بازدید 15613
همه چیز از استقلال و تراکتور

تاريخچه بازيهاي استقلال و تراکتورسازي

بهترین خاطره استقلالی ها مقابل تراکتورسازی پیروزی پر گل پنج بر یک در فصل 77 ـ 76 بود که با این پیروزی تیم استقلال عنوان قهرمانی را به دست آورد. زننده چهار گل از پنج گل استقلال علیرضا اکبرپور مهاجم تبریزی این تیم بود. شیرین ترین پیروزی تراکتورسازی در بازی برگشت فصل گذشته رقم خورد که در آن دیدار تراکتورسازی در تهران دست به کار بزرگی زد و با نتیجه دو بر یک مقابل استقلال به برتری رسید، گل های تراکتورسازی در آن بازی توسط محمد نصرتی و جاسم کرار به ثمر رسید و زننده تنها گل استقلال مهدی سید صالحی بود. پیروزی تیم تراکتورسازی مقابل استقلال نخستین پیروزی این تیم تبریزی در تهران مقابل حریف نامدار خود بود.
کد خبر: ۱۸۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۵ 08 September 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ فردا در چارچوب هفته ششم لیگ برتر تیمهای اول و دوم لیگ یعنی استقلال و تراکتورسازي در تهران به مصاف هم می روند . دو تيم استقلال و تراکتور سازی تاکنون 25 بار در ليگ باهم روبرو شده اند که13 بار استقلال به برتری رسید و تراکتور 3 بار پيروز میدان بود  و 9 بازي دو تیم هم به تساوي انجاميده است.

دو تیم اولین بار در  روز 24 فروردین 54 در ورزشگاه باغشمال تبریز به مصاف هم رفتند که تیم تراکتورسازی با تک گل حسین نورمحمدزاده استقلال را شکست داد، در حالی که تراکتور تازه از دسته دوم آمده بود و استقلال نیز قهرمان فصل قبل شده بود. نکته جالب حضور یک مربی استقلالی به نام محمد بیاتی روی نیمکت تیم تراکتورسازی در این بازی تاریخی بود.


بهترین خاطره استقلالی ها مقابل تراکتورسازی پیروزی پر گل پنج بر یک در فصل 77 ـ 76 بود که با این پیروزی تیم استقلال عنوان قهرمانی را به دست آورد. زننده چهار گل از پنج گل استقلال علیرضا اکبرپور مهاجم تبریزی این تیم بود.

شیرین ترین پیروزی تراکتورسازی در بازی برگشت فصل گذشته رقم خورد که در دیدار تراکتورسازی و استقلال در تهران با نتیجه دو بر یک به سود تراکتورسازی به اتمام رسید، گل های تراکتورسازی در این بازی توسط محمد نصرتی و جاسم کرار به ثمر رسید و زننده تنها گل استقلال سید صالحی بود. پیروزی تیم تراکتورسازی مقابل استقلال نخستین پیروزی این تیم تبریز در تهران مقابل حریف نامدار خود بود.

دو تیم تاکنون 25 بار در لیگ باهم روبرو شده اند که استقلال 13 بار و تراکتور فقط 3 بار پیروز شده اند و 9 بازی نیز به تساوی انجامیده است. استقلال 44 گل به ثمر رسانده و 20 گل نیز از تراکتور دریافت کرده است. بهترین برد تراکتور برد 2-1 و بهترین برد استقلال نیز دو نتیجه 5-1 بوده است.

تراکتور 12 بار در تبریز میزبان استقلال بوده و فقط 2 بار موفق به شکست این تیم شده است: بار اول در سال 54 و بار دوم در سال 75 با نتیجه 2-1 و با گلهای اسماعیل حلالی و تقی تخت کیانی. اما استقلال 5 بار در تبریز تراکتور را شکست داده است که آخرین بار آن در اسفندماه 80 بود که با گل فراز فاطمی این تیم را برد.

استقلال نیز 13 بار در تهران میزبان تراکتورسازی بوده است که فقط یک بار مقابل این تیم تن به شکست داده است: فصل گذشته و در بازی برگشت لیگ برتر که تراکتور در آزادی 2-1 پیروز شد. 8 برد و 4 تساوی دیگر نتایج آبی ها در تهران مقابل تراکتورسازان بوده است.


تراکتورسازی در دور برگشت لیگ دهم پس از 15 سال موفق شد تا استقلال را شکست دهد. تا پیش از فصل قبل لیگ برتر، آخرین پیروزی تراکتور مقابل استقلال در سال 1375 رقم خورده بود. البته باید به یاد داشته باشیم که طی سالهای 81 تا 87 دو تیم هیچگاه باهم روبرو نشدند.

***

فرهاد مجیدی بهترین گلزن حال حاضر استقلال با 7 گل زده بهترین گلزن آبی ها مقابل تراکتورسازی بوده است. علیرضا اکبرپور نیز 5 بار مقابل تراکتورسازی گلزنی کرده است. اما بهترین گلزنان تراکتور مقابل استقلال کوروش برمک، داود رستمی و جاسم کرار بوده اند که هر کدام 2 گل به ثمر رسانده اند. جاسم کرار فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت گلزنی کرد.

***

دو تیم 6 بار در لیگ برتر باهم روبرو شده اند که 2 برد برای استقلال و یک برد برای تراکتورسازی و 3 تساوی حاصل کار دو تیم در لیگ برتر بوده است. در فصل 80 استقلال هر دو بازی را با نتایج 4 – صفر و 1- صفر برد و در فصل 88 نیز بازی های دو تیم با نتایج 1-1 و 2-2 خاتمه یافت. در فصل گذشته نیز بازی رفت دو تیم 1-1 شد و تراکتور در بازی برگشت 2-1 پیروز شد.

***

پرویز مظلومی سرمربی فعلی استقلال سابقه بازی در تراکتورسازی را دارد. مظلومی در سال 55 از استقلال به تراکتور پیوست. در فصل 56 نیز مظلومی در 30 بازی لیگ 9 گل و در 4 بازی جام حذفی 5 گل برای تراکتور زد و با این تیم نایب قهرمان جام حذفی شد. مظلومی در سال 57 دوباره به استقلال بازگشت و در تنها بازی آن سال مقابل تراکتور زننده گل پیروزی بخش استقلال بود.

امیر قلعه نوعی سرمربی تراکتورسازان نیز در فاصله سال های 67 تا 76 بازیکن استقلال بود و بعد از آن هم در سه مقطع زمانی (سال 1381، 82 تا 85 و همچنین 87 تا 88) سرمربی استقلال بوده است و 2 قهرمانی لیگ برتر و 2 قهرمانی جام حذفی را برای این تیم به ارمغان آورده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر