بازدید 18813

تشبيه تصرف طرابلس به فتح مكه توسط وزير خارجه تركيه!

نكته تأسف‌برانگيز در سوء‌استفاده وزير خارجه تركيه از باورهاي ديني مردم منطقه به ویژه ليبي، در حالي خود را نشان مي‌دهد كه شخص وي پس از ورود ناتو به عرصه نظامي در ليبي، حكم سخنگويي اين سازمان را در بعد سياسي دريافت كرد و اکنون هم كه طرابلس تصرف شده، وي در نشست گروه تماس ليبي در استانبول، خواستار تداوم اين حضور نظامي شده و...
کد خبر: ۱۸۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱ 27 August 2011
سرویس بین‌الملل ـ افکار عمومی شاید انتظار هر سخني را از يك ديپلمات داشتند، جز اینکه بخواهد از دين براي اهداف ديپلماتيك و سياسي‌اش بهره گرفته و تصرف شهر طرابلس به دست انقلابیون و مخالفان قذافي را كه با حمايت مستقيم و بی واسطه ناتو ـ که تاریخ مصرف دیکتاتوری چون قذافی برای سرانش پایان یافته ـ صورت گرفت، به «فتح مكه» تشبيه كند.

به گزارش «تابناک»، اين تشبيهي است كه «احمد داود اوغلو»، وزير امور خارجه تركيه براي فتح طرابلس عنوان كرده است.

اوغلو كه با شبكه تلويزيوني «ان.تي.وي» گفت‌وگو مي‌كرد، گفت: سه روز پيش كه در ديداري سرزده به «بنغازي» رفتم و با رهبران شوراي انتقالي ليبي ديدار كردم، تصرف طرابلس به دست مخالفان را به ورود پيامبر اسلام (ص) به مكه تشبيه كردم و از آنها خواستم تا مانند پيامبر رفتار كرده و همه را ببخشند.

اين تشبيه توسط آقاي اوغلو، در حالي صورت مي‌گيرد كه پيش از اين، «كلود گيان»، وزير امور خارجه اسبق فرانسه گفته بود، حضور ناتو در ليبي، تداوم جنگ‌هاي صليبي است و گویا اين تشبيه كه گروهي در ليبي را به ياران رسول خدا و حتماً رهبران آنها را هم به پیامبر خدا تشبيه كرده، همان نكته را به اذهان می‌آورد كه احتمالا حزب عدالت و توسعه، هرچند نام اسلام را بر دوش مي‌كشد، بیش از آن به فكر گسترش افكار شوونيستي و ناسيوناليستي بازمانده از دوران عثماني است و حال كه نمي‌تواند به فتح سرزمين بپردازد، به فتح اقتصاد و افكار اين كشورها روي آورده است.

در همین باره، «محمد نورالدين» در يادداشتي كه امروز در روزنامه «السفير» چاپ بيروت منتشر كرده، با اشاره به اين رويداد نوشته است: بی‌گمان، آنچه در ليبي روي داد، جنگ اسلام و شرك نبود، بلكه نبردي بود ميان ساكنان صحراي ليبي و با حمايت كشورهاي عضو ناتو ـ با هدف غارت ثروت‌هاي اين كشور ـ و همه به خوبي بر اين نكته آگاهند كه كشورهاي عضو اين سازمان، چه نقشه‌هايي براي اين كشور در سر دارند و هنوز قذافي پيدا نشده، براي ماترك او به رايزني و برگزاري نشست و كنفرانس آشكار و پنهان روي آورده‌اند.

براي اينكه به درستی و نادرستی سخنان داود اوغلو پي ببريم، بهتر است نگاهي داشته باشيم به موضع تركیه در اسفند و فروردين گذشته كه انقلاب مردم ليبي آغاز شد.

در آن زمان كه مبارك در اثر اعتراضات مسالمت‌آميز مردم اين كشور، ناچار به ترك قدرت شد و اردوغان به عنوان نخست وزير تركيه، اين كناره‌گيري را پيروزي براي دولت خود ـ با توجه به رنگ و رو گرفتن اخوان المسلمين مصر پس از شش دهه سركوب و خفقان ـ تعبيير كرد، حركت انقلابي مردم ليبي، كاملاً ترك‌ها را در موضع انفعال قرار داد و مروري بر اخبار آن روزها، نشان مي‌دهد كه سران آنكارا چقدر تلاش كردند تا مانع از به نتيجه رسيدن حركت اعتراضي مردم ليبي شوند.

البته براي اين نارضايتي ترك‌ها، می‌توان دلايل متعددي برشمرد كه شايد مهمترين آنها به شرح زیر باشد:

1 ـ تركيه منافع اقتصادي گسترده‌اي در ليبي داشته و دارد و اين برايش مهمتر از هر انقلابي است؛ هر كس كه اين منافع را تامين كند، بی‌گمان تحت حمایت آنان خواهد بود.

2 ـ اردوغان روابط بسيار ويژه و دوستانه‌اي با قذافي داشت و اينكه داود اوغلو مي‌گويد مانند پيامبر رفتار و همه را عفو كنيد، به اين دليل است كه مي‌خواهد دوست قديمي‌اش محاكمه نشود.

3 ـ تركيه و فرانسه، روابط متوسطي در اروپا با هم دارند؛ بنابراین، اقدام فرانسه در به رسميت شناختن شوراي انتقالي ليبي، باعث شد تا ترك‌ها در موضعي انفعالي، از شناسايي اين شورا خودداري كنند و جان مردم ليبي را كه امروز اين همه داد حمايت از آن را سر مي‌دهند، در قالب رقابت‌هاي سياسي اروپايي خود بياورند.

از سویی، تا هنگامی كه آمريكا و برخي از كشورهاي عربي ـ كه بازار پرسود تركیه در آن قرار دارد ـ آنكارا را در فشار نگذارده بودند، آنها در راستاي شناسايي شوراي انتقالي کاری نكردند و اين هم هنگامي بود كه قطعنامه‌هاي شماره 1970 و 1973 شوراي امنيت عليه دولت قذافي صادر و تركیه هم ناچار به همراهي با اين قطعنامه شد؛ بنابراین، ترك‌ها به همان اندازه كه با پا پس مي‌زدند، با دست پيش كشيدند و به سرعت وارد مرحله مداخله نظامي در ليبي شده، ميزبان كنفرانس‌ها و نشست‌هاي مخالفان قذافي و جامعه بين‌المللي شدند و سرانجام فرصت‌طلبي آنها هنگام سفر تير ماه داود اوغلو به بنغازي خود را نشان داد.

نكته تأسف‌برانگيز در سوء‌استفاده وزير خارجه تركيه از باورهاي ديني مردم منطقه به ویژه ليبي، در حالي خود را نشان مي‌دهد كه شخص وي پس از ورود ناتو به عرصه نظامي در ليبي، حكم سخنگويي اين سازمان را در بعد سياسي دريافت كرد و هم اکنون هم كه طرابلس تصرف شده، وي در نشست گروه تماس ليبي در استانبول، خواستار تداوم اين حضور نظامي شده است و اين چيزي جز چراغ سبز براي حضور نظاميان اروپايي پس از چند دهه در سواحل جنوبي مديترانه نيست.

گفتنی است، كسي منكر وجوب و ضرورت سرنگوني ديكتاتوري مانند قذافي نيست، اما نكته اينجاست كه ميان فتح مكه و فتح طرابلس چقدر راه است كه متر و فكر رييس دستگاه ديپلماسي تركيه نتوانسته آن را اندازه بگيرد و يا حدود آن را تعيين كند؛ مسأله‌اي كه در آينده‌اي نه چندان دور، پاسخ آن روشن خواهد شد!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۴
هی همکارا می گن نگو ولی باید بگم ..آخه گارداش این وسط چرا ابوسفیان فرار کرد...یه اشهد می گفت و خلاص
احتمالا این اقا قرص روان گردان مصرف کرده باور کنید و مغزش کار نمیکند
راستش را بخواهید ترکیه ای ها اخلاق را با سیاست یکی نمی کنند بلکه فقط مهره ها را بازی می کنند تا ببرند و سیاست همین است چه بخواهیم چه نخواهیم.
آقاي عزيز اگر در عرصه سياست خارجي كشور ما محلي از اعراب ندارد اين موضوع نشان از ضعف ديپلماسي ما در جهان است و نبايد از ديگران انتظار داشت كه رويه سياسيون ما را دنبال كنند .
من از اول هم گفتم این اردوغان و تیمش از اون مارموزهای روزگارند. شما به خرجتون نمیرفت.
این جمله کجاش اشکال داره "تصرف طرابلس توسط مخالفان را به ورود پيامبر اسلام (ص) به مكه تشبيه كردم و از آنها خواستم تا مانند پيامبر رفتار كرده و همه را عفو كنند. "
بد بوی سوزش میاد. آخ که چه جیگرم حال میاد شما ساندیس خورا کنف می شید. داداش فقط ترکیه رو عشق است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
معلومه ما ساندیس خورا بد سوزوندیمت که کینه داری :))))) مارو شاد کردی با کامنتت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
پان ترک کوکاخور (جیره خور)
حال می کنم حسابی سوختین بدبختای آشغال. از بس خرید. حالا هی برید بگید نمی دونم ما منشور کوروش داریم و داریوش چنین بود و چنان. داداش اخلاق تو سیاست یعنی پشم حالا کی بفهمید خدا می دونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
ایرانیان برادر کش غریب پرورند
حالا ........
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
یعنی میگی ما هم بی اخلاق بشیم؟

بعد این کامنت شما چرا اینقدر مثل سیاست ترک ها ناجوانمردانه همراه با فحاشی هست؟
مگه همینها مخالف حضور ناتو در لیبی نبودند!!!!البته این ترکهای عثمانی هم کارشون بلدند.واقعا سیاستمدارای قابلی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
سیاست کارهایی که دم خروس دروغ گویی شون همیشه بیرونه
هیچ جای تعجب نیست. ترکیه در لیبی منافع اقتصادی بسیار زیادی دارد. پروژه های فراوانی در لیبی بدست بخش خصوصی ترکیه انجام می شود. لیبی نیز به لحاظ توسعه کشور بسیار عقب مانده ای است و واقعا نیاز به باز سازی گسترده ای دارد. در بازار لیبی کشور های چون هند و فلیپین نیز حضور گسترده ای دارند و ایران تقریبا حضور خاصی ندارد. بدیهی ست ترکها برای حفظ بازار خود و حتی توسعه آن دست به اقدامات اینچنینی بزنند. تعجب آنجاست که ما قدرت درک این واقعیات را نداشته باشیم و صرفا از منظر سیاسی به قضیه نگاه کنیم. با توجه به بازار وسیع لیبی بخصوص در صنایع نفت و گاز ایران نیز بایستی اقدامات مساعد خود را برای حضور بخش خصوصی در آن حوزه آغاز نماید. متا سفانه چیزی که در قیل و قال مسایل سیاسی مغفول مانده است.
چیه عزیزم می سوزی ؟ سیاست خترجی قویتری دارند و از فرصتها بهتر استفاده می کنند و ما نمی توانیم !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
سیاست مدل معاویه ای
خیلی تحلیل آبکی بود ، متاسفم
چاره ای بیاندیشید
بزودی سراغ ایران می آیند
پاسخ ها
روشن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
سگ کیست روباه نا زورمند
/که شیر ژیان را رساند گزنذ!!!
عجب زالوهایی هستن !!!!

چقدر چندش اور و کثیف بازی میکنن!

این میدونی چه درسی به ما میده؟اینکه به اینا اعتماد نکنیم.اینا مثل ما اعتقادی با موضوعات برخورد نمیکنن.دنبال پولن.کثیف بازی و چرکولک بازی از ترکیه اصلا بعید نیست.یه نگاه بنداز به عثمانی .
بابا اينها اداي مسلمانان رو در ميارند در اصل ادم وجاده صاف كن اسرائيليند واقعا براي مردم تركيه با اين مسئولين خائن متاسفم متاسفم متاسفم
ترکیه ظاهرا از آن جایی که در رویکرد خود به مسایل مسلمانان منطقه وتظاهر به دفاع وحمایت از این مسایل حسن نیتی نداشته نتوانست ژستی را که اخیرا بعنوان حامی مسئله فلسطین وطرف داری از دیگر مسایل اعراب ومسلمانان به خود گرفته بود حفظ کند . شاید این خواست خدا بوده که پیش از گرفتار شدن کشورهای ذی ربط منطقه در معاملات کلان باترکیه وتحمیل زیانهای این معاملات به مردم این کشورها ورسیدن به نقطه ای غیر قابل بازگشت ، حقیقت ژستهای دروغین ترکیه فاش شود . باید کشورهای منطقه بویژه کشورهای جبهه پایداری وممانعت ، حالت هشدار باش واحتیاط کامل خودرا ، برای جلو گیری از افتادن در دامهایی که ترکیه بنفع غرب واسرائیل برای آنان گسترانده است ، حفظ کنند وبا هوشیاری ودقت لازم برخوردهای خود را با ترکیه تنظیم نمایند .
پاسخ ها
عابر پیاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
خوب است در نظر خواهی تابناک برای پیامهای ارسالی شیوه ای انتخاب شود که بتواند در باره ی تیکهای مثبت ومنفی موافقان ومخالفان پیامها ، بدون تقلب آمار نسبتا حقیقی را منعکس سازد . مایه ی شگفتی است که بدون داشتن یک بررسی واقعگرایانه ی همه جانبه از مواضع سیاسی دولت ترکیه در سالهای اخیر ودرک پشتوانه های این سیاست ، این دولت در میان شهروندان ایرانی این همه طرفدلر داشته باشد!!!
سياست یعنی همين ديگه
اعتبار ترکيه نشانگر تفکر آنهاست
متاسفم
اينجاست كه كه ميگن قسم حضرت عباس باور كنم يا دم خروس را !!!!!
ما که همیشه گفتیم: فارس اینو بدون ترک سرورته
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
مودب باش و يك بار مصاحبه مرحوم اربكان با روزنامه الشرق الاوسط را بخوان تا واقعيت هاي اين به اصطلاح اسلامگرايان حزب عدالت و توسعه وشخص اردوغان را بشناسي.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
در قرن 21 برای این نظر نژاد پرستانه باید تاسف خورد.
وزیر خارجه ترکیه خواسته است تلاشهای مردم لیبی و جنگ آنان علیه قذافی را در قالب دینی تحلیل کند که این نوع تحلیل ها برای قبایل مسلمان لیبی پسندیده تر است تا تحلیل های سیاسی غربی . متاسفانه ما همیشه سعی میکنیم جنبه های منفی به موضع گیریها ی دیگران بدهیم و همه را وابسته نشان دهیم . نوشته این برادر محترم از نظر سیاسی هم واجد اشکالات زیادی است زیرا تلاش دولتهای مسلمان مثل ترکیه برای ساماندهی امور لیبی بعد از قذافی بمراتب بهتر از دخالت دولتهای غربی است و ما باید سعی کنیم در این میان نقش ترکیه نسبت به دولتهای غرب افزایش یابد .
اين نوع صحبت كردن نشئات گرفته از افكار لائيك وزير امور خارجه تركيه جناب داوداوغلو ميباشد والاهيچ مسلماني بخودش اجازه همچين تشبيه وگستاخي را نمي داد
پس معلوم شد ترک ها برای مدیریت دنیا برنامه دارند و بدان عمل میکنند. آدمای ما هم بجای مدیریت دنیا شعار میدهند و برای پنهان کردن این ناتوانی خود (نه حکومت) هر روز یک جنجال درست میکنند مثل بحث خاتون. دم اونها گرم و خوش بحال ملتشون که بزرگانشان در فکر تسلط فکری و اقتصادی بر دنیا هستند
کشوری که بیش از صد فاحشه خانه دولتی و هزاران ف خصوصی دارد و همیشه به عنوان کوتله سیاسی نقش
داشته و اروپا بعداز 50 سال اجازه ورود به اتحادیه را نمی دهد در حالی که ترکیه 800صفحه قانون اساسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
خوش باش عزیزم
افکار عمومی شاید انتظار هر سخني را از يك ديپلمات داشتند، جز اینکه بخواهد از دين براي اهداف ديپلماتيك و سياسي‌اش بهره گرفته و تصرف شهر طرابلس به دست انقلابیون و مخالفان قذافي را كه با حمايت مستقيم و بی واسطه ناتو ـ که تاریخ مصرف دیکتاتوری چون قذافی برای سرانش پایان یافته ـ صورت گرفت، به «فتح مكه» تشبيه كند.
==============
تابناک عزیز می دانم جرات انتشارش را ندارید اما از خود شما سوال دارم ، در این مملکت کم هستند سیاسیونی که از دین و ایمان مردم برای منافع شخصی و گروهی خودشان هزینه کرده و بسیاری از جوانان را دچار شک و تردید کرده اند؟
با سلام
از اول نیز نبایستی با شعارهای دروغین اینها فورا فرش قرمز برایشان پهن میشد .سیاستمداران, اهل فکر و ... به محض ورود اینگونه تفکر از هر راهی باید امت اسلامی را بیدار نموده و خطرات آتی راگوشزد نمایند.کلیه رسانه ها اعم از مجازی یا غیره در این زمان مسئولیت بیشتری خواهند داشت
خفه شو تابناک آشغال ترک ها به شما و همه ایرانیها شرف دارند
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
مودب باش و يك بار مصاحبه مرحوم اربكان با روزنامه الشرق الاوسط را بخوان تا واقعيت هاي اين به اصطلاح اسلامگرايان حزب عدالت و توسعه وشخص اردوغان را بشناسي.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
اقا ترکه با ادب
شرافت یعنی نسل کشی کردها و ارامنه؟!
اون شب همه از شبکه ی الجزیره اتفاقی که افتاد رو مشاهده کردند یک عده جوانان به طرابلس وارد شدند و مقاومتی از طرف نیرو های قذافی انجام نشد و هرچی جلو رفتند دیدند مقاومتی نیست و کاروانی از جوانان با الله اکبر تا مرکز طرابلس بدون مقاومت نیرو های سرهنگ جلو رفتند چون اونشب طرابلس با تلفات کم و با الله اکبر فتح شد اون هم توسط یک تعداد کمی از جوانان به همین دلیل میگویند فتح مکه اما دولت ترکیه اخلاص در عمل نداره و هرچقدر در سومالی و لیبی و منطقه فیلم بازی کنه عدم اخلاص در عمل کار دستش خواهد داد
بحق چیز های نشنیده، ندیده و نخوانده
تابناک که خود اقیانوس بیکران شونیسم است حزب عدالت و توسعه را شونیست می خواند. آیا سایتی که نام کامل وزیر امور خارجه را بلد نیست بنویسد (بجای داود اوغلو می نویسد اوغلو) اظهار نظر خارج از قواره خود می کند. زنده باد سنگ پای قزوین.
حالا شما چرا اینقدر می سوزین؟؟؟؟؟؟؟
اینکه تابناک مواضع ضد ترک ها را دارد لازم به قید نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
شما اگر طرفدار ترکیه هستید چرا در ایران زندگی میکنید؟
هدف وزیر خارجه ترکیه فقط جلوگیری از خون ریزی بیشتر و کشت وکشتارهای بی مورد بوده است. آفرین بر این انسان واقعی.
ین یارو حالش خوش نیست. فعلا توهم زده
بابا ترکیه ای ها لائیک هستندهرکاری کنیدوهرکسی باشند لائیکند...
جناب طرابلس تصرف نشده.. طرابلس آزاد شده ...
بابا این آقای داوداوغلی منظورش این بود که به سران انقلابیون بگه فرض کنید فتح مکه است و مثل پیامبر (ص) ببخشید. واقعا آدم منظور شما رو نمیفهمه. به هر جمله ای یدون توجه به منظور و هدف گوینده اش گیر می دین.
خودتون بدترید
البته باید به مخالفان قذافی که او را سرنگون کردند حق داد. چاره ای جز سرنگونی این آدمک وجود نداشت. اما رفتار ترکیه به قولی: آخرشه! تا چند هفته پیش مخالف سقوط قذافی بودند!!!
برادران ترکیه پرست
مشتاق شنیدن توجیهات هستیم
پاسخ ها
بیطرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
کسی کسی رو نمیپرسته ولی انگار عده ای هستن که با کل دنیا مشکل دارن.
شماها ریشه مشکلتون یک توهم تاریخی کوچیکه. اشکال نداره سوزش هم بعضی وقتا لازمه.
حسینعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
جناب مشتاق: بهتره در مورد نظریه سوزش که مطرح شده مطلب بشنوی. شده تا به حال با کشوری مشکل نداشته باشین. فکر کنم داین به آخر خط تئوری های خودتون میرسین! بعدش مجبورین دست از توهمات باستانی خودتون بردارین!
قربون دهنش
آقای اردوغان رفتار شبیه بچه هاست ،که موقع نقاشی هر وقت خوشش نیومد نقاشیشو پاره می کنه و نقاشی دیگه ای میکشه ،چون نمی دونه چکار کنه و سیاست نمی دونه و سیاستو باید از ایرونی ها امثال آیت الله رفسنجانی یاد بگیره
از ترکیه بدجنس تر روسیه هستش و از روسیه رذل تر ترکیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
دهنت رو آب بکش ترک ها رو با روس ها یکی نکن
مسوولان تابناک! میبینم که نظر منو نشان ندادید. عرض میکنم که ترکها از شما با عرضه و سیاستمدار ترن. بترکید. خفه شوید.
وظیفهء وزیر خارجه همین است افزایش منافع ملی کشور خود واز وقایع جهانی حداکثر استفاده به عمل آوردن که متاسفانه دستگاه دیپلماسی ما منفعل عمل می کند.در عرصه دیپلماسی اخلاق تقسیم نمی کنند وتوسعه اخلاق ودین وظیفه علماست نه وزرای خارجه وروءسای دولتها که متاسفانه مسئولین دولتی ما خود را جای علما گذاشته ومنافع ملی را فراموش میکنند.
ترکه ازا از قیام ملت های عرب به خوبی استفاده کرد دستگاه دیپلماسی ما ضعیف واز ترکیه عقب تر است این را باید قبول داشته باشیم که ما از فرصت ها هیچگونه استفاده ای نکردیم
با درود بر همه شما ايرانيان. عزيزان من نمي توانيد بدون توهين كردن به يكديگر فقط نظراتتون رو بگيد. تا كي مي خواهيد بگيد فارس سرور ترك يا ترك سرور فارس و... اينكه فارس از عرب برتر يا ترك از ديگري ... برنامه اي است كه سالها براي جدا كردن ما از يكديگر دنبال مي كنند تا آخرش هم با متلاشي كردن كشور زهرشان را به ما بريزن. دوستان عزيز آذري كه از تركيه دفاع مي كنند كافي است وضعيت عربهاي خوزستان در زمان جنگ و بلايي كه صدام سر آنان آورد را ببينند به گفته خودتان ›ركيه ايها سياست بازند ودلشان به حال هيچ ايراني نه آذري نه فارس نه عرب و... نسوخته است.
پس پشت يكديگر در زير نام ايران باشيم.
اسلام از نظر آقای داوود اوغلو یک فیل سینمایی هالیوودیه که داستانهاش برای خواباندن بچه ها به درد می خوره.
وطن فروش !
چرا تركها در ماه مبارك رمضان خون كردهاي بي دفاع را مي ريزند ودم از اسلام وعدالت ورافت اسلامي ميزنند.
نخست از مسئولان محترم تابناک می خواهم و تأکید می کنم از انتشار نظرات موهن و ناسزای بظاهر خوانندگان سایت خودداری کند و در ضمن این توصیه هم لازم است که در برخورد با سیاست های فعلی ترکیه باید هوشمندانه عمل کرد و نباید فکرکنیم که ترکند و الخ ... دولت باظاهر اسلامی ترکیه با دولت های نظامی قبلی این کشور در اهداف هیچ تفاوتی ندارد تنها روشهای بسیار هوشمندانه تری را درمنطقه برگزیده و به پیش می برد آنهم در خدمت آمریکایی ها ، صهیونستها و قطب جدید انگلیس و فرانسه .
وقتی گاز ارزون قیمت از ما بخرن باید هم اینطوری گربه رقصونی بکنند سیاست یعنی این از ایران بچاپ با اروپا بساز ولی ما هنوز نفهمیدیم
خدمت اون دوستاني كه ترك هاي تركيه را با آذري ها قاطي مي كنن يادآوري كنم ما را با اين جماعت وابسته يكي ندونن. ما آذري هستيم و يه مشت بي پدر و مادر خارجي كه مي خواستن تخم فتنه رو تو كشور ما بكارن به آذري ها گفتن ترك. همين آذري ها بودن كه در دوره قاجار دو بار ارتش ترك هاي عثماني را شكست دادن و در دوره صفوي نيز پدرش آنها را درآوردن. ما يكي نيستيم برادران. دوستاني كه به رگ غيرت ترك بودنشان بر مي خورد، ما آذري هاي ايراني هستيم و خوني هم كه تو رگاي ماست مال اين مملكته و هيچ ربطي هم به مردك فرصت طلب نداره كه از اين ور داره تو سر كردهاي بينواي خودش مي زنه و از طرف ديگه دلش واسه مردم سوريه مي سوزه؛ زيرزيركي با اسرائيل رابطه دارد و شده نوكر عرب ها كه برن تو اين شهر و اون شهر تركيه فاحشه خونه ها را رونق بدن. عمراً ما آذري ها اين همه بي غيرت باشيم.... جهت اطلاع برخي از دوستان كه از صراط مستقيم دور افتاده اند و همه چي را با هم قاطي مي كنن. ياشاسين ايران، ياشاسين همه اقوام ايران....
ترکیه در کشور ما هم سفر پهنی پهن کرده سرمایه گذاری های وسیع در پتروشیمی ایران مانند رازی ماهشهر ..... و بازار پوشاک ایران حال باید قبول کرد در دراز مدت با ترک ها به خاطر ایده لوژی آنها نمی توان رفیق بود واستفاده از نام فلسطین و موضع گیری های دوگانه آنها ولی چرا بعضی آقایان اینقدر اینقدر مصر هستند .....
دعوا بسه.
این بازی با کلمات است.ترکیه از نظر فرهنگی هیچ پیوندی با ایران نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار