بازدید 7881

هشدار اوباما به پادشاه اردن

پنتاگون و شورای امنیت ملی ایالات متحده با ارسال گزارشی به "عبدالله دوم" پادشاه اردن اعلام کرد که بی‏ثباتی این کشور را تهدید می‏کند و انقلاب‏ مردمی پشت درهای این کشور قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۸۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱ 08 September 2011
رئیس جمهور آمریکا با اشاره به حوادث اخیر اردن نسبت به گسترش موج اعتراضات شهروندان هشدار داد.

به گزارش فارس، پنتاگون و شورای امنیت ملی ایالات متحده با ارسال گزارشی به "عبدالله دوم" پادشاه اردن اعلام کرد که بی‏ثباتی این کشور را تهدید می‏کند و انقلاب‏ مردمی پشت درهای این کشور قرار گرفته است.
 
در این گزارش آمده است: آشوب‏طلبان اردن ارتباط گسترده و محکمی با قبایل و خانواده‏های اردنی دارند و این خانواده‏ها از ناآرامی‏های سوریه حمایت می‏کنند.
 
بر اساس این گزارش، رئیس جمهور آمریکا نسبت به افزایش موج اعتراضات مردمی در این کشور و گرفتار شدن عبدالله دوم به سرنوشت مبارک، بن علی و قذافی هشدار داده است.
 
اوباما همچنین نسبت به گسترش دامنه نفوذ اخوان المسلمین در کشورهای مختلف عربی از جمله اردن ابراز نگرانی کرده است.
 
در بخشی از این گزارش آمده است: در صورتی که انقلاب ردمی اردن به پیروزی برسد، تاثیر منفی بسزایی بر امنیت رژیم صهیونیستی خواهد داشت و از همین رو دولت نتنیاهو چه به صورت آشکار و چه به صورت محرمانه باید در امور اردن دخالت و از نظام حاکم در این کشور حمایت کند.
 
در پایان این گزارش، ضمن هشدار شدید به پادشاه اردن، از رژیم صهیونیستی نیز خواسته شده که خود را آماده رویارویی با هرگونه حوادث احتمالی در اردن و حفظ امنیت مرزهای خود با این کشور کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل