بازدید 2145
دبیرکل خانه کارگر :

مجلس پیگیر اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی

سازمان تامین اجتماعی از ابتدای تصویب این قانون حسن نیت خود را نشان داده است اما مجلس در راستای وظیفه نظارتی که دارد خود را محق می داند تا در صورت ادامه تاخیر در صدور دفترچه بیمه برای کارگران ساختمانی به مسئله رسیدگی کند.
کد خبر: ۱۷۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰ 18 July 2011
دبیرکل خانه کارگر گفت: در صورتی که تکلیف اجرای قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی مشخص نشود مجلس در شهریور ماه رسیدگی به این مسئله را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

به گزارش ايلنا ،علیرضا محجوب در جلسه هم اندیشی و پرسش و پاسخ پیرامون اجرای قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی که به مناسبت 25 تیر با حضور فعالان کارگری، کارگران ساختمانی و مسوولان سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، افزود: انتظار داریم که مسوولان ارشد سازمان تامین اجتماعی برای اجرای قانون هر چه زودتر نسبت به توجیه مدیران و مسوولان اجرایی خود اقدام کنند.

وی بابیان اینکه در قانون مصوبه مجلس هیچ ظرفیتی برای برخورداری کارگران مشمول از مزایای بیمه اجباری تعیین نشده است، اظهارداشت: در حال حاضر سازمان فنی و حرفه ای برای کارگران ساختمانی نزدیک به 300 هزار عدد کارت مهارت صادر کرده است که این میزان از ظرفیت 400 هزار نفری که سازمان تامین اجتماعی برای صدور دفترچه بیمه کارگران ساختمانی تعیین کرده است.

محجوب تصريح كرد: براین اساس سازمان تامین اجتماعی موظف است برای همه کارگران مشمول دارای کارت مهارت پرونده بیمه تشکیل داده و دفتر چه بیمه صادر کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: سازمان تامین اجتماعی از ابتدای تصویب این قانون حسن نیت خود را نشان داده است اما مجلس در راستای وظیفه نظارتی که دارد خود را محق می داند تا در صورت ادامه تاخیر در صدور دفترچه بیمه برای کارگران ساختمانی به مسئله رسیدگی کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر