بازدید 10942

بازتاب راهپیمایی قدس در رسانه‌های جهان

«آسوشیتدپرس»، سخنان احمدی نژاد را بازتابی از نگرش ضداسراییلی او عنوان کرد که برای نخستین بار در سال 2005 مورد انتقاد جامعه بین‌المللی قرار گرفت/ «رویترز» نیز با انتشار خبری از راهپیمایی روز قدس در ایران، به نقل از رییس‌جمهوری کشورمان نوشت: به رسميت شناخته شدن كشور مستقل فلسطيني، تنها گامی است به سوی نابودی اسراییل.
کد خبر: ۱۸۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵ 27 August 2011
سرویس بین‌الملل ـ حضور گسترده ملت بزرگ ایران در راهپیمایی روز قدس، هرچند با تیغ سانسور بسیاری از رسانه‌های خارجی مواجه و بایکوت شد، به هر حال بازتاب‌هایی در برخی رسانه‌ها داشت.

به گزارش «تابناک»، این بازتاب‌ها که بعضا با رویکردی حداقلی و ناشی از عصبانیت بوده، نشان از اثرگذاری زنده نگه داشتن این روز و مطالبه آرمان فلسطین دارد.

بنا بر این گزارش، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از راهپیمایی روز قدس در ایران و سخنرانی محمود احمدی نژادی نوشت: رییس جمهوری ایران در حالی یک بار دیگر بر لزوم نابودی اسراییل تأکید کرد که ده‌ها هزار نفر در پایتخت این کشور در اتحاد با مردم فلسطین و علیه اسراییل به راهپیمایی پرداختند. او همچنین هشدار داد که اسراییل جایی در خاورمیانه ندارد.

خبرگزاری رویترز نیز با انتشار خبری از راهپیمایی روز قدس در ایران به نقل از رییس جمهوری کشورمان نوشت: به رسميت شناخته شدن كشور مستقل فلسطيني، تنها گامی است به سوی نابودی اسراییل.

این خبرگزاری در ادامه افزود: رییس‌جمهوری ایران از آغاز دوران ریاست جمهوری اش در سال 2005 اعلام کرد که اسراییل باید از نقشه جهان محو شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز سخنان احمدی نژاد را بازتابی از نگرش ضداسراییلی او عنوان کرد که برای نخستین بار در سال 2005 مورد انتقاد جامعه بین‌المللی قرار گرفت.

این خبرگزاری با اعلام حضور ده‌ها هزار نفری مردم ایران در این راهپیمایی نوشت: روز قدس برای مقامات ایرانی، یک راهپیمایی اعتراض‌آمیز جهت نشان دادن حمایت خود از مردم فلسطین و محکوم کردن تجاوزهای رژیم صهیونیستی است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز با اشاره به این سخن محمود احمدی نژاد، مبنی بر آن که به رسميت شناخته شدن كشور مستقل فلسطيني، تنها گامی است به سوی محو اسراییل، گزارش داد: رییس جمهوری ایران در روز قدس اعلام کرد، به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطين، نقطه نهايي هدف نيست، بلكه گام نخست است و گامي به جلو در راستای هدف آزادسازي همه سرزمين فلسطين است.

روزنامه صهیونیستی‌ هاآرتص نیز در واکنش به برگزاری راهپیمایی روز قدس و سخنان احمدی‌نژاد مدعی شد: انزوای بین‌المللی جمهوری اسلامی پس از آن به اوج خود رسید که در سال 2006 با برگزاری یک کنفرانس واقعی هولوکاست را به پرسش گرفت.

گفتنی است، البته راهپیمایی روز قدس در ایران و دیگر نقاط جهان اسلام در میان رسانه‌های ضد غربی، بازتاب گسترده ای داشت، چنانکه پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المنار با تهیه گزارشی از برگزاری راهپیمایی روز قدس در کشورهایی چون ایران، مصر، ترکیه، کویت، بحرین و... نوشت: در نقاط گوناگون ایران، راهپیمایی‌های عظیمی در حمایت از مردم بی گناه فلسطین برگزار شد و رییس‌جمهوری این کشور در سخنرانی خود، ماهیت صهیونیست را وحدت استكبارگران و برده‌داران جهان خواند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل