بازدید 3145

ناكامی مجلس در تفحص از تربيت بدنی

اگرچه 40 روز پس از تصويب تقاضاي تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني، در كميسيون فرهنگي مجلس 15 عضو هيئت تحقيق و تفحص انتخاب شدند اما با گذشت بيش از 2 سال از تصويب تقاضا در صحن، هنوز از نتايج اين تفحص خبري نيست.
کد خبر: ۱۸۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵ 03 September 2011
دو سال از زمان تصويب تقاضاي تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني مي‌گذرد، بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه 'مهر مسكوت' شايد تنها نتيجه 24 ماه تفحص است.

به گزارش فارس، تقاضاي تحقيق و تفحص مصطفي كواكبيان نماينده مردم سمنان در مجلس شوراي اسلامي از سازمان تربيت بدني در سوم شهريورماه سال 88، با 134 رأي موافق، 63 رأي مخالف و 13 رأي ممتنع از مجموع 220 نماينده حاضر در صحن علني مجلس به تصويب رسيد.

با تصويب اين تقاضا، كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به عنوان كميسيون تخصصي موظف به تشكيل هيئت تحقيق و تفحص شد، تفحصي كه بنابر آنچه كه تقاضاكننده در صحن در رابطه با آن اعلام كرد، "عملكرد ضعيف در المپيك پكن" و "ضعف در توزيع اعتبارات" مهمترين دلايل طرح آن بود.

اگرچه 40 روز پس از تصويب تقاضاي تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني، در كميسيون فرهنگي مجلس 15 عضو هيئت تحقيق و تفحص انتخاب شدند اما با گذشت بيش از 2 سال از تصويب تقاضا در صحن، هنوز از نتايج اين تفحص خبري نيست.

ماده 199 آئين‌نامه داخلي مجلس مهلت انجام تحقيق و تفحص را 6 ماه اعلام كرده و زمان آغاز بررسي‌هاي هيئت‌هاي تحقيق و تفحص را از زمان تاريخ صدور ابلاغ اعضاي هيئت توسط رئيس مجلس اعلام مي‌كند.

برپايه اين گزارش، هيئت تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني كه از زمان آغاز بررسي‌ها از جديت در امر تفحص سخن رانده و اعضاي هيئت نيز در مقاطع متعددي اعلام كرده‌ بودند كه گزارش نهايي اين تحقيق و تفحص به‌زودي جمع‌بندي شده و به صحن ارائه مي‌شود، امروز سخن از مسكوت ماندن اين مصوبه مجلس به ميان آورده و تحقيق و تفحص را امري ناكام عنوان مي‌كنند.

جواد آرين‌منش نماينده مردم مشهد و نائب رئيس كميسيون فرهنگي -كميسيون تخصصي بررسي‌كننده تحقيق و تفحص- در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اين باره مي‌گويد: همه كارهاي مربوط به تحقيق و تفحص انجام شده بود اما در مرحله تدوين نهايي گزارش، اختلاف‌نظراتي پيش آمد.

وي افزود: برخي اعضا نظرشان اين بود، محورهايي كه مورد تفحص واقع شده است، خارج از مجموعه محورهاي اصلي تحقيق و تفحص مورد تقاضا بوده و بايد محورهاي اضافي از گزارش تحقيق و تفحص حذف شوند.

نائب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس تصريح كرد: بر همين اساس كميسيون مقرر كرد كه در گزارش تهيه شده تجديدنظر شود؛ موضوع تا اين مرحله پيش رفت و تا امروز به نتيجه نهايي نرسيده است.

اما سريال ادامه‌دار اعلام روزهايي براي انتشار گزارش تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني به آنجا رسيد كه ستار هدايت‌خواه سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس اواخر دي ماه سال 89 اعلام كرد كه اوايل بهمن ماه نتيجه تحقيق و تفحص منتشر مي‌شود، اما باز هم اعلام نتايج بنابر دلايل نامعلوم بي‌نتيجه ماند.

در خلال بررسي‌هاي فارس در اين باره، برخي اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس درباره اين تحقيق و تفحص اعلام كردند كه در جريان بررسي‌هايي كه با حضور علي‌آبادي رئيس وقت سازمان تربيت‌بدني در كميسيون انجام شد، متقاضيان و اعضاي هيئت نتوانستند با اسناد و مدارك جمع‌آوري شده در مقابل اسناد و مداركي كه رئيس وقت سازمان تربيت بدني ارائه مي‌كرد، حرفي بزنند، لذا موضوع به اينجا كشيده شده و قرار است گزارش تهيه‌شده منتفي و غلامعلي حدادعادل شخصاً گزارشي مجمل را نوشته و به صحن ارائه كند تا به عنوان گزارش قرائت شود و موضوع فيصله يابد؛ اگر چه صحت و سقم اين موضوع مشخص نيست اما قرار گرفتن تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني در كش و قوس 2 ساله، شايد مؤيد اين موضوع باشد.

البته غلامعلي حدادعادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در اواخر خردادماه سال جاري طي سخناني در صحن علني مجلس و در پاسخ به تذكر انتقادآميز مصطفي كواكبيان نماينده سمنان درباره اين تحقيق و تفحص، تأكيد كرد كه 'موضوع تحقيق و تفحص از سازمان تربيت بدني فرآيندي طولاني داشت كه در كميسيون روند آن طي شده و گزارش آن آماده تقديم به هيئت رئيسه مجلس است.'

اين روزها حدوداً 3 ماه از آن وعده رئيس كميسيون تخصصي بررسي‌كننده تحقيق و تفحص از سازمان تربيت‌بدني مي‌گذرد، اما هنوز گزارشي از مجموعه اقدامات 2 سال اخير اين كميسيون و هيئت تحقيق و تفحص به هيئت‌رئيسه ارائه نشده است، شايد در روزهاي آتي شاهد وعده جديدي در رابطه با اعلام نتايج و انتشار گزارش تفحص باشيم، وعده‌اي كه شايد 3 ماه ديگر با وعده ديگري همراه شده و سريال وعده و وعيدها همچنان ادامه‌دار باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار