بازدید 2233
عباسي:

بايد جلوي رواج نظام دلالي را گرفت

وزیر ورزش و جوانان گفت: فدراسیون فوبتال با تشکیل کارگروهی مسائل ضد فرهنگی را بررسی و با آنها مقابله کند.
کد خبر: ۱۹۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸ 19 September 2011
فارس، مجمع فدراسیون فوتبال با حضور محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان از ساعت 10:25 صبح امروز در سالن همایش‌های آکادمی ملی المپیک در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.

محمد عباسی در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم که در این جمع حاضر شده‌ام و خدا را شکر می‌کنم. از مسئولان فدراسیون فوتبال به دلیل به موقع برگزار شدن این مجمع تشکر می‌کنم و خودم بسیار علاقه داشتم تا در این جلسه حاضر شوم.

وی ادامه داد: اگر موفقیتی در فوتبال ایران حاصل شده به دلیل زحمات شما بود. همه باید همدل باشند و به منظور رسیدن به اهداف مشترک این جلسات را به موقع برگزار کنند. چون نیت اعضا پاک است پس قطعا فضای مجمع هم مبارک است.

عباسی با بیان اینکه پیشنهادها باید ارائه شود خاطرنشان کرد: سیاستگذاران ورزش سمت و سوی خاصی را نسبت به یک رشته ورزشی خاص در پیش گرفته‌اند که دلیل آن هم بستر سازی رسانه‌ها است. امکانات برای فوتبال به خوبی فراهم می‌شود، اما این کار به این معنا نیست که به سایر رشته‌ها بی‌توجه باشیم. فدراسیون‌های مختلف باید امکانات زیاد را برای خود فراهم کنند.

وی افزود: هر رشته‌ای که بیشتر به جذب مردم به ورزش همگانی تلاش کند باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. ما هم وظیفه داریم به تمام رشته‌ها رسیدگی کنیم. نفس تاسیس وزارتخانه ورزش و جوانان برآورده کردن توقعات جدید است. خیلی‌ها توصیه می‌کنند و این موضوع کاملاً طبیعی است چرا که معتقدم باید ایده‌های جدید را پیدا کنیم.

عباسی عنوان کرد: وظایف ما مانند وظایف سازمان تربیت بدنی نیست و کارهای سخت‌تری برعهده داریم چرا که دو سازمان را ادغام کرده‌ایم. همه باید کمک کنند تا ساختار قوی‌تری داشته باشیم. من تمام کارها را پیگیری می‌کنم و با توجه به برنامه‌ها کارها را انجام می‌دهم. کارهای زیادی انجام شده، اما کارهای بیشتری باقی مانده است.

وی با اشاره به جهش در زیرساخت‌ها اظهار داشت: این کار حاصل تلاش‌های زیادی بوده و از ابتدا کارهای فراوانی شده است، اما در دولت نهم این موضوع پیشرفت زیادی داشت. به همین دلیل می‌گویند که برخی از زمان‌ها قابل احترام‌تر هستند.

عباسی به استعدادیابی اشاره کرد و گفت: این موضوع بسیار مهم است. سرمایه انسانی نکته مثبتی در ایران محسوب می‌شود که باید از آن به خوبی استفاده کرد. اداره کل استعدادیابی در وزراتخانه مشغول به‌کار است و در همین راستا از مسئولان استان‌ها هم می‌خواهیم تا توجه خاصی به این امر داشته باشند.

وی افزود: ورزش همگانی یکی دیگر از اولویت‌های ما است. به ساخت مکان‌های ورزشی هم برای جلوگیری از فساد و اعتیاد جوانان باید توجه ویژه‌ای داشت. مکان‌های ورزشی باید پاک باشند.

به گزارش فارس عباسی عنوان کرد: سعادت از راه فوتبال و ورزش حاصل نمی‌شود، اما اینها می‌توانند در مسیر سعادت به انسان کمک کنند. متاسفانه در رشته‌های مختلف سرمایه‌گذاری می ‌کنیم و قهرمان‌های زیادی پرورش می‌دهیم، اما طول عمر قهرمانی آنها بسیار کم است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: باید از منابع قهرمانی خود محافظت کنیم و پیشکسوتان برای این امر باید بسیار به ما کمک کنند و ایده‌های جدید بدهند. در یک سال گذشته فعالیت‌های خوبی در فوتبال انجام شده اما برخی مواقع این برنامه‌ها و فعالیت‌ها مقطعی بود. به هر حال باید به نکات دست یافتنی و مثبت فوتبال هم توجه کرد که یکی از مهم‌ترین آنها حضور 30 میلیون هوادار است.

عباسی گفت: باید مثل خیلی از کشورها لیگ‌های منظمی داشته باشیم و حضور پیشکسوتان و انسان‌های باتجربه باعث می‌شود که زودتر به آینده امیدوار شویم. باید قبول کنیم هواداران ما توقع به جایی دارند و باید به هدفمان که تمرکز برای صعود به جام جهانی است، برسیم.

وی افزود: من فرصت خواستم تا کمی صحبت کنم و از تمام اعضای مجمع تشکر می‌کنم که مشکلات را در میان گذاشتنند. ما در حال حاضر المپیک 2012 را در پیش داریم ولی ملت ایران نزدیک به 30-40 سال است به دنبال حضور تیم امید در المپیک هستند و سال‌هاست به جام جهانی چشم دوخته‌ایم. نقش باشگاه‌های ما بسیار بالا است و هیئت‌های استانی و شهرستانی باید دست به دست هم بدهند و در کنار مجموعه باشند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: باید تلاش کنیم با علمی‌تر کردن ورزش از داشته‌هایمان استفاده کنیم و مانع تنش‌ها و مشکلاتی که در نظام ورزش است، شویم. امیدوارم فدراسیون با این برنامه درازمدتی که آغاز کرده فوتبال را به سرانجام خوبی برساند.

عباسی گفت: زمانی فدراسیون می‌تواند با بال‌های قدرتمند حرکت کند که کمیته‌ها در کنار آنها باشند. هر فدراسیون یک رئیس و یک نائب رئیس نیاز دارد. درست مثل یک شهر که یک فرماندار و یک شهردار می‌خواهد از همین رو اگر بقیه بیرون نشسته‌اند نباید توانایی خود را نادیده بگیرند و باید به همه کمک کنند.

عباسی تصریح کرد: نکته مهمی را یادآوری می‌کنم و آن این است که فدراسیون با تشکیل کارگروهی مسائل ضد فرهنگی را بررسی و با آنها مقابله کند. اینکه خیلی‌ها تصور کنند می‌شود نظام دلالی را رواج داد درست نیست چون ممکن است این مسئله رنگ و بوی سیاسی و اقتصادی به خود بگیرد. قویا تاکید می‌کنم فدراسیون روی این مسئله نظارت زیادی داشته باشد و ریشه‌های آن بررسی شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر