بازدید 5835

مرز خسروی موقتا بسته شد

تا زمان بازگشایی مرز، کاروان های زیارتی برای رفتن به عتبات می توانند از مرز مهران استفاده کنند.
کد خبر: ۱۷۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵ 18 July 2011
فرماندار قصرشیرین گفت: با هدف تأمین امنیت و بررسی و رفع مسائل پیش آمده مرز خسروی از امروز تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود.

حسین پروین در گفت وگو با مهر اظهار داشت: تا زمان بازگشایی مرز، کاروان های زیارتی برای رفتن به عتبات می توانند از مرز مهران استفاده کنند.

وی یادآور شد: کشاورزان خانقینی به تصور کاهش میزان آب دریافتی خود از روخانه الوند به دلیل برداشت بیش از حد ایرانیان، به مسئولان خود فرصت داده بودند تا این مسأله پیگیری شود.

پروین ادامه داد: به دنبال این موضوع آنها یک هفته فرصت قایل شده و اعلام کرده بودند که در صورت حل نشدن موضوع از حضور و عبور زایران ایرانی جلوگیری خواهند کرد.

فرماندار قصرشیرین گفت: این فرصت امروز 27 تیر ماه به پایان رسید و مسئولان ایرانی با هدف جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی، مرز را بستند تا در فرصتی که مرز موقت بسته است با مسئولان عراقی رایزنی کرده و مسأله را حل کنند.

پروین تصریح کرد: البته کامیون ها و تریلرهای حامل کالاهای صادراتی برای عبور از مرز مشکلی ندارند و فقط کاروان های زیارتی نمی توانند از این مرز عبور کنند.

وی تأکید کرد: رایزنی ها از همان روز اعتراض کشاورزان خانقینی یعنی نوزدهم تیر ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و امیدواریم این مسأله به زودی حل شود.

هفته گذشته، تجمع کشاورزان عراقی در جاده های منتهی به شهر کربلا باعث توقف عبور کاروان های ایرانی از مرز خسروی شد، به گونه ای که ده ها اتوبوس و صدها مسافر پشت مرزها معطل شدند.

مذاکره با مقامات عراقی از همان روز آغاز شد و آن روز این مشکل، مسأله ای خوانده شد که به زودی حل خواهد شد.

از آن روز تاکنون نیز کاروان ها اجازه عبور از این مرز را نیافته اند.

کشاورزان عراقی بر این باورند که به دلیل برداشت بی رویه آب الوند توسط کشاورزان ایرانی، کشاورزی آنها آسیب دیده است.

روزانه نزدیک دو هزار نفر از مرز خسروی به عراق می روند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان