـ که موجبات تخلف را فراهم آورده ـ از مردم عذرخواهی می‌کند، چیزی که هنوز درباره سید محمد جهرمی و محمود بهمنی اتفاق نیفتاده است!

از سویی روز گذشته، حجةالاسلام محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور و مسئول نظارت بر پرونده فساد مالی بزرگ، با صراحت مدیران درگیر در این پرونده را مخاطب قرار داد و از آنان در برابر خبرنگاران پرسید که چطور مشکوک نشدید و سؤال نکردید؟!

پس از این اظهارات حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای که هرچند نه اعلام جرم، بلکه چیزی در حد آن بود، سرانجام، خاوری ـ که در هفته‌های گذشته بر اخبار دستگیری مدیران بانک خود تکذیبیه می‌فرستاد ـ استعفا کرد.

اما نکته مهم اینجاست که دیگر مسئولین درگیر در این پرونده چه برخوردی با مسئله خواهند کرد؛ آیا آنان نیز به ادامه روند کنونی و انکار کوتاهی خود ادامه خواهند داد و تا اعلام رسمی نام خود توسط حجةالاسلام اژه‌ای، با بی‌تفاوتی بر مسند خود خواهند نشست؟!

و مسأله بعدی اینکه آیا اصلا باید حتما مسئول مربوطه، مورد خطاب و پرسش واقع شود تا کناره‌گیری کند؟ مگر نه اینکه وقوع جرم توسط معاونین ارشد و زیرمجموعه منصوب مستقیم یک مسئول عالی‌رتبه، مسئولیت وی را دوچندان می‌سازد؟

آیا ناآگاهی مدیری از وقوع چنین جرم بزرگی در زیر مجموعه‌اش، خود جرمی بزرگ و مستحق مجازات نیست؟ و آیا تداوم بی‌تفاوتی دیگر مسئولین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و نیز دیگر بانک‌های درگیر ـ به ویژه بانک صادرات ـ بی‌احترامی به مردم، نظام و قانون تلقی نمی‌‌شود؟

در هر صورت و با هر گونه واکنش از افرادی که مسئول بودند و در حیطه مسئولیتشان، چنین خطایی شده، قوه قضائیه و نیرو‌های امنیتی با جدیت مسأله را پیگیری خواهند کرد و دیگر کسانی که سر خود را زیر برف نگاه داشته‌اند نیز به زودی ـ اگر نه به میل خود ـ سرانجام به پیشگاه پاسخگویی ملت کشیده خواهند شد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در سخنان دیروز خود، از وقوع ده تخلف در پرونده اختلاس بزرگ نام برده و آنها را برشمرد که افزون بر بانک مرکزی، دو بانک صادرات به عنوان صادرکننده ال سی‌ها و بانک ملی به عنوان نقد کننده آنها در مظان اتهام اصلی بوده و برای همین، افکار عمومی همچنان منتظر استعفای آنها ـ حداقل کار ممکن ـ هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
وزیر اقتصاد هم اگه عرضه دارد بايد استعفا دهد .
قابل توجه آقاي جهرمي!!!
متاسفانه بانک ملی که اسم و رسم بزرگترین بانک جهان اسلام را یدک می کشد هنوز از ابتدایی ترین خدمات نوین بانکداری بی بهره است.
به طور مثال هنوز سحاب اینترنتی -کارت به کارت از طریق اینترنت- در این بانک راه اندازی نشده است.
بعد از اون افتضاح اختلاس کجا داره فرار میکنه!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
استعفا داد يا بركنارش كردن؟؟؟!!!
بنده اعلام آمادگی می کنم !
کجا؟؟؟!!! باید بمونه تا محاکمه شه، بعد...
ما منتظر استعفای با لاتر ها هستیم
این استعفا هم بخاطر مطرح شدن استیضاح وزیر اقتصاد است
قابل توجه مدير عامل بانك صادرات ايران آقاي دكتر جهرمي
والا دروغ چرا. خبر موثق دارم که دیروز آقای حسینی آقای خاوری رو برکنار کردند و ایشون هم دیشب مهمونی خداحافظی با همکاران گرفتند تو خیابون شریعتی. اگه خواستید مدارک رو هم براتون میفرستم.
سلام ميشه بجاي ايجاد خبرهاي كذب به اصل موضوع بپردازيد ايشان اصلا استعفا نكرده اند و دليلي براي اين كارشان وجود ندارد شما بهتر از تابناك عزيز به دنبال اصل خبر باشيد تا حواشي
چه خوب بود دزد های قبلی را هم می گرفتید
باز هم بخاطر جرات در قبول اشتباه نظارتي و استعفاء بسيار نکته مثبتي است.
آقاي جهرمي و استعفا ! يك چيز هايي ميگوييد . ايشان گفته بودند بايد از من تشكر شود و حتي جايزه هم به من بدهند كه بعد از چند سال موفق به كشف اختلاس شدم ! بيشتر از نصف سرمايه بانك اختلاس شده آقا تازه فهميده . مثل اين ميمونه كه شما شب بياي خونه و ببيني هيچ چيزي در خانه نيست ولي نفهمي كه دزد آمده همه را جارو كرده .
خود وزير چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
چرا مسئولان هر چه زودتر شفاف سازی اذهان عمومی در این مورد را انجام نمی دهند؟ در مملکت اسلامی این یک افتضاح بزرگ است!
استعفا رو میخایم چی کار پولارو برگردونین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار