بازدید 15521

اوراق گران شد، وام مسکن ارزان

بررسی‌ها در بازار خرید و فروش وام مسکن؛ نشان می‌دهد که یک فقره تسهیلات 18 میلیونی بانک مسکن در این بازار با قیمتی نزدیک یک میلیون و هفتصد هزار تومان تا دو میلیون و صد هزار تومان به فروش می‌رسد، این در حالی است که اگر فروشنده اقدام به تهیه گواهی‌ ضمانت کند، قیمت وام افزایش می‌یابد
کد خبر: ۱۷۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴ 18 July 2011
قیمت وام مسکن، اندکی کاهش و قیمت اوراق افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها در بازار خرید و فروش وام مسکن نشان می‌دهد که یک فقره تسهیلات هجده میلیونی بانک مسکن در این بازار با قیمتی نزدیک یک میلیون و هفتصد هزار تومان تا دو میلیون و صد هزار تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که اگر فروشنده اقدام به تهیه گواهی‌ ضمانت کند قیمت وام افزایش می‌یابد.

یکی از فعالان این بازار قیمت گواهی ضمانت را دویست تا چهارصد هزار تومان اعلام و اضافه کرد: علاوه بر هزینه ضامن، نزدیک چهارصد هزار تومان نیز هزینه قطعی رهنی‌ خواهد بود، این در حالی‌ است که یکی دیگر از فروشندگان این بازار، کل هزینه‌های انتقال وام را صد تا دویست هزار تومان اعلام می‌کند.

از سوی دیگر، دارندگان این نوع تسهیلات مسکن می‌توانند وام خود را با قیمتی حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان به فروش برسانند. این در حالی است که اگر دارنده وام اقدام به تهیه گواهی ضمانت کنند، بهای وام دویست تا سیصد هزار تومان افزایش می‌یابد.

همچنین فروشندگان تسهیلات هجده میلیونی که شخصا و بدون مشاوره مراکز فروش وام اقدام به فروش وام خود کرده‌اند، قیمت را بالاتر اعلام می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بررسی در این بازار اگر چه کاهش اندک قیمت وام مسکن را نشان می‌دهد اما نکته جالب این است که هماهنگی و یکسان بودن قیمت‌ها در حال از بین رفتن است به طوری که یک فروشنده قیمت وام بدون ضامن را یک میلیون و هفتصد هزار تومان و دیگری دو میلیون و صد هزار تومان اعلام می‌کند.

در این بازار تسهیلات دیگری نیز به فروش می‌رسد. برای نمونه، تسهیلات تا سقف هفتاد میلیون تومان بانک‌های خصوصی که مدت بازپرداخت آن‌ها پنج سال است.

از دیگر انواع تسهیلات، می‌توان به تسهیلات مسکن جوانان و بانک مهر نیز اشاره کرد.

بر این اساس، هر برگ اوراق یک میلیون تومانی حق تقدم بانک مسکن که این روزها نسبت به وام تمایل به خرید آن افزایش یافته است در بورس با قیمتی نزدیک160 هزار تومان عرضه می‌شود و در صورتی که خریداران قصد تهیه این اوراق را از بازار آزاد داشته باشند، قیمت اوراق نزدیک 170 هزار تومان خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار