بازدید 8202

واكنش احمدی نژاد به حضور ناتو در ترکیه

رييس شوراي عالي امنيت ملي ايران در ادامه گفت: اگر چه ممكن است بعضا عده اي پيدا شوند كه در اثر القائات و توطئه‌هاي دشمنان نقش بلندگوي بيگانگان را ايفا نمايند اما سياست رسمي و قطعي ايران برادري با كشورهاي منطقه است.
کد خبر: ۱۸۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷ 09 September 2011
رييس جمهوري درباره نصب سپر موشكي آمريكا در تركيه گفت: تركيه جزء برادران و دوستان صميمي ماست اما بالاخره وقتي دشمنان در آنجا سپر موشكي نصب مي‌كنند و اذعان مي‌دارند كه اين كار اقدامي عليه ايران است بالاخره بايد مراقب بود.
 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه در ديدار جمعي از اصحاب رسانه‌هاي كويت و در پاسخ به يك فعال رسانه اي اين كشور افزود: جمهوري اسلامي ايران عليه هيچ كسي جز رژيم صهيونيستي موضع‌گيري نكرده و از روز اول پيروزي انقلاب اسلامي اعلام كرده كه خواهان برقراري روابط برادرانه با همه كشورهاي منطقه است.

رييس شوراي عالي امنيت ملي ايران در ادامه گفت: اگر چه ممكن است بعضا عده اي پيدا شوند كه در اثر القائات و توطئه‌هاي دشمنان نقش بلندگوي بيگانگان را ايفا نمايند اما سياست رسمي و قطعي ايران برادري با كشورهاي منطقه است.

http://img.irna.ir/1390/13900618/30555618/30555618-1611633.jpg

رييس‌جمهوري در ادامه اقدام غرب در فروش مقادير كلان سلاح به كشورهاي منطقه را يادآور شد و تصريح كرد: خبرنگاري از من پرسيد كه آيا شما از فروش 60 ميليارد دلار سلاح از سوي آمريكا به كشورهاي منطقه نگران هستيد كه در پاسخ گفتم هيچ نگراني نداريم چرا كه همه كشورهاي منطقه را برادران خود مي‌دانيم اما بايد پرسيد چرا اين حجم از سلاح به كشورهاي منطقه فروخته مي‌شود.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: اگر اين سلاح‌ها در جايي مورد استفاده قرار نگيرند، كشورهاي غربي كه يكي از منافع اصلي كشورشان فروش اسلحه است ديگر نمي‌توانند به كشورهاي منطقه سلاح بفروشند لذا بايد توطئه‌اي كرده و جنگي بين برادران راه بياندازند تا محملي براي استفاده از سلاح‌هاي فروخته شده و بستري براي فروش سلاح‌هاي جديد ايجاد كنند.

رييس‌جمهوري گفت: كشورهاي منطقه هيچ اختلاف ريشه‌اي و پايه‌اي با هم ندارند و خدا، پيامبر، كتاب و قبله آنها يكي است در حالي كه ملل اروپايي، 72 قبيله هستند كه تا قرن گذشته دائماً با يكديگر مي‌جنگيدند و كشتارهاي گسترده به راه مي‌انداختند كه تنها در دو جنگ جهاني بيش از صد ميليون نفر انسان را كشتند كه نظير اين اتفاق هيچگاه بين مسلمانان و يا در منطقه خليج فارس و جهان اسلام اتفاق نيفتاده است.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: همه مي‌دانند كه آمريكايي‌ها زورشان به ايران نمي‌رسد آقاي بوش آرزو داشت بتواند ضربه كوچكي به ايران بزند و اين آرزو را به گور برد.

رييس جمهوري تصريح كرد: ايران نگران برادران خود در منطقه است و وقتي با حضور و دخالت بيگانگان در منطقه مخالفت مي‌كند به دليل آن است كه كشورهاي بيگانه براي پيشبرد منافع خود راهي جز ايجاد اختلاف و فاصله بين برادران و كشورهاي دوست با يكديگر ندارد.

** آمادگي ايران براي ميزباني نشست كشورهاي اسلامي براي كمك به سوريه

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال يكي ديگر از فعالان رسانه‌اي كويت درباره مسايل سوريه و اينكه ايران چه نقشي براي حل مشكلات اين كشور مي‌تواند ايفا كند نيز خاطر نشان كرد: اولين كار اين است كه اختلافات را تشديد نشود متاسفانه برخي كشورها به داخل سوريه اسلحه مي‌فرستند كه اين كار قطعاً كمكي به حل مشكلات نكرده و فقط در آتش اختلافات مي‌دمد.

رييس‌جمهوري اضافه كرد: مردم و دولت سوريه مسلمان هستند و كشورهاي اسلامي بايد با يك تفاهم جمعي در مسايل يك كشور ورود كرده و به حل اختلافات و انجام اصلاحات كمك كنند.

احمدي‌نژاد گفت: اطلاع موثقي وجود دارد كه آمريكا و هم‌پيمانانش براي كشورهاي منطقه برنامه‌هاي گسترده‌اي تدارك ديده‌اند و قصد دارند منطقه را به هم بريزند و حتي براي كشورهايي كه امروز به سوريه اسلحه ارسال مي‌كنند، برنامه دارند تا ابتدا به واسطه اين كشورها اهداف خود را در سوريه محقق كرده و سپس سراغ اين كشورها بيايند.

رييس‌جمهوري تصريح كرد: ايران آمادگي دارد تا نشستي را با حضور كشورهاي اسلامي برگزار كرده تا پس از تفاهم جمعي به كمك سوريه بشتابيم.

وي تاكيد كرد: كشورهاي اسلامي بايد مستقل از بيگانگان براي كمك به رفع مشكلات سوريه با يكديگر تفاهم كنند چرا كه ممكن است اين اتفاق در آينده در يكي ديگر از كشورهاي عربي رخ دهد و آن وقت لازم است تا از چنين تجاربي استفاده كرد.

** تداوم كشتار مردم ليبي به نفع اقتصاد بحران زده غربي ها است

رييس‌جمهوري در پاسخ به يكي ديگر از فعالان رسانه‌هاي كويتي مبني بر اينكه انقلاب اسلامي ايران باعث شد تا مسلمانان منطقه احساس كنند كه ايران به آنها نزديك‌تر خواهد شد اما مسايلي در اين راستا صورت گرفت، گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره تعميق روابط برادرانه با كشورهاي منطقه را دنبال كرده است.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران معتقد است هيچ مسأله لاينحلي بين ايران و كشورهاي منطقه وجود ندارد و بر طبق منطق اسلامي و عدالت‌محور خود هيچگاه براي هيچ يك از كشورهاي منطقه جز خيرخواهي طلب نكرده اما معتقد است حقوق ملت‌هاي منطقه با دخالت بيگانگان استيفا نمي‌شود.

احمدي نژاد در ادامه پرسيد: آيا دولت‌ها و ملت‌هاي مسلمان نمي‌توانستند اتفاق نظر كرده و به منظور ايجاد تفاهم و انجام اصلاحات هياتي را عازم ليبي كنند تا مجالي براي دخالت غرب و ناتو در آنجا فراهم نشود و آيا دخالت ناتو و آمريكا در افغانستان از روي دوستي و خيرخواهي است؟
وي خاطر نشان كرد: در ليبي تحولات فيصله يافته اما ناتو همچنان به بمباران اين كشور ادامه مي‌دهد و از سويي درخواست شوراي انقلابيون ليبي براي دريافت پول‌هاي بلوكه شده اين كشور را رد مي‌كند.

رييس جمهوري گفت: دليل اين امر آن است كه هر چه در ليبي بيشتر آدم كشته شود و زير ساخت‌هاي اين كشور بيشتر تخريب شود به نفع اقتصاد بحران‌زده غربي‌هاست چرا كه غربي‌ها به دنبال آن هستند تا بجاي برقراري روابط صحيح، براي رفع بحران اقتصادي خود كشوري همچون ليبي را تخريب كرده و سپس به بهانه بازسازي به غارت ثروت‌هاي آن بپردازند.

احمدي نژاد تصريح كرد: كشورهاي غربي علاوه بر اهداف سوء اقتصادي در ليبي، نيات استعماري نيز دارند و اگر بتوانند جاي پاي خود را در اين كشور محكم كنند ديگر از آن خارج نمي‌شوند و مردم ليبي بايد ده‌ها سال ديگر مبارزه كنند تا بتوانند آنها را از كشور اخراج كنند.

** تاجران اسلحه با نيت رفع مشكلات به منطقه نمي آيند

رييس جمهوري اظهار داشت: حدود 50 كشور اسلامي تا به حال نتوانستند با هم اتفاق نظر كرده و يك قطعنامه به نفع فلسطين صادر كنند در حالي كه كشورهاي غربي عليه همه كشورهاي مسلمان قطعنامه صادر مي‌كنند و با وجود آنكه خودشان بمب اتم ساخته و از آن استفاده كرده و امروز هم مي‌سازند و با آن ديگر كشورها را تهديد مي‌كنند عليه ايران قطعنامه صادر كرده و تحريم وضع مي‌كنند.

وي ادامه داد: آيا مردم كويت امروز از آنچه در يمن مي‌گذرد خوشحال هستند؟ در يمن هر روز مردم كشته مي‌شوند و ملت آن در حال تجزيه است؛ در پاكستان هر روز عده‌اي از برادران مسلمان كشته مي‌شوند، آيا راه ديگري براي حل مشكلات در پاكستان وجود نداشت؟ آيا سازمان كنفرانس اسلامي نبايد در مسايل پاكستان ورود كرده و اجازه دخالت بيگانگان در مسايل آنجا را ندهد.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: مسايل منطقه بايد فقط به همت كشورهاي منطقه رفع شود اگر نه تاجران اسلحه با نيت رفع مشكلات به منطقه نمي‌آيند.

** روابط دوستانه و صادقانه، سياست تغييرناپذير ايران در قبال كشورهاي منطقه

رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره خواهان برقراري روابط برادرانه با همه كشورهاي منطقه بوده است، اظهار داشت : روابط دوستانه و صادقانه مبتني بر برادري با كشورهاي منطقه سياست‌هاي قطعي، روشن و تغييرناپذير جمهوري اسلامي ايران است و معتقديم مسايل منطقه بايد فقط با همت كشورهاي منطقه رفع شود.

احمدي‌نژاد درباره سخنان يكي از روزنامه‌نگاران كويتي كه ايران را كشوري مهم و استراتژيك توصيف كرده و معتقد بود نقش مؤثر ايران در امنيت و معادلات منطقه در هيچ سطحي قابل انكار نيست و به همين دليل ايران بايد نقش سپر اطمينان براي مسلمانان و اعراب منطقه باشد، گفت: جمهوري اسلامي ايران بر اساس اعتقادات ديني و فرهنگ اسلامي ملت‌ها و دولت‌هاي مسلمان و عرب منطقه را برادران ايماني و فرهنگي خود مي‌داند.

رييس‌جمهوري افزود: معتقديم روابط بين برادران بايد صميمي، سازنده و هم‌افزا باشد و ملت‌هاي منطقه غم و شادي، پيشرفت، امنيت و رفاه برادران خود را همچون غم و شادي، پيشرفت و امنيت خود بدانند.

احمدي‌نژاد گفت: وقتي روابط بين كشورها برادرانه باشد در اين صورت ديگر بزرگي و كوچكي كشورها در اين روابط فاقد اهميت بوده و صرفاً صميميت، محبت و علاقه بر سطح روابط تأثيرگذار است.

وي اظهار داشت: دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران، پيشرفت، ثبات، امنيت و رفاه را براي همه برادران ديني و فرهنگي خود مي‌خواهد و فراتر از آن، اين خواسته را حق جامعه انساني مي‌داند چه رسد به برادرانش در كشورهاي اسلامي كه براساس سفارشات و دستورات پيامبر گرامي اسلام(ص)، تعهدي مضاعف نسبت به آنها احساس مي‌كند.

** ايجاد اختلاف، راه پيشبرد سياست هاي غربي ها در جهان

رييس‌جمهوري در واكنش به بخش ديگري از اظهارات يك فعال رسانه‌اي كويتي كه ارزيابي وي و دولت جمهوري اسلامي ايران درباره تحولات منطقه و ريشه برخي مشكلات و اختلافات كشورهاي منطقه را جويا شده بود، تصريح كرد: مشكلات منطقه ريشه در مسايل داخلي نداشته و از بيرون و توسط بيگانگان به منطقه تحميل مي‌شود و كشورهاي منطقه مشكل و اختلاف اساسي با يكديگر ندارند.

احمدي نژاد يادآور شد: وقتي در جلسه شوراي همكاري كشورهاي خليج فارس به عنوان يك برادر شركت كرده بودم، اعلام كردم كشورهاي منطقه منافع و دشمنان مشترك دارند و بايد برادرانه و در كنار هم منافع خود را تامين كنند و امكان ندارد كه بدون همكاري و روابط صميمي بتوان امنيت منطقه را تامين و حفظ و زمينه را براي پيشرفت كشورهاي منطقه فراهم كرد.

رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه كشورها و ملت‌هاي منطقه بايد در همه بخش‌هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي منطقه با همكاري يكديگر مسايل را به پيش ببرند، خاطر نشان كرد: كشورهاي منطقه، كشورهايي فقير و ضعيف نيستند و ثروت‌‌هاي مادي، انساني و فرهنگي زيادي دارند كه اگر از داشته‌هاي خود در جهت تأمين منافع همگاني استفاده كنند ديگر نيازي به بيگانگان ندارند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه حضور بيگانگان در منطقه نتيجه‌اي جز ايجاد اختلاف و فاصله بين كشورهاي منطقه ندارد، گفت: راه پيشبرد سياست‌هاي غربي‌ها در منطقه و جهان ايجاد اختلاف و فاصله بين كشورهاست و ايران با توجه به اين مسأله به نوبه خود سعي كرده است اين فاصله‌ها را برطرف كند و بنده به عنوان نماينده اين كشور به همه كشورهاي عرب منطقه سفر كرده‌ام و به سوي آنها دست برادري دراز كردم و روابط دوستانه و صادقانه مبتني بر برادري با كشورهاي مسلمان منطقه سياست‌هاي قطعي روشن و تغييرناپذير جمهوري اسلامي ايران است.

** عميقا به آينده منطقه اميدوار هستم

احمدي نژاد با بيان اينكه كشورهاي اسلامي بايد افق‌هاي عالي را در همكاري‌هاي دوستانه خود دنبال كنند، خاطرنشان كرد: كشورهاي منطقه بايد حقوق ملت‌هاي خود را بدون دخالت غربي‌ها به عنوان يك اصل و هدف والا پيش روي خود قرار دهند چرا كه اگر غربي‌ها دوباره وارد منطقه شوند به اين راحتي‌ها خارج نخواهند شد و صهيونيست‌ها را نجات داده و فلسطينيان و ديگر كشورهاي مسلمان را به شدت سركوب خواهند كرد.

وي افزود:عميقاً به آينده منطقه اميدوار بوده و آن را متعلق به ملت‌هاي منطقه و دشمنان را رو به افول مي‌دانم و معتقدم اگر كشورهاي منطقه با هم متحد باشند به زودي شر دشمن از سر همه منطقه كم مي‌شود.

** سندي بر دروغ بودن تبليغات غربي ها درباره نيروگاه بوشهر

رييس جمهوري با اشاره به سخنان يكي ديگر از فعالان رسانه‌اي كويت مبني بر نگراني‌هاي مطرح شده در خصوص ايمني نيروگاه بوشهر اظهار داشت: بارها اعلام كرده و دوباره اعلام مي‌كنيم كه تمام كشورهاي منطقه مي‌توانند متخصصين و كارشناسان خود را به ايران اعزام كنند تا ضمن بازديد از نيروگاه اتمي بوشهر ساير مراكز هسته‌اي و غني‌سازي ايران را نيز ديده، شرايط و اسناد فني آن را مورد بررسي قرار دهند تا به ميزان ايمني فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران پي ببرند و بتوانند كشورهاي خود را از اين بابت مطمئن كنند.

وي خاطر نشان كرد: خود غربي‌ها بودند كه اين نيروگاه را براي ايران طراحي و شروع به ساخت كردند اما پس از انقلاب تقلب كرده و كار خود را ادامه ندادند و دولت ايران ادامه ساخت آن را به كشور روسيه سپرد و از اينجا بود كه كشورهاي غربي از جمله آلمان كه خود طراح و سازنده اوليه اين نيروگاه بودند اعلام كردند كه اين نيروگاه براي منطقه خطرناك است.

** تفاوتي بين برادران ايماني نيست

احمدي‌نژاد افزود: غربي‌ها از يكسو براي آنكه ايران پيشرفت نكند و به الگويي براي كشورهاي منطقه تبديل نشود چنين مسايلي را بيان مي‌كنند و از سوي ديگر بخاطر آنكه منافع احداث اين نيروگاه به جيب آنها نمي‌رود ناراحتند و مدام اظهار مي‌دارند كه اين نيروگاه براي منطقه خطرناك است اما تمام نكات و استاندارد هاي ايمني رعايت شده است.

رييس جمهوري اظهار داشت: يقين بدانيد كه مردم بوشهر همچون مردم كويت، قطر و بحرين هستند و براي دولت جمهوري اسلامي ايران هيچ تفاوتي ميان برادران ديني ايراني و غير ايراني وجود ندارد.

احمدي‌نژاد گفت: ايران پيشرفت و توانمندي هاي خود را متعلق به همه برادران ديني و فرهنگي منطقه مي داند و آمادگي كامل دارد تا اين توانمندي را در اختيار همه كشورهاي منطقه قرار دهد چرا كه پيشرفت و امنيت كويت، امارات،‌عربستان، بحرين، سودان، سوريه، ليبي، مغرب، الجزاير و ساير كشورهاي اسلامي را مايه افتخار خود مي‌داند.

** روابط عميق ايران و مصر و عربستان مي‌تواند سرنوشت منطقه را تغيير دهد

رييس‌جمهوري در پاسخ به يكي ديگر از روزنامه‌نگاران كويتي كه سخنان وي در اين ديدار را باعث تغيير ديدگاه‌ها و تصوراتش از ايران و رييس‌جمهوري كشورمان عنوان مي‌كرد و نظر احمدي‌نژاد درباره رابطه با عربستان و مصر را جويا شد، تصريح كرد: ايران و عربستان دو كشور بسيار مهم هستند كه نمي‌توانند با هم مخالف باشند و هيچ يك از اين دو كشور را نمي‌توان از سهميه سياسي منطقه حذف كرد. اگر ايران و عربستان در كنار هم باشند، همه جهان اسلام از آن منتفع خواهند شد .

رييس‌جمهوري تاكيد كرد: اگر كشورهاي منطقه با هم متحد باشند، ديگر رژيم صهيونيستي نمي‌تواند در منطقه دوام بياورد و با گستاخي شهروندان فلسطيني، لبناني و مصري را بكشد. القائات درباره اختلافات شيعه و سني توطئه دشمن است و اصل براي مسلمانان اين است كه خدا، پيامبر، كتاب و قبله واحد دارند.

احمدي‌نژاد گفت : معتقديم روابط عميق و دوستانه ايران و مصر و عربستان مي‌تواند سرنوشت سيصد ساله گذشته منطقه را تغيير دهد.

رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد: كشورهاي اسلامي منطقه هزاران ميليارد دلار از درآمدهاي حاصل از فروش نفت خود را در بانك‌هاي غربي پس‌انداز مي‌كنند اما اگر يكي از آنها بخواهد يك ميليارد دلار از غربي‌ها وام بگيرد بايد سال‌ها در نوبت بماند و شروط گوناگون سياسي و اقتصادي را بپذيرد اما كشورهاي غربي به راحتي از اين پول‌ها براي پيشرفت خود استفاده مي‌كنند در حالي كه وقتي مصر درخواست چندصد ميليون دلار كرده است براي او شروط سياسي سنگين قرار دادند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه آمريكا و همپيمانانش كسري بودجه خود را با كاهش ارزش سهام و اوراق مشاركتي كه به كشورهاي اسلامي فروخته‌اند جبران مي‌كنند و با كاهش تصنعي ارزش دلار ارزش ذخاير مالي كشورهاي اسلامي نزد خودشان را كاهش مي‌دهند، تصريح كرد:‌ اگر كشورهاي اسلامي متحد شده و يك بانك مشترك تأسيس كنند و پول‌هاي خود را در آن سرمايه‌گذاري كنند نبض اقتصاد دنيا را در دست گرفته و ديگر كسي توان رقابت با آنها را ندارد.

** تحريم ها نتوانست مانعي بر سر راه پيشرفت ايران باشد

رييس‌جمهوري در پاسخ به سوالي درباره اثرات تحريم در ايران گفت: غربي‌ها با توجه به روحيات سلطه‌گرانه خود تحريم اقتصادي را براي ضربه زدن به ايران و جلوگيري از پيشرفت آن اعمال كردند و تصور مي‌كردند به اين واسطه مي‌توانند به اهداف خود برسند اما نه تنها تحريم‌ها مانع پيشرفت ايران نشد بلكه به لطف خدا تبديل به انگيزه‌اي مثبت براي تسريع در روند پيشرفت كشور شد.

احمدي‌نژاد افزود :شايد اگر تحريم‌هاي غربي ها نبود ايران امروز در فضا ماهواره نداشت، داروهاي پيشرفته نساخته بود، دانشگاه‌هاي پيشرفته نداشت و به فكر ساختن بسياري از كالاها و تجهيزاتي كه امروز در داخل توليد مي‌شوند به اعتبار اينكه به راحتي از غربي‌ها مي‌خرد، نمي‌افتاد.

رييس‌جمهوري اظهار داشت: درست است كه اين تحريم‌ها فشار اندكي را به كشورمان وارد كرد اما برخلاف ادعاي دشمنان كه اين تحريم‌ها را فلج‌كننده توصيف مي‌كردند، نتوانست مانعي در راه پيشرفت ايران باشد و امروز شاهد آن هستيم كه به صورت روزمره در ايران كارخانه‌هاي بزرگ افتتاح شده و در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي پيشرفت مي‌كنند.

** نمي توان صداقت آمريكا را باور كرد

رييس‌جمهوري افزود: برخي صحنه‌هاي تاريخي انسان را به خنده مي‌اندازد آمريكا 25 سال حامي شاه ايران به عنوان يك ديكتاتور به تمام معنا بود امروز(17 شهريور) سي و سومين سالروز واقعه‌اي است كه در آن رژيم شاه سابق ايران با تانك، هلي‌كوپتر و مسلسل مردمي را كه در خيابان‌ها تظاهرات مسالمت‌آميز مي‌كردند به خاك و خون كشيدند و آمريكايي‌ها در آن روز حاضر نشدند حداقل اين اقدام را محكوم كنند ولي امروز همان آمريكا با همان سياست‌ها، طرفدار آزادي شده و به برخي از روساي دولت‌ها دستور مي‌دهد كه بايد به خواسته ملت‌هايتان احترام گذاشته و كنار برويد، آيا مي‌توان صداقت آنها را باور كرد؟

احمدي‌نژاد با بيان اينكه آقاي اوباما در رقابت‌هاي انتخاباتي خود شعار و وعده خروج نيروهاي آمريكا از افغانستان را مطرح كرد اما پس از روي كار آمدن، 60 هزار نيروي جديد به اين كشورها اعزام كرد، اظهار داشت:‌ امروز كه دوباره موسم انتخابات فرا رسيده آقاي اوباما وعده مي‌دهد كه 30 هزار نيروي آمريكايي را از افغانستان خارج مي‌كند و آن را به حساب عمل به وعده اوليه خود مي‌گذارد؛ دنيا امروز گرفتار چنين شخصيت‌هايي است.

** آمادگي ايران براي لغو رواديد شهروندان ايراني و كويتي

رييس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود در اين ديدار خاطر نشان كرد: از توسعه روابط رسانه‌اي بين ايران و كويت استقبال مي‌كنيم و آماده عمل به خواسته شما براي لغو رواديد بين شهروندان ايراني و كويتي و بويژه فعالان رسانه‌اي كويتي هستيم.
در پايان اين مراسم دبيركل اتحاديه روزنامه‌نگاران كويت به نمايندگي از فعالان رسانه‌اي كشور يك جلد قرآن نفيس به رييس‌جمهوري اهدا كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار