بازدید 5717
کاتوزیان خبر داد:

طرح جایگزینی نخست وزیر به جای رییس‌جمهور

نظریه جایگزینی نخست وزیر به جای رییس جمهور اکنون بین بعضی از نمایندگان مجلس که وجهه سیاسی بیشتری دارند مطرح و مورد بررسی و صحبت است.
کد خبر: ۱۹۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷ 21 September 2011
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا نظریه‌ای بین صاحب نظران سیاسی مطرح شده است، مبنی بر اینکه کشور ما با توجه به اینکه از نعمت ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب برخوردار است نیازی به وجود رییس جمهور در کشور نیست.

حمیدرضا کاتوزیان در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار داشت: کشور می‌تواند به عنوان عالیترین مقام اجرایی نخست وزیر داشته باشد که توسط مجلس انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه این نظریه قابل تامل است، اذعان داشت: این نظریه از این رو قابل تامل و توجه است که پاسخگویی قوه مجریه را در قبال نمایندگان ملت افزایش می‌دهد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون نیز در بسیاری محافل این موضوع طرح شده و در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه قدرت نظارتی نمایندگان مردم را باید افزایش داد، تصریح کرد: اگر قدرت نظارتی نمایندگان مردم افزایش پیدا کند، قطعا آثار مثبتی در کشور خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این نظریه بین نمایندگان مجلس نیز مطرح است، تصریح کرد: نظریه جایگزینی نخست وزیر به جای رییس جمهور اکنون بین بعضی از نمایندگان مجلس که وجهه سیاسی بیشتری دارند مطرح و مورد بررسی و صحبت است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار