بازدید 2860

انتخابات از پديده‌هاي ضدامنيتي جلوگيري مي‌كند

انتخابات با تداوم مردم‌سالاري ديني و تقويت سرمايه اجتماعي و تحكيم اقتدار ملي به پيشرفت و امنيت كشور كمك اساسي مي‌كند.
کد خبر: ۱۸۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۷ 09 September 2011
یك نماينده‌ سابق مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه «انتخابات با مولفه‌هاي گوناگوني به پيشرفت و امنيت ملي كمك مي‌كند» گفت: مشاركت حداكثري و انتخابات رقابتي و سازنده از پايه‌هاي پيشرفت و امنيت ملي است.

رضا طلايي‌نيك در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: انتخابات با تداوم مردم‌سالاري ديني و تقويت سرمايه اجتماعي و تحكيم اقتدار ملي به پيشرفت و امنيت كشور كمك اساسي مي‌كند.

وي با اشاره به اين‌كه «براي اثربخشي مثبت انتخابات در پيشرفت و امنيت ملي بايد از آسيب‌هاي احتمالي مراقبت كرد» افزود: اتكا به اخلاق، قانون، بصيرت و اتحاد ملي از انحراف انتخابات پيشگيري مي‌كند.

اين كارشناس مسائل راهبري با بيان اين‌كه «با استفاده انحرافي از رقابت، آزادي، اعتماد و مشاركت مردم در انتخابات پديده‌هاي ضد امنيتي شكل مي‌گيرند» تصريح كرد: پديده‌هايي مانند ماجراجويي، شبه‌افكني، حريم‌شكني و ساختارشكني بسترساز آسيب‌هاي امنيت ملي در انتخابات است و اين پديده‌ها زمينه نقش‌آفريني در پازل دشمنان را در انتخابات فراهم مي‌كند.

طلايي‌نيك با بيان اين‌كه «انتخابات با قرارگرفتن در كاركرد اصلي خود، از پديده‌هاي ضدامنيتي جلوگيري مي‌كند» گفت: عدم تبديل چالش‌هاي رقابتي به آسيب‌هاي امنيتي در انتخابات بايد به اخلاق، قانون،‌ بصيرت و اصول ارزشي متكي شود.

وي افزود: ملت ايران در انتخابات گذشته، تجربه تاريخي و ارزشمندي براي پيشگيري از حركت‌هاي انحرافي در انتخابات كسب كردند و در واقع براي پيشگيري از زمينه‌هاي فتنه و ماجراجويي در داخل و اثربخشي از عمليات رواني و جنگ نرم دشمنان خارجي، در انتخابات بايد به اصول قانوني و اخلاق تكيه كرد.

اين نماينده‌ سابق مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: دشمنان در سوء استفاده از آزادي و فضاي رقابتي انتخابات و برخي چالش‌هاي رايج به دنبال تضعيف امنيت داخلي و ملي هستند و لذا هشدار صريح و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب براي مراقبت از پديده‌هاي ضد امنيتي در انتخابات را بايد جدي گرفت.

وي تاكيد كرد: رافت نظام اسلامي در برخورد با عوامل فتنه، نبايد به منزله زمينه سازي براي تحركات ضد امنيتي در انتخابات بعدي تلقي شود.

طلايي‌نيك با بيان اين‌كه «ماجراجويي‌هاي انحرافي و نقش آفريني در پازل دشمنان چالش‌هاي انتخاباتي را به پديده‌هاي ضد امنيتي تبديل مي‌كند» گفت: اتكا به تجربيات حوادث انتخابات سال 88 مي‌تواند در بازدارندگي از پديده‌هاي ضدامنيتي در انتخابات مجلس با اتكا به اخلاق، بصيرت، قانون و اتحاد ملي ميسر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار