بازدید 4427
تايمز فاش كرد؛

طرح‌امریکابراي‌خارج‌كردن‌ناوگان‌دريايي‌خود‌از‌بحرين

روزنامه انگليسي تايمز در شماره ديروز خود به نقل از منابع آمريكايي و كشورهاي حوزه خليج فارس فاش كرد كه توافقي در منطقه وجود دارد كه آمريكا ناوگان پنجم دريايي خود را از بحرين به مكان ديگري نظير قطر يا امارات منتقل كند.
کد خبر: ۱۷۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳ 22 July 2011
يك روزنامه انگليسي فاش كرد كه آمريكا به دنبال خارج كردن ناوگان پنجم دريايي خود از بحرين و انتقال آن به كشور قطر يا امارات است.

به گزارش فارس، روزنامه انگليسي تايمز در شماره ديروز خود به نقل از منابع آمريكايي و كشورهاي حوزه خليج فارس فاش كرد كه توافقي در منطقه وجود دارد كه آمريكا ناوگان پنجم دريايي خود را از بحرين به مكان ديگري نظير قطر يا امارات منتقل كند.

اين روزنامه مي‌افزايد كه مقامات كاخ سفيد از ادامه حضور اين پايگاه آمريكايي در چند كيلومتري منامه نگران هستند، اين نگراني در حالي است كه آمريكا در چند ماه گذشته و در روند انقلاب مردمي در بحرين از سركوب‌گري‌هاي رژيم حاكم عليه شهروندان و غيرنظاميان حمايت كرده است.

اين منابع در اين مورد ابراز داشتند: از زمان آغاز درگيري‌ها در بحرين، موضوع انتقال ناوگان دريايي آمريكا مطرح شده بود و در ماه‌هاي مارس و آوريل كه آمريكايي‌ها دريافتند كه اتفاقات بحرين بر خلاف منافع آنهاست، اين بحث‌ها جدي‌تر دنبال شد.

اين روزنامه از قطر و امارات به عنوان جايگزين‌هاي احتمالي بحرين براي استقرار ناوگان پنجم دريايي آمريكا نام برده و نوشت كه البته اين جايگزين‌ها در حال حاضر آمادگي پذيرش اين ناوگان را ندارند. تايمز امارات را گزينه مناسب تري دانست و به ساخت بندري جديد در خارج از دوحه اشاره كرد كه براي قرار گرفتن ناوگان پنجم گسترش مي‌يابد.

اين روزنامه انگليسي مي‌افزايد كه البته آمريكا در مورد انتقال اين ناوگان با وجود هزينه‌هاي زياد و پيچيدگي‌هاي لوجستيك آن هنوز به قطعيت نرسيده است، چرا كه اين ناوگان شامل 40 قطعه دريايي و 30 هزار نيرو است.

تايمز البته به نقل از برخي منابع حوزه خليج فارس تاكيد مي‌كند كه قطر و امارات مناقصه براي پاسخ به مطالبات آمريكا جهت انتقال نهايي اين ناوگان به كشورشان را آغاز كرده‌اند و همين موضوع مي‌تواند هزينه‌هاي نهايي آمريكا را كاهش دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار