بازدید 14500

انتقاد شدید حسینیان از لاریجانی و قالیباف

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه لاریجانی و قالیباف در جریان فتنه موضع روشنی اتخاذ نکردند، گفت: به دلیل اینکه این دو نفر مواضع شفافی نگرفتند نباید در مرکزیت اصول‌گرایی نماینده‌ای داشته باشند.
کد خبر: ۱۸۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۳ 10 September 2011
نماینده مردم تهران در پاسخ به اینکه چرا در زمان انتخاب رئیس مجلس به جای حداد عادل به لاریجانی رأی دادید در حالی که امروز او را جزء ساکتین در فتنه می دانید گفت: لاریجانی از افرادی بود که در 8 سال حاکمیت دوم خردادی‌ها به عنوان نقطه مرکزی، نیروهای معتقد به راه ولایت را جمع و کمک کرده بود تا حذف نشوند و برنامه‌هایی مانند چراغ و کنفرانس برلین را از صدا و سیما پخش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوازدهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در خصوص اینکه چرا جبهه پایداری از اخراجی‌های دولت تشکیل شده است، تصریح کرد: این‌گونه نیست که همه جبهه پایداری از اخراجی‌ها باشند. بنده، رسایی و زارعی از ورودی‌ها نبودیم که بخواهیم از اخراجی‌ها باشیم، ما با دولت بودیم ولی در دولت نبوده‌ایم.
حسینیان با بیان اینکه دلیل اخراج شدن بعضی افراد به خاطر انحرافی بود که در کنار دولت و در کمین‌گاه قرار گرفته بود، اظهار داشت: همه ما بعد از جریان خانه‌نشینی یازده روزه احمدی‌نژاد احساس کردیم که یک نوع سرخوردگی در میان نیروهای مذهبی به وجود آمده است، به همین دلیل جمعی از دوستان با عده‌ای از دوستان صحبت کردند و به این نتیجه رسیدند که یک حرکت امیدوار کننده و یک گفتمان فکری را در جامعه ایجاد کنند.
 
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا در زمان انتخاب رئیس مجلس به جای آقای حداد عادل به آقای لاریجانی رأی دادید، در حالی که امروز او را جزو ساکتین در فتنه می دانید، گفت: لاریجانی زمانی رئیس صداوسیما بود و از افرادی بود که در هشت سال حاکمیت دوم خردادی‌ها، به عنوان یک نقطه مرکزی، نیروهای معتقد به راه ولایت را جمع کرده و کمک کرده بود تا در مقابل دوم خردادی‌ها حذف نشوند و برنامه‌هایی مانند چراغ و کنفرانس برلین را از صدا و سیما پخش کرد.
 
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه زمانی که هیچ‌کس حاضر نمی‌شد به فردی مانند من برنامه بدهد، لاریجانی دستور اکید داده بودند که حتماً سخنرانی‌های بنده پخش شود، گفت: لاریجانی یک انسان مبارز بود و زمانی که صحبت می‌کرد بسیاری از ادبیات انقلابی را بنیان گذاشته بود .
 
عضو جبهه پایاداری در خصوص نگاه خود به حداد عادل گفت: اعتقاد ما نسبت به آقای حدادعادل این است که وی فردی محافظه‌کار است و ما امیدی برای ایجاد تحول در زمینه کار انقلابی در وی نمی دیدیم، چون حدادعادل از افرادی بود که در مجلس ششم حضور داشت ولی ما اقدام خاصی ندیدیم و همچنین تجربه مجلس هفتم هم بود که باز بر ما ثابت شد که وی محافظه‌کار است.
 
وی تصریح کرد: پس از انتخاب لاریجانی به ریاست مجلس ما در اولین دور از حرکت وی در مجلس با اختلاف شدید روبرو شدیم. نظر لاریجانی این بود که دیگر جریانی به اسم دوم خرداد وجود ندارد و باید از آنها عبور کنیم که این اولین اختلاف ما بود.
 
حسینیان با بیان اینکه اتفاق بعدی زمانی بود که در اوایل مجلس که شعبات برای تعیین اعضای کمسیون‌ها تشکیل شده بود و بنده هم رئیس یکی از شعبات بودم در کمسیون متبوع رأی‌گیری کردیم و افراد انتخاب شدند، گفت: سپس لاریجانی به کمک توکلی گفتند که این انتخابات باید دوباره انجام شود به دلیل اینکه دوم خردادی‌ها می‌خواستند در یک کمیسیون باشند یعنی هم در کمیسیون صنعت و هم کمیسیون امنیت ملی و ما مخالف بودیم. آنها انتخابات قانونی ما را باطل کردند و مجدداً به دنبال برگزاری انتخابات دیگری بودند که من ایستادگی کردم و این شروع دعوای بین من و لاریجانی بود.

وی در خصوص تحلیل لاریجانی درباره انتخابات سال 88 گفت: در جریان انتخابات هم اختلاف ما با لاریجانی بر سر همین تحلیل غلط بود. تحلیل وی این بود که موسوی به احتمال قوی رأی خواهد آورد لذا نباید مجلس را با موسوی درگیر کرد. ما تلاش کردیم که نمایندگان مجلس به نفع احمدی‌نژاد وارد صحنه شوند تا مورد حمایت قرار گیرد اما لاریجانی تلاش کرد چنین اتفاقی نیفتد.
 
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اظهار داشت:  ما تلاش کردیم فراکسیون اصولگرایان را تشکیل دهیم اما لاریجانی مدام طفره می‌رفت و ما به زور آن را تشکیل دادیم. فراکسیون تشکیل شد و لاریجانی به عنوان مخالف صحبت کرد و من در موافقت به اینکه باید ما چنین تصمیمی بگیریم و موسوی در آینده رأی نخواهد آورد بالاخره فراکسیون تصمیم گرفت که از احمدی‌نژاد حمایت کند، حتی در پایان حاضر نشدند یک اطلاعیه در حمایت از احمدی‌نژاد تنظیم کنند و این اختلافات روز به روز بیشتر شد.
 
وی تصریح کرد:  اگر اکنون هم حدادعادل بخواهد رئیس مجلس شود من یکی از مخالفان جدی وی هستم.
 
حسینیان در خصوص سکوت مجلس در فتنه 88 اظهار داشت: این اتفاقات و تحلیل‌های غلط در مورد انتخابات بعد از مجلس هشتم پیش آمد که ما در همان زمان موضع‌گیری کردیم. نفرمایید مجلس چرا در مقابل فتنه سکوت کرد. مجلس سکوت نکرد. چند روز پیش سایت رجا مواضع بنده را در قبال فتنه بازخوانی کرد. ملاحظه کنید من در چند جا موضع‌گیری کردم. چه کسی در همین مجلس گفت که امروز باید از سران فتنه اعلام بیزاری کنیم؟ چه کسی در مجلس طومار جمع کرد که رهبران فتنه محارب و مفسد فی الارض هستند.
 
وی ادامه داد: در همین مصاحبه ای که چند روز گذشته باهنر انجام داد، گفت یکی از نمایندگان مجلس گفته بود که این سه  نفر سران فتنه را اگر به دست من بدهید شب تا صبح محاکمه می‌کنم و در میدان فلان جا به دار می‌آویزم. این را چه کسی گفته است. آیا در همین مجلس نگفتیم؟
 
وی به مواضع حداد عادل در فتنه 88 نیز اشاره کرد و گفت: آقای حدادعادل  از کسانی بود که در جریان فتنه در مقابل فتنه‌گران قرار گرفت و موضع‌گیری‌های خوبی داشت. همین مجلس بود که علیرغم میل لاریجانی راهپیمایی در اعتراض به عملکرد سران فتنه برگزار کرد.
 
وی در خصوص نظر جبهه پایداری نسبت به حضور افرادی مانند محمدرضا باهنر در مجموعه اصول‌گرایان اظهار داشت: اعتقاد جبهه پایداری بر این است که در مرکزیت اصول‌گرایان نباید افرادی که جزو قاعدین و نشستگان فتنه بوده‌اند باشند. علت این است که ما باید پاسخ‌گوی مردم متدینی باشیم که حماسه‌هایی مانند 9 دی را خلق کرده‌اند.
 
وی در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم گفت: جریان اصلاح‌طلب چه در زمانی که قدرت را به دست گرفته بودند و چه در زمانی که منتقد حکومت هستند، در جایگاه اپوزوسیون بوده و عمل کرده‌اند. آنها قواعد حکومت‌داری را رعایت نمی‌کنند. از طرفی هیچ‌گاه این جریان کنار گذاشته نشده است، حتی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دور هفتم وقتی معین رد صلاحیت شد، رهبری دستور دادند که صلاحیت وی را تأیید کنند، یعنی رهبری تأکید داشتند که اینها هم در فضای سیاسی کشور حضور داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: اگر این جریان با نام خاصی وارد صحنه نشود قطعاً به صورت فردی در انتخابات شرکت خواهند کرد. خیلی از همین آقایان اصلاح‌طلب و بسیاری از مجلسی‌ها در حال آماده شدن برای شرکت در انتخابات هستند بنابراین تک صدایی نخواهد بود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص سرنوشت نهایی طرح نظارت بر نمایندگان گفت: این واقعیتی است که علیرغم تأکید رهبری بسیاری از نمایندگان علاقه ندارند کسی بر آنها نظارت کند. دلیل این مسئله هم روشن است. وقتی نماینده‌ای وارد مجلس می‌شود در حالی که یک خانه یا یک ماشین دارد، اگر نظارت نباشد، می‌تواند هنگام پایان کار مجلس‌اش چند خانه و ماشین داشته باشد. اصلاحات طرح نظارت انجام شده و آماده مطرح شدن در صحن مجلس است و امیدوار هستیم که تا پایان این مجلس به تصویب برسد ونمایندگان این دوره و دوره بعدی را در بر بگیرد.
 
حسینیان در خصوص اصولگرایی اظهار داشت: ساده‌زیستی، رابطه خالصانه و دلسوزانه با مردم، اعتقاد به خدمت‌گذاری به مردم، استکبارستیزی و دوری از تجملات و رانت‌خواری از نکاتی است که یک فرد اصول‌گرا باید داشته باشد.
 
وی افزود: رعایت نکردن این عوامل موجب شد که افرادی به راحتی در زمین دشمن بازی کنند و علت طرفداری ما از احمدی‌نژاد این بود که اصول‌گرا و احیا کننده آرمان‌های امام و استکبارستیز بود. خیلی از افراد در ابتدا این‌گونه هستند اما وقتی که مزه حکومت را چشیدند از آن مبانی و اصول فاصله می‌گیرند. باید در اصول پایدار بود و در روش به دنبال بازخوانی و تحول باشیم اما اصلاح‌طلبان در اصول دنبال بازبینی و تحول بودند، این جمله که باید افکار امام را به موزه سپرد، مؤید همین مطلب است.
 
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه لاریجانی و قالیباف در جریان فتنه موضع روشنی اتخاذ نکردند، گفت: به دلیل اینکه این دو نفر مواضع شفافی نگرفتند نباید در مرکزیت اصول‌گرایی نماینده‌ای داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: یکی از انتقادات ما به 8+7 این است که این دو نفر نباید نماینده‌ای در مرکزیت اصول‌گرایان داشته باشند. انتقاد ما به دو علت بود. سؤال این بود که این دو نفر به خاطر شخصیت حقیقی خود نماینده دارند یا به خاطر شخصیت حقوقی شان؟ اگر شخصیت حقیقی‌شان است امثال این آقایان را ما زیاد داریم و اگر به خاطر شخصیت حقوقی یعنی رئیس قوه و شهردار تهران بودن است باید نماینده داشته باشند ما شهردار کلان شهرهای زیادی داریم.
 
حسینیان تاکید کرد: ما این افراد را نه اینکه اصول‌گرا ندانیم بلکه می‌گوییم حداقل نمره قبولی گرفته باشند و در این مجموعه حضور داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر