بازدید 12191

اوج گيري فعاليت مسيحيت تبشيري در تبريز

اين جريان در قالب تشكل‌هاي فرقه‌اي از جمله كليساهاي خانگي (كليساي محرمانه) محافل محرمانه و فرقه‌هاي صليبي با ارتباط‌گيري مستقيم با سرشاخه ها که معمولا در تهران و بعضاً كشورهاي خارجي و اخذ كمك مالي و ... در سطح تقريباً گسترده اقدام تبليغي مي‌نمايند و متأسفانه موفق به جذب تعدادي از مسلمانان شده‌اند.
کد خبر: ۱۷۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹ 19 July 2011
شايد اين نکته از سفر پر برکت رهبر انقلاب به قم که در آن اشاره به گسترش اباحه گري با توسل به فرقه هاي ضاله همچون بهائيت، عرفان هاي کاذب و کليساي خانگي شده بود از جمله مواردي بود که آنچنان که بايد و شايد مد نظر انديشمندان حوزه هاي فرهنگ به خصوص بحث فرقه ها قرار نگرفت.

جريان تبليغ و تبشير مسيحيت

به گزارش «عروج»، جريان تبليغ و تبشير مسيحيت بدون در نظر گرفتن اختلافات فرق و مذاهب مسيحي با تشكيل اردوگاه صليبي در سطح جهان با تمام امكانات اقدام به جذب مسلمانان و پيروان ديگر اديان مي‌نمايند.

اين جريان در قالب تشكل‌هاي فرقه‌اي از جمله كليساهاي خانگي (كليساي محرمانه) محافل محرمانه و فرقه‌هاي صليبي با ارتباط‌گيري مستقيم با سرشاخه ها که معمولا در تهران و بعضاً كشورهاي خارجي و اخذ كمك مالي و ... در سطح تقريباً گسترده اقدام تبليغي مي‌نمايند و متأسفانه موفق به جذب تعدادي از مسلمانان شده‌اند.

 لازم به ذكر است كه اقليت مذهبي پروتستان و منشعب آن «جيززانلي» يكي از مهمترين دغدغه‌هاي کارشناسان حوزه فرهنگ در حوزه اقليت‌هاي ديني است. اين اقليت مذهبي با وابستگي به خارج از كشور و هدايت مستقيم از سوي جريان پروستانتيزم بين‌الملل، سياست‌هاي تبليغ و تبشير آنان را پيگيري مي نمايند از معضلات جدي حال و آينده حوزه فرهنگ خواهد بود.

به همين دليل در حال حاضر با توجه به جريانات بعد از 11 سپتامبر سعي و تلاش بلوك غرب به ويژه آمريكا در مهار دولت‌ها و حركت‌هاي اسلامي است.

 يكي از مهمترين راه‌حل‌هاي پيش‌روي توسعه تبليغ و تبشير مسيحيت در كشورهاي اسلامي همين جريانات تبشيري هستند.

تمام فرقه‌هاي مورد قبول  و مطرود پروتستان‌ چون شاهدان يهود، مرمون‌ها، مونيسم و ... در يك اردوگاه مشترك تجمع داشته و اتحاد عمل و نظر دارند و هدف همه آنها با هدايت سرويسهاي جاسوسي غربي، ضرورت مسيحيت جهاني و لزوم تبليغ و تبشير مسيحيت به ويژه در مناطق اسلامي است.

چرا كليساي خانگي؟

شايد با شنيدن نام كليساي خانگي اين سوال در ذهن بسياري پيش بيايد كه چه طور يك كليسا مي‌تواند يك خطر براي دين ستيزي و حذف اين عنصر الهي از زندگي مردم باشد. مگر دين مسيحيت جزو اديان رسمي جمهوري اسلامي ايران نيست و در قانون اساسي به آن اشاره نشده است؟ شايد بتوان پاسخ اين سوال‌ها را با اين سوال داد كه چرا با توجه به وجود صدها كليساي فعال در سطح كشور و اجازه برگزاري آزادانه مراسمات مذهبي، كليسهاي خانگي كه جنبه مخفي دارند، در حال شكل گيري است؟

 آن چيز كه برخي از دستگير شدگان كليساهاي خانگي به آن اعتراف كرده‌اند، اين است كه اين اماكن كه نام كليسا را بر خود نهاده‌اند نه تنها مكاني براي عبادت نيست بلكه به مكاني براي ترويج عقايد ضد ديني به ويژه اسلامي و مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران تبديل شده است. به گفته اين افراد، مسئولان اين كليساها به هيچ وجه دين مسيح را تبليغ نميکنند و فقط قصدشان کم کردن تعداد جوانان مسلمان و دين گريز كردن انها است و تحت هيچ شرايط برايشان مهم نيست که چقدر به مسيح ايمان دارند. بنابراين اين اماكن به محلهاي براي ترويج موضوعات غيراخلاقي و اعمال خلاف عرف و مذهب تبديل شده است.

  كليساي خانگي چيست؟

كليساهاي خانگي، خانه هايي هستند كه مبلغان مسيحي و يا افراد مرتد تازه جذب شده، مالكيت و يا اجاره آنها را در اختيار دارند. اين محل‌ها از سوي سازمان‌هاي كليسايي وابسته به غرب و صهيونيست‌ها با مبالغ قابل توجهي به اجاره در آورده مي‌شوند تا توسط مالك، امور شناسايي و جذب جوانان در آنها صورت بگيرد. اين مكان‌ها عمدتا شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند كه موقعيت بسيار خوبي را براي مبلغ پديد مي‌اورد كه از اين جوان يك مهره مطيع بسازد.

متاسفانه در حال حاضر اين پديده به شدت در حال ترويج در كشور است و به گفته منابع امنيتي بيشترين آمار در خصوص كليساهاي خانگي مربوط به شهرهاي تهران، كرج و رشت است. اين موضوع در حالي است كه چندي پيش رسانه‌ها از شناسايي و كشف 200 كليساي خانگي در مشهد خبر دادند.

تبريز در دام مسيحيت تبشيري

در همين خصوص مبلغان مسيحيت تبشيري به تازگي ها روند تبليغي خود در شهر تبريز را سرعت بخشيده اند. گروههاي تبشيري با سايه افكندن بر برخي از مشاغل پر مخاطب مانند: بوتيك ها، گالري هاي لباس هم نبض اقتصادي آن مشاغل را به دست گرفته اند و از همين طريق در مواجهه با سيل انبوهي از مخاطبين فعاليت هاي تبشيري خود را بصورت مستقيم و غبر مستقيم بر اساس كتاب مقدس جديد صيهونيستي  انجام مي دهند و با پخش سي دي، بروشور و برخي از نمادهاي مسيحيت در پي جذب قشر جوانان هستند.

اين گزارش مي افزايد: اين افراد توانسته اند چند حلقه 20 نفري از جوانان مسلمان را جذب و در کليساهاي خانگي سازماندهي نمايند.

يكي از افرادي که در دام کليساي خانگي افتاده و جذب اين فرقه گرديده نحوه آشنايي خود با مسيحيت را اينگونه شرح داد:

براي خريد لباس به يكي از فروشگاههاي مشهور شهر رفتم فروشنده كه مردي مسن و خوش رفتار بود در هنگام خريد دستنبدي با نقشها و تصاوير عجيب را به من هديه داد و اضافه كرد اگر هنگام مشكل به اين دستنبد نذر كني حضرت عيسي حتما مشكل گشاي تو خواهد  شد. بعد از اين برخورد ارتباط من با فروشنده ادامه يافت و بعدها به مراسمات خانگي مسيحيت دعوت شدم و در دام اين افراد افتادم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار