بازدید 2413

زندان آی‌پد2 هم شکست!

کد خبر: ۱۷۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۴ 19 July 2011
به‌روزرسانی امنیتی اپل برای سیستم عامل iOS که قرار بود قابلیت موسوم به زندان شکنی (Jailbreak)‌ دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل را از بین ببرد، توسط هکرها شکسته شد!

به گزارش PCmag، اپل این به‌روزسانی را اوایل ماه میلادی جاری بعد از انتشار نسخه 4.3.4 سیستم عامل iOS منتشر کرد تا از Jailbreak شدن تبلت آی‌پد، آی‌فون و آی‌پاد تاچ جلوگیری کند.

داستان از این قرار بود که در ماه جولای سه هکر آی‌فون وب‌سایت معروف JailbreakMe را به روزرسانی کردند تا دارندگان تمام دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS بتوانند دستگاه‌های خود را هک کنند. این سایت همچنین با استفاده از رخنه امنیتی در نحوه خواندن فایل‌های PDF توسط آی‌پد، موفق به هک کردن iPad2 شدند که تا پیش از این غیر قابل Jailbreak‌ کردن بود.

این نوع هک کردن برپایه مرورگر است و کاربر باید با استفاده از دستگاه خود به این وب‌سایت برود و مراحل لازم را انجام دهد.

اپل هم بعد از انتشار نسخه 4.3.4 سیستم عامل iOS به روزرسانی امنیتی را برای رفع این مشکل برطرف کرد که اکنون فقط با استفاده از Jailbreak‌ کردن وب‌پایه قابل دور زدن است.

ظاهراً Jailbreak کردن آی‌پد2  مجهز به سیستم عامل iOS 4.3.4 غیر ممکن است. به همین دلیل افرادی که اهل Jailbreak‌ کردن آی‌پد2 هستند باید از به‌روزرسانی دستگاه خود به این نسخه جدید خودداری کنند چرا که تا مدت معینی کاربران این نسخه نمی‌توانند به نسخه قدیمی‌تر 4.3.3 برگردند و باید تا مدت نامعلومی منتظر انتشار Jailbreak نسخه 4.3.4 باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل