بازدید 24800
خودروسازانی که خودرو نساختند

ماجرای کاسبی میلیاردی تنها با ثبت یک آگهی

جالب اینجاست، نمایندگی‌‌هایی که اقدام به نام‌نویسی و پیش‌‌فروش خودرو کردند، بدون اطلاع‌رسانی تعطیل شده و به اضطراب و سردگمی مشتریان پشیمان دو چند افزودند/ اصولا چرا باید افرادی آنقدر در کشور احساس امنیت کنند تا به این راحتی سرمایه‌های اندک مردم عادی را به بازی گرفته و از محل اعلام چند آگهی، چنین مبالغی به دست آورند؟
کد خبر: ۱۸۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹ 08 September 2011
سرویس اقتصادی ـ شركت تاپكو (گروه خودروسازی صنعت پارس) به عنوان يك شركت خودروسازي بخش خصوصي توسط «م.غ»، مدير عامل اسبق یک خودروسازی داخلی به همراه تيم وی تشکیل شد.

به گزارش «تابناک»، این شرکت اندکی پس از تشکیل به سراغ خودروسازان اروپايي از جمله «فيات» ايتاليا رفت تا بدین وسیله، پای خودروهای ایتالیایی را به کشور باز کند.

مدتی نگذشت که در سی‌ام آذر 1388، خط تولید فیات سی ینا با ظرفیت سالانه 160.000 دستگاه در شرکت تاپکو (ساوه) با حضور معاون اول رئیس جمهور آقای رحیمی و وزیر صنایع وقت آقای محرابیان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

این خبری بود که نزدیک سه هزار نفر از هموطنان عزیزمان را به پیش خرید محصولات این کارخانه ترغیب کرد، ولی شاید در آغاز امر، آقای محرابیان می‌دانست که نبود اعتبارات کافی در این شرکت و حمایت نکردن سیستم بانکی کشور، منجر به شکست این پروژه خواهد شد.

محرابیان حتی در مراسم افتتاحیه به لزوم حمایت سیستم بانکی کشور برای اجرایی شدن این طرح اشاره کرد که نشان از شکنندگی این سرمایه‌گذاری بزرگ با پول ملت داشت.

بنا بر این گزارش، پیش فروش این محصول (خودروی فیات سی ینا) از سال 1387 با دریافت پیش پرداخت 75000000 ریالی برای هر خودرو آغاز و مقرر شد تا اوایل سال 1388 خودرو تحویل مشتریان شود، ولی در مرحله دوم (تنها چند روز مانده به هنگام تحویل خودرو) مبلغ 591/297/68 ریال دیگر توسط مشتریان به حساب شرکت واریز شد؛ به امید اینکه خودرو در موعد مقرر تحویل خواهد شد. (مجموع پرداختی نام‌نویسی کنندگان در سال 88 نزدیک سیزده و نیم میلیون تومان)

به رغم ادعا‌های جدی شرکت تاپکو، تحویل به تعویق افتاد، ولی وعده پرداخت جریمه دیرکرد به مبلغ 27،110،148 ریال در تاریخ 28/4/88 کمی باعث دلگرمی مشتریان و پیشگیری از بروز اعتراضات آنها شد؛ اما تاریخ این وعده‌ها رفته رفته تمدید و در برابر دیدگان ناباور مشتریانی که قسط دوم را برای تحویل خودرو ظرف چند روز بعد پرداخته بودند، به تاریخ‌های آبان 1389، اسفند 1389 و اردیبهشت 1390 موکول شد.

جالب اینجاست، نمایندگی‌هایی که اقدام به نام‌نویسی و پیش فروش خودرو کردند، بدون اطلاع‌رسانی تعطیل شده و به اضطراب و سردگمی مشتریان پشیمان دو چند افزودند.

تا اینکه در اردیبهشت سال 90، گروه خودروسازی سایپا، کارخانه خودروسازی بن رو (تاپکو) ساوه را خریداری کرد و آقای حسن عموزاده با حکم مهندس پوستین دوز، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، عهده‌دار این مسئولیت جدید شد.

این رخداد از جهاتی چشمگیر بود، چرا که سرانجام پس از گذشت سه سال، شرکتی مسئولیت پاسخگویی به مالباختگان پروژه سی ینا را به عهده می‌گرفت؛ اما از تاریخی که سایپا، مسئولیت کارخانه تاپکو را به عهده گرفت، بنا به گفته خود مدیران شرکت، تنها با حدود 200 نفر از کسانی که اقدام به پیش‌خرید این خودرو کردند، تسویه حساب شده است؛ در حالی که این میزان در برابر شمار سه هزار نفری مالباختگانی که شکایت آنها در شعب گوناگون قوه قضائیه دست به دست می‌شود، بسیار ناچیز است.

هم‌اکنون باید پرسید، با توجه به این همه نگرانی و بلاتکلیفی هموطنان عزیزمان ـ که بعضا تنها سرمایه خود را در این بخش سرمایه‌گذاری کرده بودند ـ آیا رواست، پس از سه سال، هنوز منتظر این پاسخ ساده باشند که به اصل پول خود خواهند رسید یا نه؟!

همچنین باید گفت، هرچند سایپا یا هر شرکت دیگر، این حق قانونی را دارد که یک شرکت ورشکسته یا اعلام ورشکستگی کرده را با همه بدهی‌هایش بخرد، این به معنای پاک شدن صورت مسأله نخواهد بود.
البته پرسش مهمتر اینجاست که مدیران تاپکو و کسانی که به راحتی و با علم به نبود خودرویی برای تحویل ـ که به منزله نهایی بودن کار است‌ـ قسط دوم را نیز دریافت کردند، اکنون در کدام مرحله پاسخگویی هستند و چه برخوردی با آنان خواهد شد؟

و اصولا چرا باید افرادی آنقدر در کشور احساس امنیت کنند تا به این راحتی، سرمایه‌های اندک مردم عادی را به بازی گرفته و از محل اعلام چند آگهی چنین مبالغی به دست آورند؟!

و در پایان، دانستن این مهم لازم است که ای کاش، مسئولین محترم کشور به هنگام حضور در افتتاح پروژه‌های بزرگ، تنها به فکر جنبه‌های تبلیغی آن نبودند و با اندک بررسی به جوانب و احتمال موفقیت آن نیز می‌اندیشیدند تا بلکه حضور آنان، تأییدی برای شرکت مردم در سرمایه‌گذاری‌هایی نشود که خواسته یا ناخواسته، منجر به زیان دیدن آنان شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴۲
فریدمن:
"اگر قدرت سياسی با قدرت اقتصادی درآميزد، نظارت بر قدرت اجتناب ناپذير خواهد بود"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
"اگر قدرت سياسی با قدرت اقتصادی درآميزد، تمرکز اجتناب ناپذير خواهد بود" صحیح است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
مجيد جان ، "اجتناب" درست نيست " امكان " درسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
امكان ناپذير نه اجتناب ناپذير!
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
از آقایون کارشناسان خیلی ممنون که یه جمله رو نتونستن درست بگن !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
چي؟
ممنون از گزارشتون. میشه از پروژه نگین غرب هم که عده زیادی رو بیچاره کرده هم بنویسید
این که تازگی نداره.این کلاهبرداری در مورد شرکت پروتون هم تکرار شده. سال 86 مبلغ 7 میلیون ریختم به حساب کمپانی هنوز خبری از ماشین نیست.میگن در گمرک چابهاره و دولت اجازه ترخیص نمیده!!!!
پاسخ ها
نيما
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
مافياي خودرو اينبار هم موفق شد يك خودرو ساز نوپاي ديگه رو از ميدون به در كنه!
ابتدا قرار بود پروتون ويرا با قيمت هفت مليون توماني عرضه شود اما براي جلوگيري از كساد شدن بازار پ‍ژو 405اجازه فروش با قيمتي كمتر از دو برابر صادر نشد.
در مورد فيات سينا هم اوضاع از همين قراره.
اين مافيا با تنگ كردن عرصه بر شركتهاي نوپا و بدون پشتوانه فقط وفقط بازار را براي سايپا و ايران خودرو آماده ميكنه.
چرا هر دو شركت زاگرس خودرو(پروتون) و تاپكو(فيات) بعد از به ورشكستگي كشيده شدن توسط سايپا تملك شدن؟
تابناك لطفا درج كن.
من هم یکی از این افراد می باشم، لطفا موضوع را پیگیری نمایید تا ما حداقل به حقوق قانونی خودمان برسیم، من هر بار تماس می گیرم میگن مدیر عامل جدید تازه اومده، هنوز هیئت مدیره نداریم. تازه آقایان بغد از بیش از 100میلیارد اختلاس با کمک افراد شرکت کننده در مراسم اافتتاحیه مردم را تشویق می کنند که انصراف بدهند و از حقوق و مطالبلات خود دست بکشند تا تعهدی به کسی نداشته باشند. اگر سایپا مجموعه تاپکو را خریداری کرده ود صورت نبود فیات ريال ماشین های سایپا را به خریداران مال باخته و چیاول شده توسط گروه همکاران دولتی تحویل بدهند. من از مدیریت تابناک خواهش می کنم این موضوع را پیگیری نموده و جوابی های رسمی از آقایان که در طی این مدت با پول های غارت کرده مردم به کسب و کارهای دولنی مشغول هستند، دریافت و به اطلاع مردم مالباخته و چیاول شده توسط آقایان خصوصی و دارای روابط دولتی برسانند. از مدیریت تابناک تشکر می کنم.
تابناک جون، اگه تو هم یه بار به عنوان شاکی گذرت به دادگاه بیفنه. پرونده ات هم حقوقی باشه تازه به فکر می افتی که ای بابا منم میتونم سر خیلی ها رو کلاه بزارم تازه اگه بخوام جواب پس بدم یه چند سالی هم طول می کشه. منم کم کم به این فکر افتادم از این کارا بکنم تازه آخرش طرف هم کلی خوشحال میشه اصل پولش رو گرفته تازه اگه اونم بتونه بگیره.
یعنی واقعا اینها به اخرت اعتقاد دارند یا ما رو گذاشتند سر کار؟؟ مال مردم خوری مگه چیزی غیر ازاینه؟؟واقعا در این کشور هیچ کسی به کار اینها رسیدگی نمی کنه؟؟داره باورم میشه با دزد های بزرگ هیچ کاری ندارن و فقط خرده دزدها رو می گیرن مثل تجار بزرگ اسحله و مواد مخدر که هیچ کس باهاشون کاری نداره ولی خرده پاها رو می گیرن اعدام می کنند زندان می کنن
دولت با کاهش سود سپرده های مردم بزرگترین ضربه را به اقشاری که از این روش لقمه نانی میخورند وارد کرده است. مردم بیچاره وقتی اندک سرمایه خود را جای دیگری سرمایه گذاری میکنند با چنین جفاهایی رو برو میشوند و متاسفانه تنها گروهی که مورد توجه نیستند اقشار بیچاره کم در آمدند
...تو روز روشن
مصیبتی مشابه همین بر سر ما در پیش خرید خانه از شرکت خانه گستر پردیس در بختیاردشت اصفهان آمده است. در سال 1386 تا کنون طی چند بار پرداخت و جمعا مبلغ 20 ملیون تومان تا کنون، خانه دار که نشدیم، شرکت هم اعلام ورشکستگی کرده است. هم اکنون پرونده هزاران نفر مثل من در اداره ورشکستگی است تا بلکه پول ما برگشت داده شود. چرا نظارت درستی بر روی عملکرد پیش فروش محصولات شرکتها نیست؟
فریاد رسی می آید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
ان الله لا یغیرو ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم
جدا این مسئولین کجای کارهستند . .آه مردم گریبان اینها یا عزیزترین کسانشان را خواهد گرفت .
یک روزی بالاخره تاوان ندانم کاری هایشان را پس خواهند داد
به اطلاع می رساند تنها کسانی که ثبت نام کرده اند قربانی نیستند بلکه افراد دیگری هم که از آنهادر اوایل سال 80 پول گرفته اند به امید اینکه سرمایه گذاری کرده بودند نیز یادی شود !
سلام من خودم جزو كساني بودم كه پيش خريد كردم وقتي وهميديم پولمون رو از دست داديم ازطريق اينترنت با بقيه هماهنگ كرديم رفتيم مجلس حتي خوده من چند با براي شما ايميل زدم اما شما هم مثل ديگران به اين مشكل بي توجهي كرديدتا اينكه يه روز زنگ زدند گفتند اگه از شكايت خودتون صرف نظر كنيد اون 7.5 رو بهتون ميديم بدون سودي كه توي قرارداد نوشته شده و گرنه تا 4 سال ديگه هم به اصل پولتون نميرسيد ماهم مجبور شديم قبول كنيم سوال من اينجاست به اين كار كلاهبرداري نميگن؟ ربا چي ؟ دزدي چي؟ پس از فردا منم بيام آگهي بدم پول مردم رو بگيرم بهد سه سال فقط اصل پول رو پس بدم هيچ كس هم نميتونه ازم شكايت كنه تازه يه مشكل ديگه كه فقط توي ايران وجود داره اينه كه هركسي كه فروشنده هست يه جوري قرارداد رو مينويسه كه كاملا يك طرفه هست وخريدار حق هيچ گله اي رو نداره بايد سازمان حمايت از حقوق مصرف كننده اينجا به ما كمك كنه راستي تو اين سازمان توي ايران كارمندي هم هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
من که یاد افراد شرخر می افتم.اونا هم همینطوری به شغل شرفشون مشغولند.یه چک برگشتی را ارزونتر میخرن و با شگردهاشون اونو پول میکنن یا برعکس اینقدر کارد به استخون یه طلبکار میرسانند که طرف به کمتر از اصل پولش راضی بشه.دم سایپا هم گرم.
لطفا از کامیون کشنده فراز هم گزارش تهیه کنید سال قبل بصورت تحویل فوری ثبت نام کردیم ولی هنوز خبری نیست....
اینجانب هم پس از آگهی های متعدد و وسیع و گسترده در روزنامه های کثیرالانتشار در تیر ماه 87،مبلغ 7.5 میلیون تومان پرداخت و در فروردین 88 اعلام کردند اتومبیل آماده است و در اوایله اردیبهشت مبلغ 7میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کردم لیکن،تا کنون به رغم مراجعات مکرر به محل کارخانه و وزارت صنایع و قوه قضاییه و... هنوز نتیجه ای نگرفتم.
شمارا به خدا حالا که سایپا این شرکت را حدود 1 سال است خریداری کرده هر چه زودتر تکلیف مارا مشخص کنید،زیرا هرچه تماس می گیریم به هفته ها و ماهای بعد مارا موکول می کنند.
در آخر سوال خیلی خوبی مطرح کردید: چرا باید افراد در این کشور اسلامی آنقدر احساس امنیت کنند که براحتی حق مردم را بخورند و فریادرسی هم نباشد؟ تا آنجائیکه بنده می دانم مال باختگان دست به دامان قوه قضائیه، مجلس، وزارت صنایع و ریاست جمهوری شده اند ولی هیچ نتیجه ایی عایدشان نشده است. آیا در آمریکا یا رژیم صهیونیستی هم کسی یا شرکتی جرات دارد حتی یک روز پول مردم را بی دلیل نگه دارد؟ چه رسد به سه یا چهار سال.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
دقت کنید همه افراد نه، افرادی! آنقدر احساس امنیت میکنند که...
در سیستم های مدیریتی دولتی فساد بیداد می کند متاسفانه هیچ تدابیری برای جلوگیری از آن اتخاذ نشده است!!!
تمام زندگي ام رادادم مگر بعدازعمري صاحب ماشين شوم هيچ كس جوابگو نيست آقاي غ درويلاي شمال دارد كيف دنياراميكند آقايان ط و ر دركاخ زندگي مي كنند همه اش باپول ماست آيا كسي نيست كه بدادمابرسد خودمان بايدتكليفمان را بااين دزدان يكسره كنيم
محرز و مبرهن است که شرکت سایپا به هنگام خرید شرکت تاپکو تمام ریز اقلام ترازنامه آنرا بررسی کرده و سپس اقدام به خرید نموده . منطقی و عقلایی است که از کل مبلغ قابل پرداخت به تاپکو بدهی این شرکت به بستانکاران را کسر و مابقی را پرداخت نمایدو در خصوص سایر حسابها به همین منوال. حال اگر شرکت سایپا این مبلغ را از مطالبات تاپکو کسر کرده یا نکرده باشد در هر صورت این مبلغ جزو بدهی محرز خریدار(سایپا) میباشد مگر اینکه با نهادهای قانونی ذیربط این معامله مثل ثبت شرکتها یا حسابرس و بازرس مربوطه تبانی کرده باشند که در اینصورت بعید است مشتریان به حق آنچنانی برسند که راضی شوند
تابناک عزیز همین اتفاق به سر 24600 عضو تعاونی برق استان تهران آمده است .بعد از 20 سال از فروش و واگذاری زمین تا الان هیچ کس صاحب زمین نشده است و میلیاردها تومان پول مردم بی بضاعت معلوم نیست چه شده است .این تعاونی هم دولتی بوده .
تابناک عزیز همین اتفاق به سر 24600 عضو تعاونی برق استان تهران آمده است .بعد از 20 سال از فروش و واگذاری زمین تا الان هیچ کس صاحب زمین نشده است و میلیاردها تومان پول مردم بی بضاعت معلوم نیست چه شده است .این تعاونی هم دولتی بوده .
با سلام
من به همراه دو هزار نفر نزدیک چهارسال بااین شرکت درگیرهستیم ودر تاریخ پنج شهریور که به دفتر شرکت درکیلومترپانزده جاده قدیم رفتم کارکنان شرکت تاپکو همه تعهدات با جریمه دیرکرد بیست وهشت درصد را برای من محاسبه کردند چیزی حدود نه میلیون تومان وگفتند سایپا آذین بعداز تشکیل هیئت مدیره وانتخاب مدیرعامل جدید همه را پرداخت می کندو به این ترتیب دوباره وعده سرخرمن این شرکت ادامه دارد و هیچ مقام مسئولی نیز جوابگوی ما نمی باشد . من کمال تشکر را از سایت تابناک برای انتشار این خبر برای بار سوم دارم و ممنون می باشم.
شركت راه گشايان خودرو فراموش نشه !
اين شركت هم كلاه خيلي گشادي سرمردم گذاشت و بعد از 6 سال هنوز خبري نيست .
بيچاره مردم ...
از این جور کارها کم نیست
آقایایون مقل روز روشنه که حقوق شاکی رو می شه با تهدید و گذر از قانون پر از حفره به راحتی دور زد. این چه قانونیه ؟ بر اساس چی نوشته شده ؟ چرا ایقده مجرم ها زیادن و هیچ کس کاری نمی کنه ؟ نکنه انتظار دارید ملتخودشون قانون ایجاد بکنن ؟ هرچیزی حدی داره ؟
پاسخ ها
محمدعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
قانون پول و زور
اینهم برگ زرین دیگری از مافیا خودرو سازی هر دم از این باغ بری می رسد. وقتی آشغالی مثل پراید رو مثل قند ونبات به مشتری بد بخت با قیمت 9.5 میلیون می فروشند یا به عبارت بهتر بنداز می کنند و در عین حال همین جنس بنجل را به کشور دوست و برادر آذربایجان، سوریه، کنیا و ... آن هم با هزار و یک امتیاز بیشتر به قیمت 1.5 تا 3 میلیون می فروشند تازه کسی هم چندان رغبتی ندارد باید هم در این بلاد اسلامی به امت اینجوری بنداز کنند.
لطفا بررسی کنین آقای م.غ داماد کی هستند . شک نکنین به نتایج خوبی میرسین
حق این ملت بدتر از اینهاست!! تا وقتی نه به داره نه به بار اسم نگذارند عمویادگار!!
وقتی اینقدر راحت پول بی زبان را تو حلقوم خودروسازان میریزند به امید اینکه سال دیگه خودرو بگیرند، همین میشه که میبینیم!! کجای دنیا به اسم فروش نقدی، امروز پول می گیرند، 2ماه دیگه خودرو میدهند!؟؟؟
آقای م غ 3 سال پول مردم رو تصاحب کرد و پول تعداد کمی از مردم رو برگردوند و مسئولین شرکت همیشه مشکلات مالی رو دلیل عدم بازپرداخت پول عنوان می کردند در حالیکه ایشون بعد از افتادن به زندان 36 میلیارد وثیقه دادند تا توانستند از زندان بیان بیرون. به نظر می رسه آقایون حاضر نیستند حق مردم رو بدن و حالا هم که صورت مسئله رو با فروش شرکت پاک کردن.
این ماشین های تولید داخل اشغال چی هست که براش اینقدر مردم هم سردرگم می شن
سلام تنها راه نظارت دقيق و كم هزينه نظارت رسانه ها بر تمام عملكرد دولت هاست(اقتصادي سياسي اجتماعي ورزشي ....) ولي در كشور ما كه براي رسانه ها حد و مرز تعريف مي كنيم و به خورشيد نمي توان نزديك شد زيرا پر وبالت خواهد سوخت واز همه مهم تر مگر آمار چاپ كتاب و روزنامه و اينترنت و سرانه استفاده از اين رسانه ها در ايران چقدر است مهمترين رسانه و موثر ترين رسانه باتوجه به شرايط كشورو مردم ما تلويزيون و راديو مي باشد در كشور چند تلويزيون و راديو غير حكومتي داريم دريغ از يك شبكه !!! آيا ميتوان اميدوار بود
یکی از بستگان ما هم از این خودروها ثبت نام کرده. هرچی بهش گفتیم بابا بگذار یک سری از ماشین ها بیاد تو بازار اصلا ببینیم چی هست ماشین خوبی هست یا نه گفت نه بابا مقامات در سطح وزیر و معاون رییس جمهور طرح رو افتتاح کردند حتما یک پروژه درست و حسابی هست. !!!!!!! اگر همه پروژه هایی که این افراد افتتاح می کنند همینطوری باشه که وای بر ما
آقا مملكت پره از اين داستانا . مگه پروژه ساخت ساز شركت هاي انبوه سازي از جمله مرواريد غرب و حدود 50 پروژه ديگر آنها غير از اين است. من خودم 8 ساله پولم گرو هست نه راه پس دارم نه راه پيش
با تشکر از درج مطلب، لطفا پیگیر دریافت پاسخ از مسئولان وزارت صنایع و سایپا باشید ماکه هر چی پیگیریم پاسخی دریافت نمی کنیم
نها کشوری در دنیا هستیم که اتومبیل را به شکل کپی و انحصاری بین مردم توزیع می کنیم.تا زمانیکه تعرفه ها 90 درصد باشد فقط قشر خاصی از جامعه می توانند از ایمنی و رفاه ماشین های خارجی بهره مند شوند و اقشار مستضعف باید همچنان قربانی انحصار طلبی عده ای خاص شوند.وگرنه حمایت از تولید و فروش انحصاری یک کالا آن هم بعد از تقریبا 50 سال تولید هیچ معنایی ندارد .
ممنون از اینکه این موضوع را بالاخره مطرح کردید، لطفا پیگیری کنید تا ما بعد از 4 سال پول خودمان را پس بگیریم.
قابل توجه اونایی که دنبال »دانه درشتها« هستند....آقای رئیس جمهور...اگه قبول دارید این ماجرا مربوط به دوران حکومت شماست، جان مشایی برس به داد مردم
من نیز متاسفانه این خودرو را ثبت نام کردم
امید وارم مسئولین ترتیبی اثر داده تا زودتر تکلیف ما مالباختگان مشخص شده و به حقمون برسیم
یه چیز عجیبه! میشه بپرسم چرا سیستم بانکی با شرکت تاپکو همکاری نکرد؟!
آیا این عدم همکاری به خاطر فشار مافیای خودروساز و جلوگیری از شکسته شدن انحصار تولید خودرو درایران نیست؟
من هم یکی از 100نفری هستم که بیش از 2 سال است به هیئت مدیره تعاونی سازمان دامپزشکی 5میلون تومان داده ایم الان 2سال است اقایان بیش از 600ملیون تومان را گرفته اند به هیچکس جوابگو که نیستند هیچ تازه تهدید و تبعید هم میکنند خدایا فریاد رسی بفرست......
کاشکی می شد از جناب دکتر رحیمی معاون اول رییس جمهوری یا وزیر صنایع این سئوالات پرسیده شود. با وجود چنین کلاه برداری بزرگی، و سکوت فعلی آقایان مذکور علی رغم حضور و پشتیبانی همه جانبه شان از شرکت تاپکو در سالهای نخست، مردم با چه منطقی می توانند به سایر پروژه هایی که به دست ایشان افتتاح می گردد اعتماد نمایند؟؟
کاشکی می شد از جناب دکتر رحیمی معاون اول رییس جمهوری یا وزیر صنایع این سئوالات پرسیده شود. با وجود چنین کلاه برداری بزرگی، و سکوت فعلی آقایان مذکور علی رغم حضور و پشتیبانی همه جانبه شان از شرکت تاپکو در سالهای نخست، مردم با چه منطقی می توانند به سایر پروژه هایی که به دست ایشان افتتاح می گردد اعتماد نمایند؟؟
با سلام
بعد از 3 سال تلاش و پیگیری و شکایت به ریاست جمهوری و قوه قضائیه و رسانه ها به جایی نرسیدیم

هنوز هم با تبلیغات دارن این خودرو را پیش فروش می کنن

دنبال کارخانه هم می روی می گویند هر کاری میخواهی بکنید ، به پول و جریمه و خودرو نمی رسید.
من جزو اون ۲۰۰ نفری هستم که پولم را بعد از ۳ سال گرفتم .پیش پرداخت رو مهر ۸۷ به مبلغ ۷۵۰۰۰۰۰۰ ریال .۷۰۰۰۰۰۰ ریال هم شهریور ۸۸ دادم به امید تحویل خودرو در ابان ماه اما دیگه خبری نشد.اسفند ۸۸ انصراف دادم و حالا بعد از سه سال از زمان ثبت نام و کلی دوندگی دو ماه پیش تماس گرفتند که بیایید برای دریافت پولتون. وقتی رفتیم دیدیم یک مینی بوس دم در پارکه.من و چند نفر دیگه از انصرافی ها رو نشوندند تو مینی بوس و بردند محضر که تعهد محضری بدیم که هیچ شکایتی از تاپکو نداریم و همه حق و حقوقمون رو گرفتیم. بعد از امضا اصل پولمون رو با یک سود جزیی دادند.کاری به سرم آورده بودند که اون روز با اشتیاق امضا کردم .تازه شیرینی هم می خواستند
همه در حال دزدي هستند از كوچك تا بزرگ. دزدي از وقت و يك خودكار 100 توماني تا دزدي سه هزار ميلياردي و واضحه كه هر كس به اندازه قد و قواره خودش دزدي مي كنه. دلليش هم واضحه. همه مي دانند كه پول مملكت پول فروش نفته و هر كسي سعي مي كنه بيشتر از اين سهم برخوردار بشه. قانون هم اگر وجود داشته باشه براي دزد همان خودكار 100 توماني است!
ازماست که بر ماست
سلام
من اغلب براي خبرهاتون comment‌ مي گذارم اما تا حالا نديدم نظرات منو بگذاريد تو سايت.
چرا؟؟؟؟؟؟
شايد شما اصلا comment كسي رو نمي گذاريد .نكنه اين comment ها هم ساختگي باشه و خودتون از طرف ملت مي گذاريد.
به به چه شرایط خوبی گذاشته - از شرایط ایران خودرو که بهتره - دیگه پیش فروش نداره؟!!!
تا زمانیکه سیستم قضایی ما با متخلفان و رانت و خواران برخورد شدید و سریع نکند متاسفانه شاهد افزایش اختلاس و رانت خواری و فساد اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود و این خود بدلیل افزایش حجم شکایات و پرونده ها , رسیدگی به آنها را سخت تر میکند و این دور باطل همچنان ادامه خواهد داشت.
خدا ازشون نگذره 3 ساله پول مردم و خوردن صداشونم در نمیاد . چرا اونی که اومد کارخانه رو افتتاح کرد چیزی نمیگه . فقط بلدن کلنگ بزنن و افتتاح کنن هنر دیگه ای ندارن.
بي نهايت از سايت محترم تابناك كه در انعكاس موضوع بصورت جامع و كامل اقدام نمودند بطور ويژه سپاسگزارم و اميد دارم با پيگري ساير رسانه ها حقوق تضييع شده مالباختگان استيفا گردد. مضافا اينكه مشتريان شركت تاپكو كه اكثرا شهرستاني ميباشند و نميتوانند دايم به تهران براي پيگيري حق خود تردد نمايند هركدام بيش از 150.000.000ريال بهاي ثمن معامله را سه سال پيش پرداخت نموده اند.
چه انتظار داشتیم و چه شد...
آقای م- غ سالهای سال در ایران خود رو با پول و سرمایه مردم پیکان بر ایشان تهیه میکرد زمان تحویل هم با اندکی تفاوت با قیمت آزاد آنرا تحویل میداد .
مدیریت ایشان اینچنین بوده است (حمایت همه جانبه دولت وقت )
سلام.تشکر از تابناک.لطفا پیگیری کنید
قابل توجه دولت عدالت محور جناب آقای دکتر احمدی نژاد. مطمئنم اگر ایشان مطلع بشوند حتما اقدام می کنند
ازشرکت زاگرس خودرو هم یادی کنیم که بنده در سال 88 چهارده میلیون به حساب شرکت ریختم که خودرو پروتون دریافت کنم که گویا نماینده شرکت دلش نخواسته بود که به ما بگه شرکت برشکسته شده جالب اینجاست شرکت پارس خودرو این شرکت هم خریده ولی پول هیچ طلب کاری رو نمیدن ........اقای غلامی مدیرعامل پول مردم بده -خیریه نمیخواد اداره کنی
يكسري هم به هيئت موسس اراضي صفي آباد مشهد بزنيد حدود 700 نفرازكارمندان جهاد كشاورزي خراسان رضوي سال 80 2 ميليون پول پرداخت كرديم ولي كو جوابگو چون قانون محكمي دراين خصوص در اين مملكت نيست
آخه قربونت گردم. پروژه مسکن مرکز قلب تهران در انتهای کارگر شمالی بعد از همه پروژههای مسکن شروع به کار کرد و مثل همه پروژه های مسکن آدم های بدبخت را بدبختر کرد کی ککش .. تا سلامتی کشور اسلامیه اما هیچ قانونی در ان نیست...لطف کنید به مسئولان بگوییدتا کجا. بذری که کاشته می شود بالاخره
از کرامات دولت خدمتگزار اینست،وزیر میفرستد و می گوید پروژه اینست.
از این قسم کلاهبرداریها در بورس هم فراوانه .یک شرکت را با تبلیغ وشایعه به مردم می فروشند و بعد شرکت اعلام ورشکستگی می کند.می مانید شما و یک مشت سهام بی ارزش
با سلام
دمتون گرم و متشکرم من برای این شکایت به هر جا که بگید رفتم مذاکره شکایت مکاتبه فکس ایمیل ثبت حضوری ثبت در سایتها و ایمیل و ..اینترنتی

فقط از طریق شما این موضوع رسانه ای شد
توی سایت ریاست جمهوری هم که ثبت کردم یک نامه پیگیری برای سایپا ارسال کردن که رونوشتش برام اومد

مرسی که بازهم امیدواری را در جان مردم روشن نگاه میدارین و به خواسته های غیر سیاسی اونها هم توجه می کنین
خسته نباشین
با سلام
لطفا از پروژه سيمان خرم آباد گزارش تهيه كنيد نزديك به 6 سال است كه هزاران نفر سهام سيمان خرم آباد را خريده‌اند و قرار بود دو ساله راه اندازي بشود ولي تا اين تاريخ(سال 90) مي‌گويند فقط 20 درصد كار انجام شده. البته اگر راست بگويند. لطفا قوه قضاييه و يا هر كسي كه ميتونه پيگيري كند. با تشكر از تابناك و خوانندگانش....
من هم اصل پولم رو گرفتم و صلحنامه ای امضا کردم که دیگه هیچ حق و حقوقی ندارم. سودش رفت به جیب کی؟؟؟؟
سلام
بعد از چند سال با هزار تابدبختی گفتیم یه ماشینی بخریم که بشه وسیله زیر پامون که با خانواده تو سرما و گرما کنار خیابون منتظر تاکسی و اتوبوس نشیم ولی غافل از اینکه یه عده شیاد چه فکر هایی واسه ما کرده بودند کجاست اون کسی که اومد تو روز افتتاح نشست تو ماشین کجاست اون کسی که روبان را پاره کرد اصلا از موضوع خبردار هست؟
تابناک تو بگو من چی کار کنم اونا که انگار نه انگار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل