بازدید 69797

اعتراض به حضور احمدی‌نژاد در نیویورک +عکس

کد خبر: ۱۸۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶ 11 September 2011
سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» با ادعای همکاری ایران با القاعده و در مخالفت با حضور احمدی‌نژاد در نیویورک دست به نصب بیلبوردی در میدان تایمز این شهر زد.

به گزارش مشرق، در حالی که مقامات آمریکایی از حضور احمدی‌نژاد در نشست سالانه 11 سپتامبر و به زیر سوال بردن وقایع این روز توسط وی احساس نگرانی می‌کنند، سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» روز جمعه اعلام کرد که هم‌زمان با بازدید رئیس جمهور ایران از شهر نیویورک و در مخالفت با حضور وی دست به نصب یک بیلبورد زده است.

در این بیلبورد که در میدان تایمز نصب شده، رئیس‌جمهور ایران «شریک غیرفعال القاعده»‌ نامیده شده است: «در حالی که پس از ده سال هنوز حادثه 11 سپتامبر را فراموش نکرده‌ایم، شریک غیرفعال القاعده به نیویورک می‌آید.»

این بیلبورد بر این تاکید دارد که ایران با القاعده همکاری دارد. بر اساس گزارشی که اواخر سال گذشته منتشر شد، وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است که ایران با القاعده هم‌پیمان شده و به این سازمان اجازه می‌دهد تا از خاک ایران برای انتقال پول، سلاح، و نیروهای جنگی به پایگاه‌های خود در پاکستان و افغانستان استفاده کند.

رئیس سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» مارک والاس در اظهاراتی در این خصوص بیان داشته است: «امسال، دولت آمریکا به طور رسمی جزئیاتی در مورد رابطه ایران با القاعده و همکاری آنها با هم برای انتقال پول، سلاح، و نیروی جنگی به پایگاه‌های القاعده در منطقه ارائه کرد. هر کشوری که از القاعده حمایت کند در خور سرزنش است، و در حالی که آمریکاییان آماده یادآوری حملات وحشتناک 11 سپتامبر می‌شوند، خشم‌برانگیز است که رهبر چنین کشوری قرار است به شهر نیویورک سفر کند.»


وی می‌افزاید: «از احمدی‌نژاد و همراهان وی در شهر نیویورک یعنی جایی که واقعه بد 11 سپتامبر روی داده، استقبال نخواهد شد. سازمان ما از کلیه هتل‌های منهتن می‌خواهد تا با خودداری از اسکان‌دهی به احمدی‌نژاد، پیام محکمی را به این شریک غیرفعال القاعده بفرستند.»

این سازمان همچنین از هتل‌های شهر نیویورک خواسته است تا از اسکان‌دهی به احمدی‌نژاد خودداری کنند. حدود یک ماه پیش، سایت دیلی‌بیست در این راستا دست به انتشار خبری تحت عنوان «هتل‌ها باید احمدی‌نژاد را تحریم کنند» زد. والاس با ادعای اینکه ایران از القاعده حمایت می‌کند خطاب به هتل‌های منهتن گفته بود: «آیا به نظر هتل‌های منهتن واقعاً صحیح است که برای رهبر چنین دولت نفرت‌انگیزی آن هم در شهری که بدترین حادثه در 11 سپتامبر رخ داده است، امکانات اسکان‌دهی فراهم آورند؟»

لازم به ذکر است که دیلی‌بیست در اعلامیه خود از هتل‌ها و مردم شهر نیویورک خواسته بود تا مانع اسکان‌دهی و حضور رئیس‌جمهور ایران شوند تا بدین طریق باعث منزوی شدن ایران گردند: «اکنون با رد میزبانی از احمدی‌نژاد به هنگام دیدار وی از نیویورک، هتل‌ها و دیگر اماکن می‌توانند به منزوی ساختن این رژیم ایرانی کمک کنند. با خودداری از اسکان نمایندگان ایران، هتل‌های نیویورک می‌توانند این پیام محکم را بفرستند که تجارت آمریکا به چیزی بیش از دلار اهمیت می‌دهد. حداقل کاری که صنعت مهمان‌نوازی می‌تواند در سپتامبر امسال انجام دهد این است که به هیچ وجه به احمدی‌نژاد و گروه‌های وی، که با القاعده هم‌پیمان شده‌اند، هیچ نوع خدماتی ارائه نکند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار