بازدید 2635
مذاکره باهنر با نمایندگان سئوال کننده از رئیس‌‏جمهور ادامه دارد

تکذیب خبر طرح و یا منتفی‌شدن سوال از احمدی‌نژاد

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان این موضوع که سئوال از رئیس جمهور در حال بررسی است، گفت: سئوال از رئیس جمهور باید مراحل فنی و حقوقی خود را طی کند، مراحلی که از سوی معاون نظارت مجلس و نمایندگان سئوال‎کننده در حال بررسی و پیگیری است.
کد خبر: ۱۷۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸ 20 July 2011
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با سئوال نمایندگان مجلس از رئیس‎جمهور،‌ گفت: سئوال از رئیس‏ جمهور به "محمدرضا باهنر" معاون نظارت مجلس سپرده شده و وی در حال مذاکره با نمایندگان سئوال کننده است.

به گزارش خانه ملت، "امیدوار رضایی" در رابطه با سئوال نمایندگان از رئیس جمهور، گفت: سئوال  از وزیر و رئیس جمهور یکی از حقوق نمایندگان است، اما هنوز سئوال از رئیس‎جمهور رسماً تحویل هیئت رئیسه داده نشده و نامه سئوال از رئیس جمهور به "محمدرضا باهنر" معاون نظارت مجلس، ارائه شده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و هفت‎گل در مجلس، افزود: نامه سئوال از رئیس جمهور هنوز به حدی نرسیده  که در دستور مجلس قرار بگیرد، ولی نمایندگان سئوال کننده سر حرف خودشان هستند.

وی با بیان این مطلب که نمایندگان سئوال‌کننده از رئیس‎جمهور در حال مذاکره با "باهنر" هستند، اظهار کرد: اینکه برخی می‎گویند سئوال از رئیس‎جمهور منتفی شده  و یا در دستور کار مجلس قرار می‎گیرد، هر دو خبر درستی نیستند؛ این موضوع در حال عبور از مسیر قانونی است، ولی هنوز وضعیتش مشخص نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان این موضوع که سئوال از رئیس جمهور در حال بررسی است، گفت: سئوال از رئیس جمهور باید مراحل فنی و حقوقی خود را طی کند، مراحلی که از سوی معاون نظارت مجلس و نمایندگان سئوال‎کننده در حال بررسی و پیگیری است.

طبق اصل ۸۸قانون اساسی "در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول، درباره یکی از وظایف آنان سئوال کنند، رئیس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سئوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رئیس جمهور بیش از یک ماه و در مورد وزیر بیش از ده روز به تأخیر افتاد مگر با عذر موجه به تشخیص مجلس شورای اسلامی".

همچنین براساس ماده ۱۹۶آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی؛ "براساس اصل هشتاد و هشتم (۸۸) قانون اساسى، درصورتى که حداقل یک چهارم کل نمایندگان بخواهند درباره یکى از وظایف رئیس جمهور سؤال کنند، باید سؤال خود را به‏طور صریح و روشن و مختصر همگى امضاء و به رئیس مجلس تسلیم نمایند. رئیس مجلس موضوع را در اسرع وقت به کمیسیون تخصصى ارجاع مى‏نماید. کمیسیون موظف است حداکثر ظرف یک هفته با حضور نماینده معرفى شده رئیس جمهور و نماینده منتخب سؤال‏کنندگان تشکیل جلسه دهد. در این جلسه، نماینده رئیس جمهور پاسخ مقتضى را از طرف رئیس جمهور ارائه خواهد نمود تا به نمایندگان سؤال کننده گزارش شود.

‎‎‎پس از یک هفته چنانچه هنوز حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس (که سؤال را امضاء نموده‏اند) از سؤال خود منصرف نشده باشند رئیس مجلس موظف است در اولین جلسه سؤال آنان را قرائت و فوراً براى رئیس جمهور ارسال کند. این سؤال ظرف چهل و هشت ساعت تکثیر و در دسترس نمایندگان قرار مى‏گیرد."

 بر اساس ماده ۱۹۷آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز" رئیس جمهور موظف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ دریافت سئوال در جلسه علنی مجلس حضور یابد و به سئوال پاسخ گوید مگر با عذر موجه و با تشخیص مجلس، مدت طرح سئوال از طرف نماینده منتخب سوال کنندگان حداکثر ۱۵دقیقه و مدت پاسخ رئیس جمهور حداکثر یک ساعت خواهد بود".

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها