بازدید 1092

حذف 4 صفر هيچ تاثيري در ارزش پول ندارد

با توجه به اینکه این طرح برای کشور بسیار مفید خواهد بود اما تا زمانی که اطلاع رسانی کامل صورت نگرفته و بیشتر مردم تمایلی نداشته باشند، اجرا نخواهد شد ولی وقتی زمان آن فرا رسد در یک پروسه 3 ساله اجرا می شود.
کد خبر: ۱۷۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۸ 20 July 2011
رئیس کل بانک مرکزی گفت: حذف 4 صفر از پول ملی هیچ تغییری در ارزش پول ایجاد نمی کند و مردم نگران نباشند.

اقای محمود بهمنی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: حذف 4 صفر از پول ملی حدود 2 سال در بانک مرکزی مورد تحقیق و کار کارشناسی قرار گرفته و تمام جوانب طرح در نظر گرفته شده است.

 وی در خصوص زمان اجرای آن گفت: با توجه به اینکه این طرح برای کشور بسیار مفید خواهد بود اما تا زمانی که اطلاع رسانی کامل صورت نگرفته و بیشتر مردم تمایلی نداشته باشند، اجرا نخواهد شد ولی وقتی زمان آن فرا رسد در یک پروسه 3 ساله اجرا می شود.

رئیس کل بانک مرکزی تاکیدکرد: این طرح به نفع همه خواهد بود .

 اقای بهمنی افزود: در این خصوص سایتی را با عنوان طرح اصلاح پول ملی طراحی کرده ایم که مردم با مراجعه به این سایت می توانند ضمن دریافت اطلاعات بیشتر، واحد پول ملی را پیشنهاد دهند که پس از جمع بندی به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد خواهد شد.

 رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نگرانی جامعه از احتمال تغییر در ارزش پولی، اظهار داشت: به مردم اطمینان می دهم با اجرای این طرح و حذف 4 صفر از پول ملی هیچ گونه تغییری در ارزش پولی ایجاد نخواهد شد. اقای بهمنی درباره تناقض اجرای این طرح با بانکداری الکترونیکی خاطر نشان کرد: حذف 4 صفر تناقضی با بانکداری الکترونیکی ندارد و همزمان قابل اجراست. وی تاکید کرد: وقتی 10 هزار و 500 ریال کشورمان را در مقابل یک دلار قرار می دهیم، فکر می کنم موقع آن شده تا به خود آییم و فکری به حال ارزش پول کشورمان کنیم هر چند پشتوانه های لازم را هم در اختیار داریم. رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر مسکوکات و سکه های فلزی دیگر کاربردی ندارند و واحد ریز عملا از گردونه مبادلات خارج شده است و همانند اسکناس های 10،20 و 50 تومانی که دیگر ارزش چاپ ندارند، ضرب آن هم به صرفه نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس