بازدید 1736
مطورزاده،‌نرخ بیکاری خرمشهر را ۲ برابر میانگین کشوری اعلام کرد

ابهام در ساخت کارخانه فولاد خرمشهر

کد خبر: ۱۷۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱ 20 July 2011
نماینده مردم خرمشهر در مجلس با بیان این که حدود پنج سال است که پروژه کارخانه فولاد شهرستان خرمشهر اجرایی نشده، گفت: با ساخت این کارخانه نرخ بیکاری در شهرستان تا حدودی کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خانه ملت،‌ "مصطفی مطورزاده" با بیان این که پروژه کارخانه فولاد شهرستان خرمشهر در سفر اول هیئت دولت به استان خوزستان مصوب شده است، افزود: هم‌اکنون حدود پنج سال است که ساخت این کارخانه در ابهام قرار دارد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که سرمایه ساخت کارخانه فولاد شهرستان خرمشهر از سوی بخش خصوصی تأمین می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذار این کارخانه انتخاب شده و تنها باید وزارت صنایع و معادن مجوز ساخت این کارخانه را صادر بکند.

مطورزاده با بیان این که بیکاری در شهرستان خرمشهر بسیار چشمگیر است، افزود: هم‌اکنون نرخ بیکاری در شهرستان دو برابر نرخ متوسط کشور است.

وی با بیان این که ساخت کارخانه فولاد خرمشهر فواید فراوانی را برای منطقه به همراه دارد، گفت: ایجاد اشتغال و به تبع آن کاهش نرخ بیکاری یکی از مهم‌ترین فواید ساخت این کارخانه است.

 

وزارت صنایع و معادن در خرمشهر کارنامه مطلوبی ندارد

مطورزاده با بیان این که وزارت صنایع و معادن در شهرستان خرمشهر کارنامه مطلوبی ندارد، افزود: این وزارت خانه هیچ طرح قابل دفاع صنعتی را در شهرستان خرمشهر عملیاتی نکرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان این که صنعت یکی از مؤثرترین و اصلی‌ترین بخش‌ها برای تولید اشتغال در کشور است، تأکید کرد: مسئولان به‌ویژه وزارت صنایع ومعادن باید برای تولید کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی در شهرستان خرمشهر برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام بدهند.

این در حالی است که وضعیت بیکاری در خرمشهر بسیار نگران کننده است به طوری‌که نرخ بیکاری در این شهر دو تا سه برابر نرخ کشور است و با وجود داشتن نیروهای انسانی فراوان این امر پذیرفتنی نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر