بازدید 6074

تجدیدنظر ایران در معامله نفتی با هند

یکی از خبرنگاران در رابطه با تعلل هند در پرداخت وجه معاملات نفتی با ایران سئوال کرد که مهمانپرست در این باره تاکید کرد: معاملات نفتی در چارچوب قواعد تجاری قابل بررسی است و این موضوع را نیز باید در یک چارچوب تجاری بررسی کنیم هر زمان که شرایط برای دریافت وجه کالای پرداختی آماده نباشد بر روی معامله تاثیر منفی گذاشته می شود و هر گاه ایران احساس کند که نمی تواند به شکل مطلوب موجه معامله را دریافت کند تجدید نظر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۷۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲ 19 July 2011
ردپای اشتباه در آمیا، انگلیس درباره قتل خبرنگار پاسخگو باشد، به رسانه های کویتی زحمت نمی دهیم!، طرح روسیه به دست ما نرسیده، تبریک غلبه ژاپن بر امریکا، سانتریفیوژهای جدید سریعتر و با کیفیت ترند و ... از محورهای نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین مهمانپرست پیش از ظهر امروز سه ‌شنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران ‏رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به سئوال خبرنگار لس آنجلس تایمز در رابطه با اقدامات ایران بر علیه ‏گروهک مزدور پژاک تصریح کرد: همان طور که مقامات مربوطه در سپاه پاسداران اعلام کرده‌اند هر نوع بی ‏ثباتی و ناامنی توسط گروه‌های تروریستی در مرزها و با قاطعیت مورد برخورد قرار می‌گیرد و اجازه تحرکاتی ‏که امنیت را بر هم بزند داده نمی‌شود و پاسخ این تحرکات قاطعانه و محکم خواهد بود.‏

بررسی تعهد آژانس در مذاکرات صالحی و آمانو

خبرنگاری در رابطه با مذاکرات اخیر وزیر خارجه ایران و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین سئوال ‏کرد و پرسید آیا پیشنهادات جدیدی در رابطه با بحث هسته‌ای مطرح است که مهمانپرست در پاسخ عنوان کرد: ‏بحث جدیدی از طرف آژانس اعلام نشده همان مذاکراتی بود که وزیر خارجه با آمانو داشته و در این ملاقات ‏مروری بر توافقات قبلی بین ایران و آژانس صورت گرفت چرا که طبق توافق قبلی ابهامات در شش دسته مطرح ‏شد که ایران به تک تک آنها پاسخ گفت و آژانس نیز موظف بود که رفع ابهام را اطلاع رسانی کند و در این ‏مذاکرات تصمیمی که آژانس نسبت به آن متعهد بود مورد بحث قرار گرفت.‏

طرح ایران در دست پیگیری است

یکی دیگر از خبرنگاران در رابطه با طرح ایران برای حل بحران لیبی سئوال کرد که مهمانپرست در این باره ‏نیز اظهار داشت: ‌درباره با وضعیت لیبی فعالیت‌های زیادی صورت می گیرد و طرح‌های مختلفی در دست ‏پیگیری است که از جمله آن طرح مکتوب ایران است.‏

وی در رابطه با وضعیت لیبی با بیان اینکه  باید به خواسته همه گروه‌ها توجه و دولت مردی در این کشور تشکیل ‏شود گفت: هرنوع دخالت خارجی می‌تواند خسارات بیشتری به مردم لیبی وارد کند باید از آن جلوگیری شود.

ردپای اشتباه در آمیا

خبرنگار دیگری در رابطه با استقبال آرژانتین از بیانیه تهران مبنی بر اعلام آمادگی برای گفتگو در خصوص انفجار آمیا سئوال کرد که سخنگوی دستگاه دیپلماسی درپاسخ اظهار داشت: همانطور که قبلا اعلام شده حادثه تروریستی در آرژانتین از طرف دولت و ملت ما محکوم است. فکر می کنیم اگر در شرایط عادلانه و حقوقی تلاش جدی صورت بگیرد تا حقایق روشن شود رد پای اشتباه در این پرونده که تلاش شد برخی اتباع ایرانی متهم شوند مشخص خواهد شد و حقایق روشن می شود و بیگناهی اتباع ایرانی معلوم و مشخص خواهد شد که چه رژیمی به دنبال ابهام در پرونده بوده است.

انگلیس درباره قتل خبرنگار پاسخگو باشد

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در رابطه با رسوایی صورت گرفته در انگلیس در شنود مکالمات افراد و نیز قتل مشکوک یک خبرنگار در این کشور تصریح کرد: رسوایی اخیری که در انگلیس شاهد ان بودیم نوعی سوء استفاده از ابزار رسانه است که باید برای کشف حقیقت ، اطلاع رسانی به مردم و تبیین موضوعات مختلف در چارچوب دیپلماسی عمومی از آن استفاده شود.

مهمانپرست افزود: یک بار دیگر شاهد سوء استفاده کشورهای غربی از ابزاری هستیم که باید به نفع جامعه بشری بکار گرفته شود اما در چارچوب تضییع حقوق ملت ها از آن استفاده می شود.

وی گفت : متاسفیم از اینکه چرا برخی از این کشورها جریاناتی را برای بکارگیری امر رسانه بمنظور شنود مکالمات مردم ، وارد شدن به حریم آنان و نقض حقوق بشر انجام می دهند.

مهمانپرست افزود: متاسفانه این فعالیت ها با حمایت برخی دولت ها انجام می شود و همه این اتفاقات نشان دهنده سوءاستفاده از آزادی بیان و برخورد سوال برانگیز با افرادی است که در زمینه این رسوایی ها افشاگری می کنند.

 وی اضافه کرد: قتل خبرنگاری که درباره این مسائل اظهاراتی داشت وضع را پیچیده تر می کند.ما از دولت و مقامات پلیس انگلستان می خواهیم تا درباره مرگ مشکوک این خبرنگار نتایج بررسی های خود را به اطلاع مردم برسانند.

مهمانپرست تاکید کرد: نباید آزادی بیان و ادعاهای استفاده از رسانه ها برای تنویر افکار عمومی در جهت خلاف و با اقدام جریانات صهیونیستی به حقوق ملت ها صدمه بزند.

همسایگان اجازه تحرکات تروریستی را نمی دهند

خبرنگار مهر همچنین در رابطه با اظهارات یک مقام نیروهای مسلح ایران مبنی بر اهداء میزان قابل توجهی زمین به گروهک تروریستی پژاک و نیز نقش آمریکا در تجهیز این گروهک تروریستی برای اقدام علیه ایران سئوال کرد و از اقدامات وزارت امور خارجه در این زمینه پرسید که در این خصوص سخنگوی وزارت خارجه توضیح داد: مسائل مربوط به ایران در کشورهای همسایه به ویژه مسائل ایران و عراق دائما در دستور کار دستگاه سیاست خارجی قرار دارد و مقامات سیاسی، امنیتی و نظامی همه مسائل را با دقت بررسی می کنند.

وی افزود: کشورهای دوست و همسایه اجازه تحرک به تروریست ها بر علیه همسایگان را نخواهند داد و هر جریانی که به ناامنی کمک می کند با اقدام مشترک و مشارکت کشورهای منطقه مورد برخورد قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اخبار می بایست از منابع موثق مورد بررسی قرار بگیرد عنوان کرد: در بحث های مقامات ایران و عراق همه موضوعات از جمله مسائل مربوط به تحرکات گروهک های تروریستی در دستور کار قرار دارد.

طرح روسیه به دست ما نرسیده

سخنگوی وزارت خارجه  در واکنش به اخبار مطرح شده مبنی بر طرح جدید روسیه در خصوص پرونده هسته ای ایران با اشاره به اینکه برنامه های هسته ای ایران به صورت صلح آمیز و زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی دنبال می شود تصریح کرد: اگر کشورها به دنبال حل مسئله هستند باید به سمتی گرایش پیدا بکنند که حقوق ملت ما را به رسمیت بشناسند.

وی افزود: این طرح هنوز به دست ما نرسیده بعد از دریافت آن را بررسی خواهیم کرد.

وی در رابطه با احتمال برگزاری نشست جدید بین ایران و 1+5 و آمادگی ترکیه برای میزبانی این مذاکرات گفت: موضوع جدیدی اتفاق نیفتاده است.

خبرنگاری در رابطه با اخبار منتشر شده در رابطه با اهداف سفر زرداری رئیس جمهور پاکستان به تهران سئوال کرد که مهمانپرست با بیان اینکه این سفر به دنبال سفر قبلی آقای زرداری به تهران برای شرکت در کنفرانس مبارزه با تروریسم بوده است گفت: در این سفر مذاکراتی در رابطه با مشکلات منطقه و ارتقاء روابط صورت گرفت.

رفت و آمد مقامات ایران و عربستان در دستور کار نیست

مهمانپرست در خصوص روابط ایران و عربستان که مورد سئوال یک خبرنگار قرار گرفت گفت: ایران و عربستان دو کشور مهم منطقه هستند که می توانند در صلح و ثبات نقش جدی داشته باشند.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: رفع ابهام و تقویت روابط می تواند به ثبات در منطقه کمک کند ولی اقدام جدیدی در رفت و آمد بین مقامات دو کشور صورت نگرفته است و هر وقت قرار باشد اقدامی صورت گیرد اعلام می شود.

ابراز امیدواری به تدوین سریع تر رژیم حقوقی خزر

وی در رابطه با اهداف سفر معاون وزیر خارجه به روسیه با تاکید بر اینکه آخوند زاده برای شرکت در بیست و نهمین کارشناسان ارشد تدوین رژیم حقوقی دریای خزر عازم مسکو شده است گفت: موضوعات مختلفی در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد و امیدواریم هر چه سریعتر نتیجه این نشست ها رسیدن به تفاهم نهایی و تدوین رژیم حقوقی دریای خزر باشد.

سانتریفیوژهای جدید سریع تر و با کیفیت ترند

خبرنگاری با اشاره به اخبار منتشر شده در رویترز مبنی بر نصب نسل جدید سانتریفیوژ در تاسیسات هسته ای ایران نظر سخنگوی وزارت خارجه را در این باره جویا شد که مهمانپرست در پاسخ گفت: ما که همه فعالیتهایمان با همکاری آژانس صورت می گیرد و فعالیت ها به اطلاع مسئولان آژانس رسیده است و آنها به خوبی آگاهی دارند که فعالیت های هسته ای ایران ادامه دارد و با نسل جدید سانتریفویژها با کیفیت و سرعت بیشتر اقدامات انجام می شود و این خبر نیز تاییدی بر حرکت موفق ایران در عرصه هسته ای است.

اصلا انصاف و روش علمی مبنای حل اختلافات خزر

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص اجلاس تدوین رژیم حقوقی دریای خزر تاکید کرد: نشست های سران و وزرای خارجه با توجه به اختیاراتی که مقامات شرکت کننده در آن دارند باید بیشتر برگزار شود تا سریعتر نتیجه حاصل شود.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه ادامه داد: برخی موضوعات مورد اختلاف نظر است که باید با بررسی علمی و رعایت اصل انصاف به نتیجه برسد.

احتمال تجدید نظر ایران در معامله نفتی با هند

یکی از خبرنگاران در رابطه با تعلل هند در پرداخت وجه معاملات نفتی با ایران سئوال کرد که مهمانپرست در این باره تاکید کرد: معاملات نفتی در چارچوب قواعد تجاری قابل بررسی است و این موضوع را نیز باید در یک چارچوب تجاری بررسی کنیم هر زمان که شرایط برای دریافت وجه کالای پرداختی آماده نباشد بر روی معامله تاثیر منفی گذاشته می شود و هر گاه ایران احساس کند که نمی تواند به شکل مطلوب موجه معامله را دریافت کند تجدید نظر خواهد کرد.

 برقراری روابط دیپلماتیک با سودان جنوبی در صورت نیاز

خبرنگاری پرسید آیا ایران قصد دارد با سودان جنوبی روابط سیاسی - دیپلماتیک برقرار کند که مهمانپرست در این باره گفت: وقتی کشوری تشکیل می شود و از طرف کشورها به رسمیت شناخته می شود به معنای این است که هر زمان دو کشور تصمیم بگیرند می توانند رابطه دیپلماتیک برقرار کنند و نمایندگی دایر کنند هر وقت احساس کنیم چنین نیازی وجود دارد اقدام خواهیم کرد.

بهترین خدمت امریکایی ها این است تشریف ببرند

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سئوالی در رابطه با اخبار مطرح شده مبنی بر طرح آمریکا در تاسیس نمایندگی سیاسی طالبان در برخی کشورها از جمله ترکیه، عربستان و پاکستان گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران این است هر نوع دخالت فرامنطقه ای از جمله توسط آمریکا حتما منافع ملت ها را دنبال نمی کند و حضور آمریکا و متحدانش نفعی برای ملت ها نداشته و ناامنی و بی ثباتی را گسترش داده و مواد مخدر را افزایش داده و کشتار مردم حاصل حضور آنها در منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه بهترین راه حل برای مشکلات منطقه تصمیم کشورهای منطقه است گفت: مقامات آمریکا و متحدانش از هر ابزاری برای رسیدن به ابزار خود سوء استفاده می کنند زمانی به بهانه تروریسم کشتار می کنند و زمان دیگری وارد مذاکره با تروریست ها می شوند ما معتقدیم بهترین خدمت آنها این است که از این منطقه تشریف ببرند.

به رسانه های کویتی زحمت نمی دهیم!

خبرنگاری در رابطه با خبر یکی از رسانه های کویتی در رابطه با سفر وزیر خارجه ایران به عربستان سئوال کرد که سخنگوی وزارت خارجه در این باره گفت: اقدام جدیدی برای سفر مقامات ما به عربستان صورت نگرفته هر وقت تصمیمی گرفته شود اعلام می شود و زحمتش را به رسانه های کویتی نمی دهیم.

وی ادامه داد: باید با توجه به شرایط و وضعیت منطقه این موضوع را بررسی کرد اصل موضوع در دست بررسی است.

از خودشان بپرسید!

خبرنگاری پرسید آیا ترکیه اجازه ایجاد سپر دفاع موشکی را به ناتو خواهد داد که مهمانپرست خطاب به وی گفت: این سئوال را باید از مقامات ترکیه بپرسید و سفری که به آنجا خواهید داشت در یکی از جلسات سخنگوی وزارت خارجه این کشور این سئوال را مطرح کنید.

تحول در منطقه با نقش آفرینی ایران ، ترکیه و سوریه

خبرنگار دیگری پرسید ارگان سپاه پاسداران اعلام کرده که ایران در خصوص تحولات سوریه بین ترکیه و سوریه، بشار اسد را انتخاب می کند که مهمانپرست در این رابطه گفت: ما بارها موضع خود را اعلام کرده ایم ترکیه و سوریه هر دو از کشورهای موثرند و همکاری خوبی با آنها داریم و همکاری ترکیه، سوریه و عراق و کشورهای دیگر تحولی در ثبات، امنیت و توسعه منطقه خواهد داشت.

منع ورزش زنان با حجاب تخلف است

خبرنگار ان اچ کی ژاپن در رابطه با ممانعت از بازی تیم ملی فوتبال زنان در مسابقات جهانی فوتبال زنان سئوال کرد که مهمانپرست با اشاره به قهرمانی اخیر تیم فوتبال زنان ژاپن با غلبه بر آمریکا گفت: ما از پیروزی ژاپنی ها خوشحال می شویم و پیروزی اخیر بر آمریکا را تبریک می گوییم.

مهمانپرست یادآور شد: آن اتفاق برخوردی تبعیض آمیز، گزینشی و پایمال کردن حقوق ملت ما است.

وی تاکید کرد: وقتی خانم های ما مایلند باحجاب ورزش کنند کسی حق ندارد جلوی آنها را بگیرد و این اقدام تخلفی است که در حق ورزشکاران ما صورت می گیرد که ما آن را پیگیری می کنیم.

مهمانپرست در آغاز این نشست خبری اعیاد شعبانیه را تبریک گفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها