بازدید 22027
ابرستاره اي پیش بینی ناشدنی

جادوي جادوگر خواب آلود بود؟

علي كريمي که در دوره بلاژويچ به دليل توانايي در دريبلينگ و عبور از حريف مستقيم خودش در نوك حمله به كار گرفته شده بود، در دوره برانكو، يك مهاجم كاذب شد؛ يعني با يك قدم عقب نشيني، هافبك نفوذي شد! پس از آن، هميشه علي كريمي يك پلي ميكر بود، ولی سال گذشته در برخي بازي هاي خاص به دفاع آخر هم نقل مكان كرد...
کد خبر: ۱۷۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۲ 19 July 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ علي كريمي، بسیار زود و دوباره به سطح اول رسانه ها بازمي گردد و نشانه هاي اين بازگشت را مي توانستيم در بازي با ماداگاسكار ببينيم؛ آنجا كه سكوها و خبرنگاراني كه بازي را مستقيم از ورزشگاه آزادي ديده بودند، برخی نخستین حرفشان درباره اين بازي نمایشی کمتر از انتطار كريمي بود.

ستاره ها هميشه همين گونه هستند. آنها چه خوب باشند و چه بد، بيشترين توليد محتوا را در ميان كارشناسان، روزنامه نگاران و مردم دارند و فرقي هم نمي كند كه آن ستاره ايراني باشد يا آرژانتيني.
آرژانتيني را از اين بابت نوشتيم كه اين روزها، مسي به شدت توسط رسانه هاي آرژانتيني و مردم اين كشور، در فشار بوده و در همه شهرهاي آن كشور، بحث بد بازي كردن او زبانزد خاص و عام است.

علي كريمي هم مقابل ماداگاسكار چنين بود. او نخستین بحث بود؛ هر چند اين بحث، اول از همه در انتقاد از او صورت گرفت و مي گيرد.

علي كريمي مقابل ماداگاسكار مثل همیشه نبود. پرسش از اينجا آغاز مي شود که آيا علي كريمي در پستي اشتباه قرار گرفته يا كلاً افت كرده بود؟

با مصدوميت آندو تيموريان، به ظاهر علي كريمي ـ به ويژه در نيمه نخست ـ دستور داشت همچون يك هافبك دفاعي، جلوي دفاع خطي ايران قرار بگيرد؛ يعني جايي كه كريمي در كل دوران فوتبالش دو یا سه بار آنجا بازي كرده است! علي كريمي در دوره بلاژويچ به دليل توانايي در دريبلينگ و عبور از حريف مستقيم خودش در نوك حمله به كار گرفته شده بود، در دوره برانكو او يك مهاجم كاذب شد؛ يعني با يك گام عقب نشيني، هافبك نفوذي شد! پس از آن هميشه علي كريمي، يك پلي ميكر بود، ولی سال گذشته در برخي بازي هاي خاص به دفاع آخر هم نقل مكان كرد و شايد با اين رويه بايد تا چند وقت ديگر، او را دروازه بان تيم خودش ببينيم.

صرف نظر از اين عقب نشيني تدريجي و پستي نامأنوس با ویژگی های روحي و فني كريمي، بايد گفت، ستاره فوتبال ايران از دوران اوج خودش فاصله هم دارد.

در واقع، پرسش آغازین مطلب، پاسخي چنين دارد:

علي كريمي در پستي غير تخصصي به ميدان رفت و نتيجه اش لو دادن توپ هاي پي در پي و پاس هاي بي سرانجام بود؛ يعني رفتاري كه از ابرستاره اي چون كريمي كمتر به ياد داريم.

وی كريمي تا اندازه كمی بی تحرك و تنبل و پاس هايش هم اشتباه بود. تنها نكته مثبت علي كريمي، توپ دزدي هايي بود كه به يكباره و همچون توفان انجام مي داد و در دوره جواني حتي در نوك حمله هم بارها اين خاصيت را از خودش نشان داده بود.

البته در مقابل اين نظر فني، برخی كارشناسان هستند كه مي گويند جادوگر به انگيزه نياز دارد، نه امروز كه در تمام دوران فوتبال خودش، كريمي نياز به انگيزه داشته است و هر گاه انگيزه نداشته، سر حال نبوده و هرگاه انگيزه داشته، توفاني به پاكرده ديدني و شنيدني!

حال بايد ديد كه آيا انگيزه حضور در ميان جماعت پر شور و هيجان پرسپوليسي، مي تواند جادوي جادوگر خواب آلود را بيدار كند يا اينكه ديالكتيك زمان و پير شدن سلول هاي بدن كريمي، كارشان از انگيزه و بي انگيزگي گذشته است؟!

البته یک کریمی آماده و با انگیزه می تواند سرنوشت بازی را تغییر دهد؛ پاسخ اين پرسش را خيلي زود خواهيم فهميد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ممکنه کریمی بی انگیزه شده باشه، ولی انصافاً نابغه فوتبال آسیاست. بعید به نظر میاد تا چند سال آینده هم کسی در آسیا با قدرت دریبلینگ او پا به مستطیل سبز بذاره!
اين هم آخر عاقبت كسي كه قدر موقعيت هاي(فوتباليشو) خودشو ندونست
شما مشخص کنید این به اصطلاح ابرستاره آخرین بازی خوب و تاثیر گذارش را کی و کجا انجام داده!؟
علی کریمی کی خوب بود10 سال که علی کریمی بد بازی میکنه حالا که دوره کهن سالی را مگذرونه چه انتظاری دارین
البته خداییش بعد از خروج علی کریمی از زمین فشار حریف خیلی زیاد شد
بازی علی کریمی خیلی وقته که تموم شده. انصافا بعد از سه گلی که به کره زد، دیگه شاهد بازی چشمگیری از او نبودیم. بکار بردن القابی مثل " ابر ستاره " برای کریمی واقعا خنده داره. پس " مسی " باید ابر ابر ابر کهکشان باشه!
در تیتر خبر به جای جادوگر مینوشتید علی کریمی تا وقتمان را برای خواندن خبر هدر نمی دادیم
اين چه ستاره اي است كه هيچوقت نميدرخشد و هميشه خاموش است. به نظر من فقط اسم در كرده و گرنه اگر گزارش بازيهاي ايشان در طول يكسال گذشته را مرور كنيد همواره در سطح درجه 2 و 3 بوده است. اون هم وضع تيمش كه اوت شد. مدت زيادي هم كه نيمكت نشين بوده كه يعني هيچ. آيا چون پرسپوليسي شده بايد مطرح باشد و بزرگنمايي شود؟نميدانم چه چيز از ايشان جلب توجه ميكند؟
به نظر مي رسد كه چندين سال است دوران فوتبالي آقاي كريمي به اتمام رسيده است. ايشون زماني شايد ستاره بود ابر ستاره كه ما بعيد ميدانم تاكنون داشته‌ايم!!! حال چرا امثال شما خبرنگاران سعي داريد هنوز ايشان را به نوعي در كورس نگه داريد الله اعلم!!!
در اين چند سال بنده كه ياد ندارم ايشان چه در سطح باشگاهي چه ملي بازي خوبي ارائه كرده باشند اگر شما بازي خاصي سراغ داريد بفرمائيد!!! و در اين چند ايشون در هر تيمي بوده اند با توجه به شخصيت خاصشان حواشي زيادي به وجود اورده اند
تابناک علی کریمی نشون داده که همیشه آدمو غافلگیر میکنه
بزودی جادوی جادوگر را خواهید دید
بهترین پست برای کرمی پلی میکره
بی انصاف نباشید و عیار یک بازیکن را در یک بازی نسنجید کریمی واقعا نابغه است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل